Kitten heel erg aanhankelijk

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Kitten heel erg aanhankelijk

Bericht door Chiquita98 »

Tja hier ben ik weer met een volgende topic. Balou is nu bijna 10 weken en heb hem sinds 5 dagen. Hij wil alleen maar bij mij zijn. Dat betekent op schoot liggen en slapen. Hij speelt nauwelijks uit zichzelf. Alleen als ik met een speelstokje kom gaat ie er meteen achteraan dus hij kan wel spelen. Hij krijgt iets meer aandacht voor de andere katten, maar het is nu allemaal nog snuffelen en dan weer weg.
Als ik op sta of wat dan ook zet ie het meteen op een mauwen. Wel is het zo dat ie veel last heeft van dunne ontlasting(heb hierover het asiel waar ik hem vandaan heb gemaild net).
Ik vind hem zelf verder als ie wakker is wel alert en reageert ook wel op geluiden etc...
Hij slaapt dus volgens mij het liefst bijna 24 uur per dag dicht tegen me aan.
Meestal had ik kittens vanaf 12 weken die veel speelser waren zelfs de wat angstige kittens. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Of is hij gewoon nog te klein en heeft hij nog veel nestwarmte nodig?
Hij eet en drinkt wel goed trouwens. En gaat ook netjes op de bak. Zeer regelmatig zelfs nu met de dunnere ontlasting. Vanmorgen vond ik ook wel een gewoon keuteltje van hem, maar toen ging ie weer op de bak en ik hoorde het er gewoon uitspuiten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Kitten heel erg aanhankelijk

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, klinkt toch niet helemaal gezond.
Niet dat hij zo aanhankelijk is, dat wisselt gewoon, maar wel dat hij zoveel slaapt. Kittens van die leeftijd slapen nog wel veel, maar spelen ook erg veel en erg druk dan.
Eens bij de DA langsgaan kan natuurlijk nooit kwaad zeker ivm die ontlasting...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Geef je hem ander voer dan hij in het asiel kreeg? Van een plotselinge overgang kunnen ze erg aan de diarree raken. Net als van Whiskas trouwens.

Dat hij zoveel slaapt en weinig interesse heeft in spelen vind ik wel een bezoekje aan de DA waard. Hier kwam de jongste met 8 weken en die wilde echt wel spelen, net zolang tot ze van uitputting in slaap viel...

Dat aanhankelijke lijkt me weer niet zo erg, het is gewoon een knuffelige kat. Als de jongste hier niet aan het spelen is wil ze ook altijd tegen je aan liggen. Gezellig toch?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Chiquita98
Tijger
Tijger

Hij krijgt inderdaad wel ander voer. Geen whiskas hoor. Krijgt hier RC en Iams.
Heb hem net even op de krabpaal gezet en dan speelt ie eventjes met het hangmuisje en toen sprintte hij weer naar de bak.
Ik ga even contact zoeken met het asiel, want door jullie reacties is mijn gevoel toch goed geweest
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Door de plotselinge overgang op ander voer kunnen de darmen van slag raken, dus dat kan verklaren waarom hij diarree heeft. En vergeet de stress van de verhuizing erbij niet.

Maar de hoeveelheid slaap lijkt me erg veel.
Devi*
Chiquita98
Tijger
Tijger

Ik maak me ook het meeste zorgen over het vele slapen. Net via het asiel een afspraak met de dierenarts van hun gemaakt. Kan eind van de middag terecht. Zul je net zien is ie nu aan het donderjagen op mijn schoot haha maar goed even nachecken kan geen kwaad. Moet ook ff wat ontlasting meenemen. Hou jullie op de hoogte

Bekijk ons album hier
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

maar als hij steeds aa nde diarre is kan hij wel lustelooos van worden hoor. misschien ook wat uitgedroogd.
Ik wil je niet bang maken, maar onze sjefke was 3 maanden toen ik hem kreeg. ook zo'n schoothondje. achteraf had dat voor ons het teken moeten zijn dat hij ziek was. hij bleek FELV te hebben. hij speelde ook weinig en wilde vooral bij me liggen knorren en snorren.
ga daar nu niet vanuit, vooral omdat je katje aan de diarree is dus het zal daar wel van komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Ja ik maak me ook wel zorgen over de diaree hoor, maar hij is nog niet heel erg lusteloos. Dat wil ik dus inderdaad voorkomen dus vandaag toch maar even bezoekje aan de DA. Oeii ik hoop inderdaad niet dat het wat erger is. Hij drinkt vandaag wel veel trouwens. Alles maar even een de da voorleggen

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Als hij diarree heeft is het natuurlijk normaal (en goed!) dat hij veel drinkt. Als je ziet hoeveel vocht hij verliest...
Geef je ook natvoer? Sommige kittens zijn daar nogal gevoelig aan en krijgen daar diarree van (anderzijds geeft het wel veel vocht natuurlijk). Gewoon kittenvoer kan dat soms ook geven naar het schijnt (heb ik al eens gehoord van iemand die dat ervoer). Ook niet beginnen met kattenmelk of zo om hem beter te laten drinken, dat geeft ook kans op diarree, dan geef je beter verdunde zelf getrokken bouillon zonder zout.
Maar kijk inderdaad eens wat de DA zegt en wat er uit het onderzoek komt.
Als daar niets uit komt, zou ik proberen hem volwassen voer te geven en zien hoe hij het daarop doet. Als het een goed merk is (persoonlijk ben ik niet zo voor Iams en RC, maar goed) en geen uitvoering voor luie katten, dan komt hij daar niets mee tekort.
Als het dan beter wordt kan je daarna nog voorzichtig proberen.
Het kan natuurlijk ook niet daaraan liggen. Altijd moeilijk, diarree-oorzaken. ;-)

Oh, en kookvocht van rijst werkt natuurlijk tegen diarree, maar ik ben daar zelf niet zo voor omdat rijst eigenlijk geen kattenvoer is... Maar als het echt te erg wordt, kan je er de ergste loop wel mee stoppen. Gekookte kipfilet schijnt ook de helpen. Dat weet ik zelf niet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Hielp hier heel goed, gekookte kipfilet. Rijstewater trapte Tsuki niet in.
Devi*
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Kipfilet koken is goed, maar doe dan het rijstewater over de kipfilet heen.
Het is namelijk het rijstewater wat de diarree tegengaat ;)
Kipfilet is om te smullen
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Chiquita98
Tijger
Tijger

Ik ben blij dat ik naar de DA ben geweest. Balou had in zijn reismandje meteen al weer dunne ontlasting en dit hebben ze meteen onderzocht. Hij heeft toch wat last van parasieten. Coccidiox of zoiets? En onsteking aan darmen. Hij voelde al wat magerder aan en dat gevoel had ik ook al wel. Hij woog 780 gram. Hij heeft antiobiotica spuiten gehad en ik heb antibiotica mee en een middel mee tegen de parasieten. En voer speciaal voor de darmpjes. Hopelijk voelt ie zich morgen al wat beter. En al iets last van vochttekort, maar nog niet zo erg. Hij heeft dan gelukkig vandaag ook al vaak gedronken en het speciale voer at ie ook meteen van. En ja dat slapen is dus een reden voor. Arm jochie. Hij moet zich echt ellendig voelen. Alles word trouwens betaald door het asiel. Alles heel netjes afgehandeld.

Bekijk ons album hier
Chiquita98
Tijger
Tijger

Na het dierenarts bezoek dacht ik gisteravond, He he eindelijk zie ik een verbetering. Balou had iets interesse om met Caya te spelen. Vannacht weer bij mij geslapen, maar ook nu wil ie alleen maar bij mij op schoot en slapen. Net even weer gestimuleerd om te spelen met een hengel en dat wil ie dan wel eventjes. Toen kwam Caya en hebben ze bij de krabpaal heel even op hun manier "gespeeld". Maar 3 minuten daarna komt ie alweer bij mij mauwen en op schoot zitten. De diarree is wel zo goed als over. Gister nog brijerige ontlasting maar niet waterdun en vannacht zelfs een redelijk drolletje en gelukkig weer donker van kleur.
Misschien moet ie nog even aansterken. Hij eet geregeld even wat, maar toch heb ik het idee dat ie nog niet zoveel eet als zou moeten. Morgen ga ik hem wegen want hij is dan 10 weken en hij zou dan op zijn minst 1000 gr moeten wegen. Hij woog bij de Da nog maar 780 gr.

Tot en met het weekend krijgt ie nog 2x dgs antibiotica en morgen zijn laatste parasieten medicijnen.

Bekijk ons album hier
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hij zal inderdaad even moeten aansterken en misschien ook wat last van de AB. er gebeurt nu vanalles in zijn lijfje (parasieten eruit, AB) dus dat heeft ook zijn weerslag. laat hem maar lekker bij jou aansterken en dan komt het wel goed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Dat gevoel heb ik ook, maar bij zo'n kleintje ga je toch snel twijfelen ook omdat je het katje nog niet kent. Bij de anderen voel ik feilloos aan of er wat aan de hand is. Maar je woorden stellen me wel gerust

Bekijk ons album hier
Plaats reactie