Diefstal raskat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

BillyJean schreef:Maar Unimeis
ik zeg toch helemaal niet dat ik denk dat je het niet begrijpt? Het is gewoon fijn dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. want het is gewoonheel naar als het gebeurt
Vraag me af wat je nu allemaal best vindt.....maar misschien wordt het te laat....
Ja, ik vind het wel best zo. Klaar.
Ik ga niet meer verder in discussie.
Deze discussie was al gesloten voor mij, ik bemoei me er niet meer mee.
Ik heb m'n zegje gedaan.

Ik laat me niet door anderen hun mening opdringen. En dat wat een heleboel mensen hier op dit forum wel doen...hun mening opdringen aan andere mensen, waardoor andere mensen het gevoel krijgen dat hun mening er niet toe doet.

Ik walg hiervan. Ik denk dat ik hier voorlopig ook niet meer terug kom.
Zo lang JULLie een andermans mening niet respecteren, heb ik ook geen zin meer om hier te komen. :twisted: :twisted: :twisted:

Voorlopig kunnen jullie ff de pot op!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Diefstal raskat

Bericht door achtpuntzes »

het geheim zit er in jezelf niet te laten verleiden tot de discussie... discussieren is iets waar sommigen niet zo goed in zijn... respect voor de mening van anderen is soms ver te zoeken...

voor je het weet zit je te ruzieen met iemand die je alleen virtueel kent... nou zeg ik je...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diefstal raskat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zie echt niet in wat Elly gezegd heeft om zo'n reactie te verdienen. Ze reageert hier het rustigst en nuchterst van iedereen (mezelf incluis) en krijgt dan zo'n klap in haar gezicht. Ik zie echt niet in waar dan voor nodig is, tenzij om frustraties af te reageren op iemand die net niet aanvalt.
Als je mij vraagt welke van jullie twee nu het meest respectvolst en minst aggressief reageert....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Diefstal raskat

Bericht door achtpuntzes »

ik heb de discussie niet gevolgd en ga hem ook niet volgen, maar in zn algemeenheid heeft ummimeis wel een punt: er lopen er hier rond die hun mening opdringen aan anderen, en andermans mening niet respecteren. dit gebeurt al langere tijd. en de mensen die dit doen, hebben het zelf niet in de gaten.

meer woorden ga ik er niet aan wagen, anders verzeil ik zelf weer in een discussie... en daar pas ik voor :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door BillyJean »

Heb eens een tijdje na zitten te denken, en te herlezen, maar ik heb nu een heel naar gevoel in mijn maag en ik zal eerlijk zeggen: de tranen zitten hier een beetje te prikken en ik snap er helemaal niets meer van............
Ik ga maar een tijdje alleen foto's kijken, een stuk veiliger voor mijn gevoelsleven
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Diefstal raskat

Bericht door Ilone »

Umi, je gaat in mijn ogen een beetje te ver door nu...
Laat het rusten, wat schiet je hier mee op?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Diefstal raskat

Bericht door Sannie_xx »

Het probleem in deze discussie is helaas... wat je ook doet, kat binnen of buiten, het is nooooooit goed.

Mijn katten blijven binnen of aan een tuigje onder toezicht op het balkon of in het park. Hier op het forum wordt dat door de meerderheid gewaardeerd.

Maar.... je moest eens weten hoeveel felle reacties ik buiten het forum om krijg van mensen omdat ik mijn katten binnen houd! Dat is net zo erg als de reacties hier op het forum tegen mensen die hun katten buiten laten.

'Wat zielig, een kat binnen is onnatuurlijk'
'Als het beestje kon kiezen, zou hij liever drie jaar lang lekker buiten kunnen spelen en avonturieren, dan 20 jaar binnen zitten'
'Mensen zoals jij domesticeren zo'n beestje maar gewoon zonder erover na te denken wat het beest daar nou eigenlijk aan heeft'

En ja hoor, ik zat lekker met Mouse aan het tuigje aan de lange lijn op het grasveld.... en daar was de volgende negatieve reactie van een omstander. 'Ja, je kunt er natuurlijk op wachten dat dat fout gaat he. Ik zie jou daar wel vaker zitten met die kat. Voor je het weet is hij ervandoor.' :edoh: (daar is het tuigje toch voor!)

Conclusie: het is nooit goed. Er is altijd wel iemand die er wat anders over vindt. Wat je ook kiest om te doen, je krijgt er bakken vol met kritiek over. Sterker nog, ik denk dat je als je je katten binnen houdt nog de meeste kritiek te verduren krijgt, zeker als je dan geen forum als dit hebt.

Dus tsja. Dit soort dingen kom je gewoon nooit uit, want iedereen houdt daar een bepaalde mening op na.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

En dat mag toch ook. Hoeft het alleen niet altijd met elkaar eens te zijn.
Wij houden ze binnen, ben er van overtuigd dat het zo goed is, en wat een ander ervan vind.... dat boeit me eigenlijk niet zo erg... Al vind heel het dorp dat ik gek ben dat ik ze binnen hou. Als iets voor mij goed voelt doe ik dat.

Ach, commentaar hebben mensen áltijd hoor! Ene oor en andere oor uit!
Ik kan er een klein beetje begrip voor opbrengen dat mensen hun kat los laten lopen, een beest heeft wel vrijheid. Maar verder druist het tegen heel mijn gevoel in van veiligheid en verantwoordelijk zijn voor je dier.

Wij hebben vrienden met katten die ook los lopen. Voordat ik zelf katten kreeg was ik het helemaal met hun eens. Tot ik zelf katten kreeg, ik heb mijn mening totaal bijgesteld.
Ze zullen me misschien voor gek verklaren, misschien achter mijn rug om. En wat dan nog?...
Voor hun voelt het goed om ze los te laten lopen, en voor ons nu juist niet.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Diefstal raskat

Bericht door jennli »

Helemaal mee eens Peet! Zo denken wij hier ook over en ja we krijgen ook regelmatig reacties. Hoor ook vaak van mensen dat ze een hekel aan katten hebben, omdat die im hun tuin poepen of aan de planten zitten. Ik vind naast het hele verhaal over veiligheid dat niemand last hoeft te hebben van onze katten.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diefstal raskat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind dat mensen 'vrijheid' overroepen.
Bij een kat vinden ze het zielig, want je ontneemt hen hun vrijheid. Maar alle dieren worden in tuinen, rennen of weiden gehouden, en dat vind niemand vreemd.
Zelfs kinderen laat je niet zomaar 'vrij'.
Ik begrijp echt niet waarom er voor katten andere regels moeten gelden, en ik betwijfel of al die mensen daar wel een grondig over nagedacht hebben. En dan echt grondig wil ik zeggen, zonder vooroordelen, gewoon naar de feiten kijken. De meesten roepen maar wat zonder erover na te denken, omdat dat nu eenmaal zo is omdat 'iedereen' dat vind...
Ik vind persoonlijk een vogel in een kooi veeeeel onnatuurlijker dan een kat die binnen de ruimte heeft om af een trap te denderen of achter een hor of op balkon in de zon ligt.
Maar daar maakt niemand spel van.
Ok, het kan beter, en insectjes vangen op het gras is gewoon leuker, maar er zijn wel meer dingen in de wereld die leuk zijn maar gewoon te gevaarlijk. En dan is het compromissen maken en zo goed mogelijk proberen doen...

Volgens mij is het gewoon maar waar je mee opgegroeid bent en wat je gewoon bent. Dat maakt de norm, en niet het gezond verstand.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

Jennli, ook dat over 'geen last hebben van' met ik helemaal met je eens.
Mijn buurvrouw, waar ik bijna mijn hele leven al naast woon, (we wonen in mijn ouderlijk huis) mag ik graag. Maar zij heeft niet zoveel met dieren, zal ze niets doen, praat ook wel met haar over ons vee. Maar het is niet haar ding. Wat ze wél leuk vind is tuinieren.
En katten hebben nu eenmaal ook de gewoonte om hier en daar te poepen, hihi, logisch natuurlijk!

Nu hoor ik de buuf nóóit over onze honden die buiten wonen en écht wel eens een blafconcertje geven. Wat we zoveel mogelijk proberen in te dammen, maar er blaft toch echt wel eens wat.
En dan zal ik haar gaan 'pesten' met kattenpoep. Oh nee, ook dát vind ik eigenlijk niet kunnen voor mezelf.

Ik hoor mijn moeder wel eens vertellen dat honden vroeger ook gewoon los liepen door het dorp. Kunnen we ons ook niet voorstellen hé. Oké, een enkeling zie je nog wel eens die buiten gezet wordt voor een plas en poep, maar de meesten lopen netjes los of aan de lijn.
Volgens mij is het gewoon maar waar je mee opgegroeid bent en wat je gewoon bent. Dat maakt de norm, en niet het gezond verstand.
Dat denk ik niet. Tenminste, als ik naar onszelf kijk niet. Tijden veranderen, ideeën veranderen. Denk dat het gezond is om je eigen ideeën te vormen naar hoe jijzelf denkt en voelt.
M'n moeder was totaal géén kattenren gewend. (ze is 77) En tóch vond ze het een heel goed idee, wat ik dan wel mooi vind eigenlijk!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Diefstal raskat

Bericht door Sannie_xx »

Pearlsofpassion, echt preciés wat jij zegt, dat roep ik nou ook altijd.
Waarom is het voor een hond niet erg dat hij het vaak moet doen met 3 a 4 keer per dag een blokje om? En de rest van de tijd binnen? Waarom vinden mensen dát dan niet zo zielig? En bij een kat wel.....

Een hond zou het ook geweldig vinden om de hele dag maar los buiten te kunnen rondlopen, snuffelen, avonturieren enzovoorts. Net zo leuk als katten dat vinden. Maar bij de meeste honden is dat toch echt niet het geval. Op heel veel plaatsen mag het gewoonweg niet.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

Vind het voor een hond wel zielig hoor, als hij het altijd 3x met een kort plas en poep rondje moet doen.
Maar persoonlijk vind ik dat een heel ander verhaal. Een hond is zó op de baas gericht, die heeft het nodig om met/voor de baas bezig te zijn, kan niet zo snel zonder.
Naar mijn idee is dat met een kat iets anders, die zijn véél zelfstandiger. Komen als ze je nodig hebben.

Wat niet wil zeggen dat ze niet aan de baas hangen.
Ik hoorde 'vroeger' mensen altijd zeggen dat een kat aan zijn huis hangt en een hond aan zijn baas.
Maar daar ga ik niet meer in mee hoor, een kat vind ik toch ook behoorlijk aan je gaan hechten/hangen! Wat ook erg leuk is. Oké, ze zullen waarschijnlijk wel wat meer aan hun 'vaste stekkie' hechten.
Maar ze kunnen meer zelfstandig functioneren om gelukkig te zijn dan een hond denk ik.
Nu zitten onze honden in kennels, dus dan zou ik het helemáál triest vinden als ze alleen maar plas en poep rondjes zouden hebben. (we trainen een aantal keren per week, en dat is heel intensief, de andere dagen fiets ik veel met die van mij en die van Leon gaat mee als hij moet werken)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diefstal raskat

Bericht door pearlsofpassion »

Peet schreef:Dat denk ik niet. Tenminste, als ik naar onszelf kijk niet. Tijden veranderen, ideeën veranderen. Denk dat het gezond is om je eigen ideeën te vormen naar hoe jijzelf denkt en voelt.
M'n moeder was totaal géén kattenren gewend. (ze is 77) En tóch vond ze het een heel goed idee, wat ik dan wel mooi vind eigenlijk!
Tuurlijk geldt dat niet voor iedereen, daar zijn we hier op het forum wel het bewijs van. Maar mensen die zomaar roepen dat katten buiten moeten, hebben er toch vaak niet of nauwelijks over nagedacht? Ik dacht vroeger ook dat ik erover nagedacht had, tot ik eens echt ging denken (Luis kwam eigenlijk, die durfde ik echt niet). En dan pas kwam het besef dat ik zelf ook eerder al zoveel had kunnen voorkomen. Ik dacht vroeger ook dat overreden katten nu eenmaal de risico's van het vak waren. En dat wordt je opgedrongen door al die anderen die zomaar roepen dat het zo hoort omdat dat nu eenmaal het meeste gedaan wordt. En daarom houden vele mensen daaraan vast: ze zijn het zo gewend...
Vaak staan ze er zelfs niet voor open dat het ook wel eens anders beter kan zijn, en dat binnenkatten misschien helemaal niet ongelukkig en lui zijn... En dat vind ik erg jammer en kortzichtig...

Het kan best zijn dat honden die enkel voor de plas buiten komen zielig zijn, maar toch maakt niemand je dan uit voor dierenbeul. Ideaal is het geen van beide, honden of katten binnen, maar onze omgeving is nu eenmaal niet meer ideaal... En we moeten er het beste van maken, en onze dieren met ons.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Het kromme van dit geheel blijf ik vinden, topic starter vraag naar meningen over het loslaten van een raskat.
Het daarop reageren, het geven van de mening, waar om gevraagd werd, is wat anders dan je overal mee bemoeien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie