Nieuw vriendinnetje in onze groep

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Neva
Huiskat
Huiskat

Nieuw vriendinnetje in onze groep

Bericht door Neva »

JaJa we hebben een nieuw vriendinnetje gevonden voor in onze groep,
we hebben zelf drie poezels en nu komt nr 4 (daar blijft het ook bij :grin: )

Ze is een ragdoll poes en word in sept 1 jaar ze is een seal point mink poesje,

we gaan haar zondag ophalen, zaterdag viert mijn man zijn 30ste verjaardag
en het leek ons voor Brandy (zo heet ze al) een beter idee om te komen wanneer er niet zoveel visite komt, dan kan ze rustig wennen,

Hebben jullie nog tips hoe ik het makkelijker kan maken om ze aan elkaar te laten wennen?
Neva was natuurlijk al bij ons toen de twee jongste kwamen en dat gaf geen problemen,
maar deze poes is bijna 1 jaar en ik weet niet wat neva met haar zal doen, of dat ze haar als bedreiging zal zien,

ik wil het voor beide zo rustig mogelijk laten verlopen, en nu moet een nieuwe poes altijd vanuit de bak het huis verkennen (zo heb ik me laten vertellen)
maar dat vind ze misschien wel intimiderend als ik haar op een van de bakken zet van mijn poezels,

ik hoop dat het allemaal heel rustig en goed verloopt zonder al te veel halen enz op de beesies en op de meubels :shock:

tips zijn welkom
I'm so in love with my cats ...
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Niuew vriendinnetje in onze groep

Bericht door nellebel »

goh, daar staat het forum volgens mij vol van, van tips om introductie aan te apkken. is de nieuwe kat ook andere katten gewend?
gefeliciteerd trouwens met je nieuwe gezinslid
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Zowiezo eerst je eigen katten aan die nieuwe in het reismandje laten ruiken voor een minuut of 10. Dan reismandje open zetten. Dat is voor de introductie het beste.
Na een min of 10 rondlopen kan je de nieuwe op de bak zetten, dat is vroeg genoeg.
Lees voor de rest inderdaad eens goed rond. Dan kan je zelf het beste anticiperen op de situatie's en reactie's die zich voordoen. Dat valt namelijk maar moeilijk te voorspellen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Neva
Huiskat
Huiskat

Bericht door Neva »

Ik bedacht me na het plaatsen inderdaad dat er vast wel meer vragen waren over dit onderwerp,
was dus al begonnen met spitten,

Mag ik hier stiekem wel even vragen hoe lang het ongeveer duurt voordat je album aangemaakt word,
of is dat een rare vraag?? ik heb namelijk ook foto's van onze nieuwe kanjer,
kan ik die anders bij voorstellen zetten?
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Gefeliciteerd met jullie vierde aanwinst! Ben erg benieuwd naar de foto's. De admin. is meestal erg snel met het aanmaken van je album. Meestal dezelfde dag of de dag er na.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Neva
Huiskat
Huiskat

Bericht door Neva »

dank je wel, dan moet ik misschien nog even nakijken (kijk af en toe met m'n neus haha
maar is geloof ik al een week terug haha)

ik ben ook erg blij met ons nieuwe aanwinst ik heb nu al foto's op mijn pc die kreeg ik via de mail, maar hij slaat ze heel klein op, ik zal zondag hier even wat foto's plaatsen, of eerder als ik de foto's kan vergroten....
Neva
Huiskat
Huiskat

Bericht door Neva »

heb er inderdaad overheen gekeken haha maar er zijn foto's geplaatst in mijn album,
bedankt
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

en het zijn plaatjes hoor die katten van jou. heb ze al gezien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Neva
Huiskat
Huiskat

Bericht door Neva »

dank je wel nellebel... ben ook helemaal verliefd op ze,
niet zo zeer op het uiterlijk maar vooral het karakter want dat tekent ze ...
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

en zo hebben ze allemaal hun eigen karaktertje waarom je stapelverliefd op ze bent.
Neva
Huiskat
Huiskat

Bericht door Neva »

precies, want het uiterlijk zegt niets over het innerlijk,
je kan nog zo'n mooie poes hebben maar dan met een vreselijk rot karakter
of de benjamin van de familie die weer super lief is.... uiterlijk is niet belangrijk
maar bijzaak.... wij gingen voor het karakter van de ragdoll en heilige birmaan, natuurlijk zijn ze prachtig
maar dat was niet de hoofdzaak, want neva is ook een kruizing maar haar karakter sloeg in als een bom en toen wist ik "dit poesje hoort bij mij"

ik denk dat iedereen dat gevoel wel kent bij zijn of haar eigen kat/ poes.....
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Eerlijk, een poes met een rotkarakter ben ik nog niet tegengekomen hoor. ;-)
Een verkeerd 'opgevoede' dus verkeerd benaderde poes wel. Maar dat heb je al eigenaar zelf in de hand.
Ook zo'n onzekere en evenueel zelfs aggressieve poes die soms zelfs mishandeld of verwaarloosd is geweest kan je meestal redelijk goed krijgen met veel geduld en liefde. Binnenin schuilt altijd een prachtig wezen. Maar je moet het de kans geven. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hahaha heb je mijn flippie al gezien? vooral toen we haar net hadden. klein scharminkeltje met x pootjes. de meesten vinden haar lelijk. voor mij is ze de allermooiste. van binnen en buiten.
en degene die haar hier kennen vinden haar gelukkig ook mooi.
Neva
Huiskat
Huiskat

Bericht door Neva »

@pearlsofpassion, haha je hebt gelijk, eigenlijk altijd door toedoen van mensen,
maar ik bedoel dus te zeggen dat het uiterlijk niet altijd zegt dat mooi van buiten ook mooi van binnen is, (ookal komt dit door toedoen van de mens)

@nellebel ook ik had vroeger thuis een "lelijk eendje" maar voor mij was ze binnen en buiten een mooie zwaan hihi (sentimentje haha)
Plaats reactie