Ontstoken voetkussentjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
hasse72
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2011 21:57

Ontstoken voetkussentjes

Bericht door hasse72 »

onze gecastreerde kater Waffel (4 jaar) heeft nu ruim een half jaar last van ontstoken voetkussentjes. Er is 1 pootje constant ontstoken, de andere wisselend wel of niet. Natuurlijk ben ik reeds bij de dierenarts geweest, eerst cortisonspray en een injectie. Deze hielpen iets. Na 6 weken terug met dezelfde klachten, diepgaand onderzoek naar wat het zou kunnen zijn. Volgens dierenarts was het niet aannemelijk dat Waffel steeds door een bijtend goedje liep (wij wonen redelijk dicht bij pompstation), maar het kwam wel van buitenaf, geen allergie dus.
Maar na 2 maanden was het nog steeds niet genezen, door het hele huis bloedpootjes en een sneue kat die pijn heeft en steeds passiever wordt. Andere dierenarst bevestigde diagnose da 1, en gaf weer een injectie. Maar het gaat niet over!
Ik weet niet wat we nu nog kunnen doen.
Vriendin raad homeopathie aan, iemand ervaring mee?
Of herkend iemand dit probleem en weet raad?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ontstoken voetkussentjes

Bericht door pearlsofpassion »

Er is hier nog iemand geweest, vorige week met hetzelfde probleem.
Zal eens zoeken naar het topic.

Hier is het http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&t=23997
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
hasse72
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2011 21:57

Re: Ontstoken voetkussentjes

Bericht door hasse72 »

dank je voor de link Valerie!
Ik heb deze doorgenomen en herken er toch niet zoveel van. Bij waffel is het enige dat hij dus bloedende voetkussentjes heeft.
Van daar uit is hij passiever geworden, omdat hij daar natuurlijk last van heeft.
Wel wonen wij achteraf en hebben ook kippen. Maar deze zijn niet ziek, en in de buurt ook geen andere zieke kippen naar ik weet...
Een second opinon is reeds gegeven, moet ik nu naar een 3e da???
of zal ik naar een homeopaat gaan?
(terwijl de portomonee steeds leger raakt....)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ontstoken voetkussentjes

Bericht door pearlsofpassion »

De naam van het topic verwijst enkel naar de voetkussentjes. Dat zou dat syndroom zijn.
De rest van de klachten van de poes in dat topic staan daar volgens mij los van. Ookal kan er daar ook geen diagnose worden gesteld...

Maar ik zou wel denken dat jouw kat dus ook aan dit syndroom lijdt en het dus een immuungerelateerde aandoening is (allergie of autoimmuun, dat weet ik nu niet meer, maar op het einde van het topic is het toch redelijk duidelijk uitgelegd...). Misschien kan je er wel iets mee, met de naam van dit syndroom.
Ik weet ook niet wat deze persoon er nog mee gedaan heeft. Het is nog maar heel recent, als je in haar topic ook iets schrijft, kan ze misschien helpen als ze nog eens komt kijken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Pocahontas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:32

Re: Ontstoken voetkussentjes

Bericht door Pocahontas »

Als het aannemelijk is dat de oorzaak van buitenaf komt, is het dan geen optie je tuin te omheinen, zodat hij alleen in eigen tuin kan blijven??? Of heb je geen tuin?
Begrijp ik het verkeerd dat hij nu een grotere leefomgeving heeft? Homeopathie kan je proberen, maar over het algemeen zijn katten geen goede"slikkers". Ooit heb ik (voor geheel iets anders) homeopathie voor een poes geprobeerd en dit hielp wel ontzettend goed...(maar het verschilt natuurlijk per kwaal)
hasse72
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2011 21:57

Re: Ontstoken voetkussentjes

Bericht door hasse72 »

tuin omheinen is geen optie, daarvoor is de tuin veels te groot. (bijna 1 hectare)
We hebben nog een andere poes, maar deze heeft nergens last van. Ook de andere dieren hebben nergens last van (hond, konijnen, kippen, parelhoenders, schapen, varken)
Plaats reactie