Klein leed: de kat plast nét naast de kattenbak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2011 10:50
Locatie: Rotterdam

Re: Klein leed: de kat plast nét naast de kattenbak

Bericht door Miezemuis »

Ja ik heb dus maar 1 bak staan.
Dit is tot nu toe altijd goed gegaan, maar blijkbaar zijn ze er nu wel een beetje uitgegroeid...

Mijn eerst volgende stap is dan ook een extra kattenbak aanschaffen.
Begrijp ik het dan goed als die tweede kattenbak in een andere ruimte moet komen te staan?

Volgens mij is jouw ene kattenbak gewoon gejinxt hihi
Een lief kopje van
Sev en Teen
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Klein leed: de kat plast nét naast de kattenbak

Bericht door nellebel »

mijn 2 katten konden supergoed met elkaar overweg, maar als de ene plaste wilde de ander altijd kijken. daardoor zat de een niet erg rustig. ik had daarom 2 bakken langs elkaar staan. je zou ook kunnen proberen de bovenkap eraf te halen. kan ook zorgen dat de kat namelijk geen vluchtweg heeft en daarom niet rustig kan zitten.
plasje laten onderzoeken, is misschien wel blaasontsteking. misschien doet het plassen wat pijn en plast ze er daarom langs. ook omdat ze wat bangig is, schrikt ze van de pijn bij plassen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Klein leed: de kat plast nét naast de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Ik denk het ook Miezemuis :lol:

De oplossing heb ik nu gevonden door er een stoffer en blik voor te leggen.
Sara heeft nog niet uitgeschept, en Moos heeft daarom ook nog niet ernaast (dus op het grit) kunnen plassen.
maar mocht Sara weer gaan scheppen, dan zal Moos denk ik niet zo snel erop gaan zitten omdat er een stoffer en blik ligt.
De oplossing kwam toevallig; ik had de stoffer en blik er een keertje laten liggen/niet opgeruimd.
Ik laat het eventjes zo.

Heb jij er nu een bak bijgeplaatst?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie