Kattenvoeding Ecostyle vitaal

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
spot
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:37

Kattenvoeding Ecostyle vitaal

Bericht door spot »

Is hier iemand die ervaring heeft met de kattenvoeding eko-vitaal?Mijn moeder wil dit gaan voeren,maar wil eigenlijk eerst even weten of dit wel of geen goed voer is.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kattenvoeding

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je misschien ergens de ingrediëntenlijst?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kattenvoeding Eko-vitaal

Bericht door MarjanR »

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenvoeding Eko-vitaal

Bericht door Adriana »

http://www.ecostyleanimalcare.nl/?Categ ... icleID=768

k was eigenlijk ook wel benieuwd en nieuwsgierig en bovenstaand de analyse van de droge kattenvoeders, allemaal rond 30% eiwit en het zetmeel/kh-gehalte is weer eens niet vermeld, maarrrrr

Granen, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, kruiden, plantaardige eiwitextracten, vis- en visbijproducten, plantaardige bijproducten, gist, algen en mineralen en vitaminen.

als je dan naar de ingrediëntenlijkst kijkt dan zie je granen op het eerste plaats staan.. joepie !
en ze specificeren al die bijprodukten ook niet en dat is doorgaans een veeg teken.
nu hebben we een forumlid dat voor of bij eco-style werkt en er is een topic over de ecostyle slakkenkorrels en mogelijk gevaar voor katzels....
misschien kan die wat meer info verschaffen want de bladibla in de teksten klinkt leuk maar als je naar de feiten en ontbrekende info kijkt, dan heb ik mijn twijfels..
voorheen zou ik dan een mail naar de ecostyle-tiepjes hebben gestuurd, maar ik heb een beetje last van hangoren als ik dit weer zo zie, dus deze beker maar even aan mij voorbij.. missch iemand anders?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenvoeding Eko-vitaal

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kom aan een KH-gehalte van minstens 30-35% en dat is dus heeel erg veel.
Ik zou dit niet doen.
Ietsje beter dan Whiskas, maar echt niet veel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenvoeding Eko-vitaal

Bericht door Adriana »

laat ecostyle het zelf maar zeggen..
bovendien, er is verschil tussen kh's en zetmeel, dus het is niet simpel een kwestie van optellen en aftrekken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie