Huis gezocht voor Wokkel

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
wokkie026
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 00:18

Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door wokkie026 »

Voor onze lieve mooie zwarte kater Wokkel ben ik op zoek naar een goed huis.

Er zit nogal een verhaal vast aan dit beestje. Het probleem waarom hij weg moet is dat hij overal in huis plast en sproeit. We hebben er alles aan gedaan om het op te lossen, we hebben het hele medische traject gehad, er is lichamelijk niks mis met hem en hij is gecastreerd. We hebben een kattengedragstherapeute in de arm genomen en alle tips en aanpassingen opgevolgd, we zijn niet in staat het probleem op te lossen.

De uiteindelijk conclusie is dat het beestje door de leefomgeving, die wij niet aan kunnen passen, teveel stress heeft, vreemde katten en kinderen, drukte in de buurt en in huis zijn het probleem.

Het gaat me erg aan het hart maar we moeten een nieuw thuis voor hem zoeken.

Het beste zou zijn een boerderij zonder kinderen waar hij de ruimte heeft. Volgens de gedragstherapeute is dit het soort omgeving wat het moet worden.

Is er iemand, anyone, die een plek voor onze kleine vriend weet of kan bieden, ik zou je eeuwig dankbaar zijn!!

Voor meer informatie/foto's kun je contact met mij opnemen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door pearlsofpassion »

Hoeveel bakken heb je staan?
Op verschillende plaatsen? Minstens op elke verdieping 1?
Staan die op plaatsen waar hij rustig is, dus geen kinderen voorbij razen?
Heb je nog andere katten? Hoeveel?
Hoe vaak worden de bakken uitgeschept?

Hoe lang doet hij dit al? Hoe oud is hij gecastreerd? Gaat hij soms wel op de bak, of enkel in huis?
Gaat hij soms buiten? Hoe reageert hij op andere katten?
Zijn er katten in de buurt die aan je deur komen?

Tis dat er nogal veel katten met een plasprobleem als stress gediagnosiceerd worden, terwijl de problemen vaak met een extra bak hier en daar op te lossen zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door MarjanR »

Ik weet dat je het goed bedoeld, Valerie.
Maar ik denk dat deze mensen er alles aan gedaan hebben.
Er zijn niet veel mensen die ook een gedragstherapeute in de arm nemen.
Als je bijv. ook kijkt naar wat er voor omschrijving staat bij sommige katten in het asiel.
Dat is een kopie van wat deze mevrouw/meneer hierboven schrijft.
Alleen zijn deze mensen niet zomaar naar het asiel gegaan om hun kat te dumpen.
Ze hebben in mjin ogen geprobeerd te zoeken naar een oplossing.

Nu zoeken ze een betere leefomgeving voor hun kat.
Geen advies ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
wokkie026
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 00:18

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door wokkie026 »

Bedankt voor jullie reacties, maar we hebben indd alles geprobeerd en er staat op iedere verdieping een bak, hij gaat meer ook buiten 'op de bak'.

Dit is een probleem waar we al twee jaar mee zitten en geloof me, ik heb echt alles maar dan ook alles geprobeerd. Het punt is nu dat ik zwanger ben en ben in jan uitgerekend, dit probleem kan ik niet combineren met een kleine baby en kan niet het risico lopen dat hij bv in box of op het bedje gaan plassen/sproeien. Volgens de gedragstherapeute is een ingrijpende verandering zoals een baby weer een extra trigger, geloof me ik vind het echt heel erg, Wokkel is echt het maatje van mijn vriend en als het anders kon zou ik ervoor gaan...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door pearlsofpassion »

Als alles al gedaan is, dan is dat natuurlijk zo.
Ik kan verder niet helpen met herplaatsen...

Het zou alleen heel spijtig zijn, moest er wel nog iets aan gedaan kunnen worden, en er niets van gezegd wordt omdat de eigenaren denken er alles aan gedaan te hebben. Daarom vraag ik het nog gewoon even. Gewoon om zeker te zijn...
Daarom gaf ik dat ook aan. ;-)

Over gedragtherapeuten ben ik op mijn hoede... Er zijn heel veel kwakzalvers tussen, dus dat hangt er echt vanaf. En stress is zo'n typische terugkerende reden als er eigenlijk geen reden gevonden wordt... Vandaar dat ik nog even wou checken.
Sommige gedragstherapeuten baseren zich op onderzoek en zijn goed opgeleid en weten waar ze mee bezig zijn, maar de meesten denken alleen maar dat ze het weten.
Ik hoop dat jullie een goede vasthadden, maar dat wil niet zeggen dat ik daar sterk aan twijfel hoor! ;-)
Ik weet dat het zo klinkt, dat is niet te bedoeling.

Het is dan doodzonde dat je je kat moet herplaatsen.
Veel sterkte daarmee en ik hoop dat je een plaatsje vind.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
wokkie026
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 00:18

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door wokkie026 »

Bedankt voor je toelichting : )

Ik wel een GT met een opleiding en op aanraden van de dierenkliniek, ik neem aan dat dit geen kwakzalver is, ze heeft ook een groot succespercentage, alleen niet alle dieren zijn te 'genezen'.

Herplaatsen is ontzettend rottig en heel lastig, maar op een gegeven moment is je adem ook op hoe lang die ook is geweest.
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door Brig »

Ik weet helemaal wat je doormaakt. Wij hebben ook een kater gehad die door het hele huis heeft gesproeid. Ook wij hebben het hele traject doorlopen, maar geen resultaat. Je bent dan echt ten einde raad. Vooral als alle muren bruin zien van het sproeien. De enige oplossing was om hem uit huis te plaatsen en dat is gelukkig gelukt. Bij ons wat het probleem dat hij met 9 andere katten moest leven en dat was voor hem teveel stress. Hij woont nu waar nog 1 ander kat is en dat gaat prima. Hij sproeit daar niet en is dus veel gelukkiger als bij ons.
Hopelijk vind je snel een ander adres. Het is niet eenvoudig, want weinig mensen zullen het aan durven om een sproeikater in huis te nemen.

Brigitte
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door MarjanR »

Ik kan Wokkeltje geen ruimte bieden wat hij aanbevolen krijgt.
En als ik heel heel eerlijk ben, ik zou het ook niet aandurven.
Dat is niet fijn om te horen, ben ik bang.
Maar dat is wel m'n eerlijke mening.
Maar ik heb dan ook geen boerderij (misschien had ik het dan overigens wel gedaan)
Ik ken wel mensen die landelijk wonen.
Morgen een verjaarspartijtje... ik kan een hengeltje uitgooien.
Ik hou je op de hoogte (maar ik beloof niets).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
wokkie026
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 00:18

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door wokkie026 »

Bedankt! Al kom ik maar een klein stukje verder zou al weer een beetje hoop geven... Ik blijf zoeken, bedankt voor jullie steun!

Ik kan eventuele nieuwe eigenaren ook een proefperiode aanbieden, als de oorzaak van het sproeien stress is dan is de kans dat hij ergens anders ook gaat sproeien erg klein.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door nellebel »

je zou het in asiels kunnen doorgeven dat je thuis een echte boerderij kat hebt. misschien dat die iets voor je kunnen betekenen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door Kattenbella »

Het is helaas de meest beroerde tijd van het jaar om een volwassen kat te herplaatsen. De asiels zitten vol met kittens en mensen gaan op vakantie.
Kan Wokkel wel met honden en andere katten omgaan? Ik denk ook met je mee.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
wokkie026
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 00:18

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door wokkie026 »

Ik heb eigenlijk geen idee of hij met andere katten kan, zo op het eerste gezicht zou ik zeggen nee, aangezien de vreemde katten in de buurt de hoofdoorzaak van het sproeien zijn, maar wellicht als hij ergens bij komt dit goed gaat omdat hij dan de nieuweling is... honden hetzelfde verhaal, als hij nu een hond ziet die opgewonden blaft oid is het meteen een dikke straat en heel schuw...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Huis gezocht voor Wokkel

Bericht door Kattenbella »

Dan wordt het plaatsten op een boerderij denk ik heel moeilijk. De meeste mensen die op een boerderij wonen hebben al andere katten en of honden. Misschien moet je toch gaan zoeken naar een rustig huisje alleen bij mensen die het risico van sproeien eventueel willen nemen. Zal niet gemakkelijk zijn.Het kan zijn dat hij zich elders beter voelt en niet meer zal sproeien. Misschien toch overleg plegen met een goed asiel.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie