Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer!! :(

Bericht door Ilone »

Ik ben benieuwd als je bij de DA bent geweest.

Misschien heeft hij last van zijn keeltje.
Je kan eens net onder de kaken voelen, dan zouden de klieren opgezet moeten zijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

oei prednison, als apothekersassistente vind ik dat wel akelig klinken.. behalve een evt. vermeerderde eetlust heeft dat nog een hele waslijst aan vervelende bijwerkingen..! Maar inderdaad, doodgaan van de honger is ook een vervelende bijwerking.

nou ik heb vandaag op het werk een 50ml plastic spuit meegenomen, met een wat langere tip eraan, heb kitten-voer gehaald en dit met kattenmelk fijngeprakt tot ik het op kon zuigen met die spuit. En ik heb het m gedwangvoerd.. zo lief mogelijk :-|

Ging op zich wel aardig, heb er ongeveer 25 ml spul in kunnen krijgen. En hij is volgens mij niet hel erg boos.. hij spinde net zelfs een beetje toen ik klaar was en m knuffelde (en een chagerijn is het toch altijd al geweest)

Ik heb ook aan het eind van de straat een dierenkliniek gevonden, daar ga ik donderdag met m heen. Mijn vaste DA zit verder weg, daar moet ik een auto voor regelen, en poes is niet gecharmeerd van autorijden!! dus een DA aan het eind van de straat levert hopelijk wat minder stress op voor m. En een second opinion.

vanaf donderdag heb ik 3 weken vakantie dus ik ga alles inzetten om m erbovenop te helpen. Ga aan de nieuwe DA ook wel vertellen over zn getandenknars, en het feit dat ie zn hele leven eigenlijk al vreemd eet, en niet erg kauwt op zn eten (bijeen haarbal vroeger zaten de Tompoes bloemen-brokjes als opgewelde hele bloemetjes erbij)

Hopelijk ligt het inderdaad aan zijn gebit, is ie van de stress opgehouden met eten, en houdt zn gebit m nu wel tegen om echt weer te gaan eten. Wie weet. En als niks mag baten, dan heb ik er in ieder geval vanalles aan gedaan...

Bedankt voor de tips allemaal :smile:
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

hij staat nu zijn gebruikelijke shuffle te doen bij de waterbak, dus hij heeft er zoiezo dorst van gekregen ;)
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

wat ik me ook afvroeg, is rauwe kip niet slecht? salmonella enzo? Of is dat niet iets waar poezen last van hebben? Durf m nooit zo veel te geven, omdat ik bang ben dat ik m dalijk nog vergiftig ofzo :(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door Adriana »

dit Forum heeft een prima zoekfunctie rectsboven en als je daar salmonella intypt dan krijg je alle berichten over salmonella met onder meer informatie van het RIVM over salmonella en ongevaarlijk voor katten.
je had natuurlijk ook zelf even kunnen googelen en het gelijk geweten..

fijn dat je een spuit meegenomen hebt en hebt besloten om te spuitjedrinken en spuitjevoeren. dwang klinkt zo naar. zo lang hij het niet overgeeft en je het in kleine porties geeft, lijkt het me een goeie oplossing

p.s. dit bericht is inmiddels twee keer gewijzigd en wendy's reactie slaat op inmiddels door mij weggehaalde tekst.. sorry wendy!
Laatst gewijzigd door Adriana op 04 jul 2011 19:37, 3 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door nellebel »

fijn dat dit al vrij goed ging. nu blijven herhalen. over een paar uurtjes ofzo nog eens proberen.
Wil die shuffle wel eens zien bij zijn waterbakje. hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door nellebel »

oeps had het bericht van adriana nog niet gelezen. nou komt mijn bericht een beetje dom over. ben blij dat ze al iets heeft gedaan. en nu doorzetten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door castratenkoor »

kukibo schreef:wat ik me ook afvroeg, is rauwe kip niet slecht? salmonella enzo? Of is dat niet iets waar poezen last van hebben? Durf m nooit zo veel te geven, omdat ik bang ben dat ik m dalijk nog vergiftig ofzo :(
Rauwe kip is heel goed en nee een kat kan daar geen salmonella van krijgen.

Ik zou het wel 3 - 4 keer per dag herhalen dat spuitjevoederen.

A/D voer van de dierenarts met water is heel goed te spuitje - voeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

Adriana schreef:dit Forum heeft een prima zoekfunctie rectsboven en als je daar salmonella intypt dan krijg je alle berichten over salmonella met onder meer informatie van het RIVM over salmonella en ongevaarlijk voor katten.
je had natuurlijk ook zelf even kunnen googelen en het gelijk geweten..
sorry ,normaal zoek en google ik alles wat ik me afvraag, maar soms vergeet je dat wel eens :(
Gebruikersavatar
Conny Steur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:30
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door Conny Steur »

Hoi,

Bij ons in het kattenpension hebben wij ook wel eens katten op leeftijd die niet meer willen eten. Komt vaak door een veranderde omgeving, missen van het baasje; heel erge heimwee dus.
Als een poes bij ons twee dagen niet eet nemen wij een spuit van de apotheek en mengen gourmet mouse met wat water. Dat spuiten we dan gewoon in het bekje. Meestal gaat dat gewoon goed en zo te horen is jouw kat echt een snoepie die veel van zn baasje houdt. Dus het gaat je vast lukken als je het probeert.
De kat wil wel, maar zijn lijfje heeft geen trek door inderdaad die leververvetting. En op zn leeftijd kan hij natuurlijk wel al wat probleempjes hebben met zn gebit en dergelijke.

Ik zou (in overleg met de dierenarts) lekker drie keer op een dag een spuit van zo'n 30 ml opgeloste mouse in een spuitje proberen voor je nadenkt over inslapen.

Heel veel succes en sterkte. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je, je voelt! Hoop dat het snel beter gaat.

Groeten Conny Steur
Kattenpension Den Hoet
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

poging 2 ging minder voorspoedig, poes zit nu in het verste, ongezelligste hoekje (achter een gordijntje bij de verwarmingsketel) en dan nog met zn rug naar me toe :( sorry poesje.

morgenvroeg nog maar eens voorzichtig proberen. Wil ook niet dat ie mij gaat associëren met vervelende voederpraktijken!

z'n vacht glimt trouwens nog steeds, da's een goed teken op zich toch?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door Adriana »

wat let je om hem daar even weg te halen en te knuffelen? het gaat om zijn bestwil en er moet echt wat meer eten in, vanavond nog hoor. en tegelijk komt er ook vocht binnen en dat is super belangrijk voor zijn nierfunctie.
dus gewoon toch even doorpakken, morgen missch beetje valeriaan halen bij de drogist om hem wat te ontspannen en even doorzetten.
als wij in het niertopic zo met de katzels omgaan, dan hebben we binnen de kortste keren geen katzels meer! af en toe moet je ze gewoon even over de drempel helpen en niet zo bang zijn hoor, ze kunnen echt wel tegen een stootje.
en hij weet dat hij afhankelijk van je is en katten zijn opportunisten dus het zijn j o u w bedenksels hoor..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

heb m inmiddels er alweer achteruit geplukt, en hij ligt alweer op mijn burostoel.. heel handig, dat dat zijn favoriete plekje is. Typt wel handig zo... ;)
Gebruikersavatar
Minoes32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:44
Locatie: IJsselmonde
Contacteer:

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door Minoes32 »

chronisch nierfalen misschien?.
Wie van ons nooit jaloers is geweest op het vermogen van de kat om de dagelijkse zorgen te negeren en volledig te relaxen?.
Gebruikersavatar
kukibo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2011 20:05

Re: Poes eet niet meer, en ik weet het niet meer

Bericht door kukibo »

poes lust nog steeds groene catnip snoepjes nadat ik m met een spuitje voer verveeld heb!

kan ik m toch nog ergens mee plezieren erna :)
Plaats reactie