Vacht vet, laat veel haar los

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
dimpy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:49

Vacht vet, laat veel haar los

Bericht door dimpy »

Wij hebben een gewone zwarte kat van zo'n 17 jaar oud en sinds kort gaat er wat mis met haar vacht.
De haren op haar rug zijn behoorlijk vet, er hangen soms hele plukken dood haar in en eigenlijk laat ze sowieso veel haar los. Ik heb haar eigenlijk nooit zichzelf zien wassen dus ik kan ook niet vertellen of er iets is veranderd. Ik borstel haar nu soms en dan haal ik veel haar los. Dat doe ik echter niet te vaak aangezien ik het gevoel heb dat ik haar dan kaal borstel :(

Qua eten krijgt ze brokjes en 's avonds een half blikje gourmet oid . Onze kat is altijd al klein en redeijk dun geweest, niet te dun maar zeker niet dik. Ze eet ook gewoon normale hoeveelheden en er is volgensmij helemaal niets veranderd dus ik heb geen idee wat ik er aan zou kunnen doen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vacht vet, laat veel haar los

Bericht door nellebel »

misschien toch even contact opnemen met je DA. Dan is er toch iets mis met haar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vacht vet, laat veel haar los

Bericht door Ilone »

Waarschijnlijk was ze zich niet meer goed door de ouderdom.
Vooral rug, flanken en staart gaan vet en plukkerig worden.
Tijd om je oudje een handje te gaan helpen als mantelzorger ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vacht vet, laat veel haar los

Bericht door MarjanR »

Ik zat dat ook te denken Ilone.
Omdat ze natuurlijk niet zo soepetjes meer beweegt, kan het zijn dat ze moeite heeft zich te wassen op de rug.
En zou een washandje nat maken en weer uitknijpen en daar eens mee over haar ruggetje te gaan.
Even een tongetje immiteren. En ja, borstel maar wel. Ze zal het wel fijn vinden om die losse haren kwijt te raken. Als je echt bang bent dat ze kaal wordt, dan borstel je minder vaak.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vacht vet, laat veel haar los

Bericht door Adriana »

ja hoor, heerlijk zachtjes en vaak borstelen en lekker masseren. die oude haren verstikken de vacht die eronder zit en dat is niet handig..
en toch gewoon even langs een dierenarts halen lijkt me ook wel verstandig, dan weet je zeker dat alles in orde is of wat medicatie nodig heeft..
hihi..! ilone: mantelverzorging is wel mooie uitdrukking
en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie