Diefstal raskat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Schijnt moeilijk te zijn een antwoord geven op mijn vraag over de clausule in contracten van goede ras-kittens.
Je blijft jezelf in pb herhalen en ik heb genoeg aangegeven centraal de discussie aan te gaan en niet per pb.
Ik voel me namelijk totaal niet serieus genomen, want je hebt hier een vraag neergelegd hoeveel meer kans je hebt een raskat kwijt te raken dan een htk-kat.
Voor mij persoonlijk maakt het geen fluit uit wat je los laat lopen.
Mijn mening is dat alleen de kans op diefstal groter is bij een raskat, alle andere gevaren maakt het niks voor uit.
Zal wel aan mijn gebrek aan verstand liggen, maar ik begrijp echt niet waarom je die vraagt weigert te beantwoorden.
Dat is mijn vraag. Ik heb nergens aangehaald dat mensen dom zijn hun dier los te laten. Als je in een hutje op de hei woont kan het prima, dan loopt het dier alleen risico door een vos afgemaakt te worden.
(is met onze lapjespoes gebeurd toen we in het bos woonden)
Maar in dat geval kun je nog spreken van puur natuur.......

Dat je de mening van een individu klakkeloos van tafel veegt, prima, maar om de mening van duizenden, misschien wel 10 duizenden fokkers kun je moeilijk heen toch?

""Waarom denk je dat goede serieuze fokkers allemaal in het contract hebben staan dat de kat niet los buiten mag? Denk je dat al die serieuze fokkers flauwekul in hun contract zetten? Sta er eens bij stil bij dat feit. Als de risico's zo klein waren als jij het voorstelt, denk je dan dat in al die contracten die voorwaarde zou staan?
In jouw ogen hebben al die fokkers dus ook ongelijk?""
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Dat is ook wat ik gezegd had in 1 van mijn reacties, dat ras katten een grotere risico zijn om gestolen te worden. Zullen we het daar maar op houden?
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk wat de 1 wel vind en de ander niet.
Het blijft gewoon een lastig onderwerp waar je heel lang over kunt discuseren.
Je raakt hier nooit over uitgepraat.
Iedereen heeft z'n zegje gedaan en het is aan Reb wat ze ermee doet.

Er zijn genoeg mensen die vinden dat hun kat binnen moet blijven en er zijn mensen die vinden dat een kat buiten hoort te zijn of af en toe naar buiten moeten kunnen.
En het lijkt er in de praktijk op dat de meesten vinden dat ze ook naar buiten moeten kunnen gaan.
In de buurt waar ik woon, lopen heel veel katten buiten. Ik heb een paar vriendinnen die ook katten hebben en die laten hun katten ook buiten lopen. Ik ken er eigenlijk geen één die ze binnen laten. :edoh:
Maar dat wil dus niet zeggen dat ze niet om hun katten geven.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
manon3

Re: Diefstal raskat

Bericht door manon3 »

Umimeis zegt:" Maar dat wil dus niet zeggen dat ze niet om hun katten geven".

Juist omdat je om je kat geeft moet je ervoor zorgen dat deze niet onbeschermd naar buiten kan !
Ik kan me vreselijk ergeren aan deze discussie.Je kunt de mensen 1000x wijzen op alle gevaren die een kat buiten kunnen overkomen en ik ga ze niet weer allemaal opnoemen.
Dinie heeft al talloze keren gewaarschuwd voor de "roadpizza" en daar wordt dan soms lacherig over gedaan. Tot je eigen kat een roadpizza wordt, dan lachen ze ( hopelijk) niet meer....
Alle waarschuwingen van mensen die het goed bedoelen worden gewoon in de wind geslagen.
Terwijl het toch onderhand bekend is dat binnenkatten een veel hogere levensverwachting hebben dan buitenkatten.( tenzij je een ren of overdekte tuin hebt natuurlijk)
Het is gewoon laksigheid/nalatigheid en stommigheid van mensen.
En in mijn ogen geven deze mensen dus echt niet genoeg om hun katten.

En of de kans groter is dat een raskat eerder wordt gestolen dan een HTK-kat?
Wat een domme vraag.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

@ Manon, :twisted:
Dus omdat ik en nog veel meer mensen onze katten naar buiten gaan, zouden wij niet om onze katten geven? Hoe kun jij daar over oordelen, jij veroordeeld mensen meteen zonder te weten hoe wij verder onze katten omgaan.
Ik voel me gewoon zwaar beledigd eigenlijk, je kent me niet eens. :twisted: :twisted:

Mijn katten hebben het hier verder goed.
Ik woon niet direct aan een weg. En de katten blijven eigenlijk altijd in de buurt van m'n huis waar veel struiken zijn. Ze kunnen naar binnen wanneer ze willen want ik heb een kattenluik. En ś avonds liggen ze lekker binnen in hun mandjes of bij mij op bed. Ik ga elk jaar met ze naar de DA voor jaarlijkse in-entingen en lichamelijke controle.
En ze krijgen hier veel liefde, ik knuffel ze elke dag...wel meerdere keren per dag.

Toevallig is het hier mogelijk om de katten naar buiten te laten....en ja, ik geef om mijn katten.
Trouwens, mijn katten zijn niet de hele dag buiten, ze liggen ook wel eens de halve dag binnen en soms wel de hele dag.

Ik veroordeel mensen die hun katten binnen laten niet want ik respecteer hun keuze.
Manon, jij veroordeeld de keuze van mensen die hun kat buiten laten.... dat is heel respectloos. Heb je mij in 1 van mijn reacties kunnen lezen dat ik mensen veroordeel die hun katten binnen houden? Ik heb wel m'n mening erover gezegd, maar mensen niet veroordeeld. Ik ben echt heel boos op je
:twisted: :twisted: :twisted:

ik hou er niet van dan mensen maar te pas en onpas hun oordeel over mensen hebben, zonder ze goed te kennen. Ik erger me daar rot aan.
Ik vind jouw opmerking dus totaal respectloos.
Als jij vind dat mensen die hun katten naar buiten laten laks zijn, prima.
Maar dan vind ik ook dat jij mijn mening maar moet respecteren.

Waarom ga ik hier uberhaubt nog op in.....
Ik ben behoorlijk pissig nu en heb me eigenlijk nog aardig ingehouden.... :twisted:

Weet je wat? Ik ga hier verder niet eens meer in. Ik denk dat ik verdere reacties die na mij komen maar compleet ga negeren want sommige mensen hebben geen eens respect voor de mening en keuze van mede forummers....ja.
Jammer dat er hier mensen zij die gewoon maar mensen veroordelen om hun mening/keuze. Echt heel jammer.
Dit is ook oa 1 vd redenen waarom ik hier steeds minder ben.

Misschien moet deze discussie maar gesloten worden, want het lost toch niks op.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
manon3

Re: Diefstal raskat

Bericht door manon3 »

Ik zei daarom ook duidelijk: " En in mijn ogen geven deze mensen dus echt niet GENOEG om hun katten".
Ik heb nergens gezegd dat jullie helemaal niks om je katten zouden geven.En ik heb het er helemaal niet over gehad over hoe jij voor de rest met jouw katten omgaat.Ik heb het over de gevaren van het buitenlaten en anders nergens over.
Ik vind niet dat ik zo respectloos ben geweest hoor.
En jouw opmerkingen komen niet al te slim op mij over: "Ik heb een paar vriendinnen die ook katten hebben en die laten hun katten ook buiten lopen".

Als jouw vriendinnen dus straks van een brug afspringen dan spring jij dus daar ook vanaf??

En je mag van mij behoorlijk pissig zijn hoor, je bent niet de enige...........
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Als jouw vriendinnen dus straks van een brug afspringen dan spring jij dus daar ook vanaf??
Wat een rot opmering zeg.....

Pardon? Wie zegt dat ik m'n katten laat buiten lopen omdat mijn vriendinnen dat ook doen?
Dat staat ook nergens. Volgens mijn kun je niet goed lezen.
Dat hebben we niet samen overlegd ofzo, dat is gewoon een keuze die we afzonderlijk hebben gemaakt. Ik heb zelf die keuze gemaakt om ze naar buiten te laten, ben niet beïnvloed door mijn vriendinnen.

En ja, als mijn vriendinnen vd brug afspringen, spring ik er ook in om ze te redden. ;-)

Het was trouwens maar een voorbeeld hoor, dat mijn vriendinnen ook hun katten buiten laten.
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat er vele mensen zijn die ook hun katten buiten laten.

Wie denk je wel niet dat je bent zeg?
Het was misschien niet zo'n slimme opmerking...of in elk geval niet slim geformuleerd.
Dat had ik misschien even anders kunnen neerzetten
Ik vind het niet leuk om te lezen dat je alleen maar opmerkingen over mij hebt.

Ik zal eens een oordeel over jouw geven.
Jij denkt denkt dat je heel slim bent en dat je alles maar zo goed weet en dat de keuze en mening van een ander er niet toe doet.
Jij vind dat het nalatigheid en laks van mensen die hun katten buiten laten.
Dus jij het wel degelijk een oordeel over dit soort mensen.
Eigenlijk zou ik niet eens met mensen zou als jou in discussie moeten.
Ik kan namelijk hele erge vreselijke dingen zeggen over mensen zoals jou!
Maar dat doe ik niet, ik ga me niet verlagen tot dat niveau.

Zo ik heb m'n zegje gedaan, dit was de laatste keer dat ik deze topic ga bekijken.
Ik reageer hier verder niet op, al is het maar om mezelf te beschermen voor ik hele nare dingen tegn Manon ga zeggen.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 13 aug 2011 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Umimeis: laat je niet opfokken joh... Sommige mensen gaan alleen voor de kwantiteit van het (katte) leven, anderen wegen de kwaliteit mee. ( niet gezegd dat alle mensen die binnenkatten hebben dit niet doen hoor, ik doel meer op de mensen die echt niet willen begrijpen dat buitenspelen ook bij kan dragen aan het welzijn van een kat.)

Het getuigt alleen maar van enorme kortzichtigheid, zoals nu van manon3, om mensen hierop te veroordelen.

Doe als mij en negeer deze mensen. Ze weten wat je ervan vindt en daarmee basta.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

ja, dat was ik al van plan. Volgens mij kicked ze erop.
Ze zoekt volgens mij gewoon ruzie.
Ze gewoon een botte kortzichtige meid die niet hebben kan dat anderen ook hun eigen mening hebben en hun eigen keuzes maken.
Wat zij vindt, moet een ander ook vinden, zo ben ik niet.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
manon3

Re: Diefstal raskat

Bericht door manon3 »

Umimeis: Ik zit hier helemaal niet om ruzie te zoeken hoor.
Ik vind het in ieder geval moedig van je dat je toegeeft dat je het niet zo slim had geformuleerd.
En wie ik denk dat ik ben? Ik heb echt niet zo'n hoge dunk van mezelf als jij misschien denkt....
Typisch dat iemand dat zegt die zich hier voorstelde als :Umimeis, ja familie van.....
Net alsof iemand dat zou interesseren dat jij beroemde familie hebt.

En ik ga hier nu echt mee stoppen hoor want dit is te kinderachtig voor woorden en bovendien off-topic.
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Is de tweede al in dit topic waar ik dat gevoel bij krijg....

Vooral niet geven wat ze willen.... Die ruzie....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Goh wat jammer nou dat er een stuk tekst gewist is waar mijn naam in voorkwam.
Had net willen voorstellen de beide pb's, waar ik niet om gevraagd heb, open op het forum te zetten.
Zodat een ieder zelf kan beoordelen dat ik absoluut geen antwoord heb gekregen op mijn vragen over of Reb het onzinnig vindt dat die clausule over het niet buiten mogen los laten van raskittens in de contracten van goede fokkers staat.........
Het feit dat ik er geen antwoord op krijgt zegt mij al genoeg.
De gedachtengang dat een dierenarts beter kan oordelen over het loslaten van raskittens dan een fokker van raskatten, komt op mij zeer ongeloofwaardig over.
Nooit geweten dat dat in de studie van dierenarts voorkwam, kansberekening op ongevallen bij loslaten van katten........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

manon3 schreef:Umimeis: Ik zit hier helemaal niet om ruzie te zoeken hoor.
Ik vind het in ieder geval moedig van je dat je toegeeft dat je het niet zo slim had geformuleerd.
En wie ik denk dat ik ben? Ik heb echt niet zo'n hoge dunk van mezelf als jij misschien denkt....
Typisch dat iemand dat zegt die zich hier voorstelde als :Umimeis, ja familie van.....
Net alsof iemand dat zou interesseren dat jij beroemde familie hebt.

En ik ga hier nu echt mee stoppen hoor want dit is te kinderachtig voor woorden en bovendien off-topic.
Ja, dat had ik er expres neergezet, anders krijg ik weer van die vragen iedere keer.
'Ben jij familie van?' Nu hoeven mensen dat niet meer te vragen.
Mensen vragen zich dat vaak af, maar durven het niet te vragen, vandaar dus.
Kan me ook niks schelen of mensen daar geïnteresseerd zijn.

Ja, tuurlijk ben ik trots op haar, maar ik loop er niet mee te koop.
Eigenlijk weet niemand dat ik familie ben van...behalve vriendinnen enzo.
Ik heb geen hoge dunk van mezelf, ik ben normaal eerder meer bescheiden.
De mensen die me echt kennen weten dat.
Trouwens ik snap niet waarom je dat er nu erbij haalt, dat heeft helemaal niks met dat onderwerp te maken.

Mijn naam is Umi Meis en ik kan er verder ook niks aan doen dat dat mijn achternaam is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diefstal raskat

Bericht door Mirjam86 »

Reb schreef:Nee Peet en Mirjam86,

Ik sta er 100 procent achter om mijn htk-katten buiten te laten lopen.

Nu denken we aan een nieuwe raskat erbij en bij een raskat heb je voor mijngevoel extra gevaar op diefstal. Mijn vraag was daarop gericht. Dat specifieke... En daarvan werd terecht gezegd dat dat moeilijk te zeggen is, omdat je niet weet wat er met je verdwenen kat is gebeurd.
Dit was ook wat ik bedoelde met mijn vraag hoor. Je hebt dus niet al besloten wat je gaat doen en komt een discussie uitlokken, maar je bent serieus aan het overwegen wat je met de nieuwe situatie gaat doen. En staat dus open voor ervaringen. Prima lijkt me.
Jammer dat de sfeer zo 'vijandig' wordt, maar de emoties lopen snel hoog op als het om je schatjes gaat.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Ach ja, ik laat me niet graag veroordelen. En dan bijt ik van me af.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik hier niet mijn zegje kan doen zonder dat men mij meteen veroordeeld.
Ik voel me nog steeds zwaar beledigd.
Ik baal gewoon van sommige mensen hier. Daś ook 1 vd reden waarom ik hier niet meer zo vaak kom.
eerder was het hier veel leuker.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
manon3

Re: Diefstal raskat

Bericht door manon3 »

castratenkoor schreef:Goh wat jammer nou dat er een stuk tekst gewist is waar mijn naam in voorkwam.
Had net willen voorstellen de beide pb's, waar ik niet om gevraagd heb, open op het forum te zetten.
Zodat een ieder zelf kan beoordelen dat ik absoluut geen antwoord heb gekregen op mijn vragen over of Reb het onzinnig vindt dat die clausule over het niet buiten mogen los laten van raskittens in de contracten van goede fokkers staat.........
Het feit dat ik er geen antwoord op krijgt zegt mij al genoeg.
Dinie, je bedoelt waarschijnlijk mijn bericht wat ik weer verwijderd had.
Reb zei dat ik de tweede was bij wie hij dat gevoel kreeg.......van ruzie zoeken.
Toen zei ik dat jij waarschijnlijk de eerste was en dat hij nog steeds je vraag niet beantwoord had......

En Umi, ik haalde dat onderwerp er alleen maar bij omdat jij kennelijk denkt dat ik een hoge dunk heb van mezelf, maar dat is dus echt niet zo.
Plaats reactie