Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Vandaag hebben wij onze pers van 14 jaar laten inslapen. Er gingen moeilijke nachten aan vooraf. Het ging ook zo snel. Eerst wilde hij nog altijd bij je op schoot en het liefst geaaid worden. vanmorgen ging het goed fout (bloed opgegeven). Hij hield ook niet meer binnen. We moesten de hele dag wachten op de dierenarts. Hij wilde persé in de tuin op het gras liggen. De hele dag hebben wij hem gezeten en hem lief toegesproken, geaaid en verzorgd. Dan komt het moment dat de arts komt. Wij schoten allemaal vol. De dierenarts heeft hem in de waar hij het liefst lag eerst een slaapmiddel gegeven. Hij heeft nog een ingetogen mauwtje gegeven. Schrijnend om te zien en harverscheurend. Daarna ging het snel. Het leven verdween uit hem. Zijn levendige ogen bleven nog wel open staan. Uiteindelijk stopte zijn hartje. Het een voor ons allemaal een heel moeilijk moment. (en dat is het nog steeds). We hebben in een mooi lakentje gewikkeld en begraven op de plek waar het liefste lag. De tranen rollen over mijn wang terwijl ik dit typ. Het is nu stil in huis en hij ligt in de tuin. Het zal een lange nacht voor ons allen worden.
Ontroerend verhaal. Mooi te lezen hoe het einde voor de pers geregeld is. Veilig op zijn favo-plek.
Sterkte met het verlies en de leegte die hij achterlaat.
heel veel sterkte met het verlies van jullie dierbare vriendje,
ik vind het prachtig om te lezen dat hij zijn favoriete plekje als laatste rustplaats heeft gekregen,
ook hier kippevel. Het is zo herkenbaar. Je weet dat het ooit gaat komen maar je kan je nooit voorbereiden. Heel veel sterkte en mooi om te zien hoeveel liefde je hebt voor je beestje.