Waarschuwing, kattenkidnappers!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Waarschuwing, kattenkidnappers!

Bericht door Peet »

Vind het wel even een nieuw topic waard.
Kwam dit op het hondenforum tegen.
Het gebeurt dus wel degelijk!!! Voor mensen die het zich afvragen.....

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... Arnhem.ece
Laatst gewijzigd door Peet op 10 aug 2011 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waarschuwing

Bericht door Adriana »

oh ja, ik sta er zo langzamerhand niet meer van te kijken..
gatverdamme en toch ook weer een aanleiding om je kat niet zomaar buiten te laten schooien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waarschuwing

Bericht door pearlsofpassion »

Peet, misschien kan je beter in de titel zeggen waarvoor het een waarschuwing is. Dit doet anders niemand meer open later ;-)

Ik sta er ook al niet meer van te kijken. Ik wist al dat kattenpels ook gebruikt werd, dus dat er mensen geld uit slaan is te verwachten, zeker omdat ze overal lopen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Waarschuwing

Bericht door Peet »

Is veranderd, je hebt gelijk. ;-)

Weet je, eigenlijk sta ik ervan versteld dat het nog niet zo heel vaak voorkomt.
Ik bedoel... er lopen toch eenmaal zat gekken rond die overal geld in zien!
En hoeveel katten lopen er niet los in Nederland.

Van mij mogen ze die gasten opknopen hoor, dat zeker!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
manon3

Re: Waarschuwing, kattenkidnappers!

Bericht door manon3 »

Oh wat een vreselijk bericht !
Ik wist wel dat er kattenbont wordt gebruikt voor allerlei doeleinden zoals kleding en dergelijke.
Dat gebeurde meestal in Aziatische landen en dat is natuurlijk al erg genoeg.
Maar dit is wel heel erg dicht bij huis................Echt afschuwelijk.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Waarschuwing, kattenkidnappers!

Bericht door JLC »

Vreselijk bericht. Maar ook een wijze les: katten binnenhouden en als ze toch buiten komen, de tuin afzetten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Waarschuwing, kattenkidnappers!

Bericht door ayla »

net naar verhaal gehoord van bovenbuuf.

Al een paar weken hangt er een briefje in de straten over een blauwe rus kitten. Ik dacht hoe onverantwoord een kat zo jong al op straat te laten. briefjes nu weg, wat bleek, de eigenaren vonden het kitten terug op MP....

Op klaarlichte dag uit de afgeschermde tuin weggehaald toen baasje naar het toilet ging! Dat gebeurd dus echt gewoon!

gelukkig herkenden ze het beestje omdat het een oogje mist en er zo een zagen op MP. na chip controle bleek het inderdaad te gaan om hun kitten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Waarschuwing, kattenkidnappers!

Bericht door Peet »

Jemig... toch bizar zeg.....
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Vrees voor kattenbende?

Bericht door sharon24 »

Hallo ik hoop dat ik dit hier goed heb geplaatst zo niet sorry dan begrijp ik dat, een berichtje wat ik vanmorgen gelezen heb op het internet heb het even gekopieerd.
Ik woon zelf in arnhem presikhaaf en heb 2 zeer actieve buitenkatten..
Ik durf ze niet meer buiten te laten nu eentje zit al de hele avond te huilen bij de deur en tuigje wil ie echt echt echt echt echt niet hij gaat niet eens lopen heb t zo vaak geprobeerd..
Is er iemand hier die dit ook heeft meegemaakt of in de wijk woont en hoe gaat hij.zij met dit nieuws om ik vindt dit niet leuk het maakt mij bang om mijn katten los te laten.
Ze thuis houden is ook een ware kwelling mijn europese korthaar kan het nog wel die vindt het soms wel lekker in de warmte op de bank liggen. maar de andere een blauwe rus is zeer druk en actief en moet zijn energie elke avond.middag kwijt buiten minstens 8 uurtjes is hij dan weg.
Hij reageert nu al af op de andere kat omdat ie niet naar buiten kan en hij kijkt superboos naar mij. En hij blijft zingen door de kamer nu al 3 uurtjes! hij is vandaag al naar de dierenarts geweest inenting en geprikt op niercontrole dus hij heeft al een zeer stress dag achter de rug hij wil nu extra alle stress weggooien denk ik jammer dat er zulke mensen bestaan....
Niet leuk dit

Groetjes van mij..



Een Oost-Europese bende kattenvangers lijkt actief in Arnhem. Begin deze week zou de bende op katten in de wijk Presikhaaf hebben gejaagd. De katteneigenaren zijn ongerust over de veiligheid van hun huisdier.

De bendeleden gebruiken de ‘emmertruc’, aldus De Gelderlander. Hiervoor worden in een straat emmers geplaatst die voor het deponeren van oude schoenen en kleding dienen. Maar de emmers verspreiden eveneens een aantrekkelijke geur voor katten. Daarnaast wordt bij het ophalen van de emmers vanuit een busje een nog aantrekkelijkere geur verspreidt, zodat de katten probleemloos ten prooi aan de bende vallen. Het loopt slecht af met katten die gevangen worden. De weerloze huisdieren worden namelijk in pelsfabrieken in het voormalige Oostblok voor hun bont geslacht.

De politie neemt de meldingen serieus maar wijst er op dat het tevens mogelijk is dat de bende een stel inbrekers kan zijn die de buurt controleren om te zien welke mensen op vakantie zijn.

Bron: de Gelderlander
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vrees voor kattenbende?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, we hebben dat bericht hier ook ergens staan als waarschuwing.

Tuigjes moeten getraint worden, dat kan je niet zomaar aandoen en verwachten dat de kat dat ok vind. Het lost je problemen niet op, maar ik zou hem zachtjes laten wennen (kan je wel wat over vinden op dit forum). Blauwe russen zijn flexibele katten, dus je moet het hem met wat geduld wel kunnen leren.
Nu, zou ik gewoon op mijn tanden bijten. Op een paar dagen zou het wel beter moeten zijn. Ik begrijp dat het lastig is, maar probeer actief met hem te spelen en niet te veel aandacht te schenken aan zijn klaagzangen.
Afleiding en activiteit heeft hij nodig. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vrees voor kattenbende?

Bericht door Peet »

Had het ook al geplaatst, vanuit een krant.
Maar beter een paar keer gewaarschuwd dan niet hoor!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waarschuwing, kattenkidnappers!

Bericht door pearlsofpassion »

Admin heeft het blijkbaar verplaatst bij dit bericht, wat wel logisch is. :-)

Oh, Sharon, Adriana heeft haar russen ook met tuigjes getraint en weet veel van het ras en tuiggebruik. In haar album kan je op de eerste pagina's heel wat terugvinden over katten in het tuig, en je kan haar natuurlijk ook zelf raad vragen.
Aangezien ze zelf dus ook russen heeft, en dat nogal energieke katten zijn om het zachtjes uit te drukken, kan je daar ook massa's ideetjes vinden om je huis functioneel aan te kleden om zijn energie op te vangen. ;-)

Ook BillyJean heeft onlangs een volwassen poes laten wennen aan het tuig. De rest onder ons doen het met kittens, maar daar moet je ook vaak aan trainen op dezelfde manier. Vb Mirjam heeft dat ook gedaan.
Je kan allemaal foto's in de albums vinden, en waarschijnlijk ook wat uitleg over hoe het aan te pakken, maar daar zijn ook vaste topics over. Die vind je vast wel, eventueel via de zoekfunctie, en dan kan je daarbij aansluiten.
Af en toe eens uitlaten is ook al leuk, en het is altijd handig als je kat in tuig kan. Als de andere kat er niet om maalt, kan je hem ook gewoon rustig binnen laten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie