Ik kom hier met een vraagje wat betreft mijn nieuwe kat Bowie van ongeveer 1,5 jaar oud.
Ik heb Bowie 2 dagen geleden overgenomen van een mevrouw die geen plek meer voor hem had.
Ik ben vervolgens naar de dierenarts gegaan om hem te laten inenten en chippen. De dierenarts kwam tot de ontdekking dat Bowie een fikse knobbel in zijn buik heeft zitten. Ik heb hem zelf ook gevoeld, de knobbel is iets groter dan een walnoot en zit dieper in zijn buik, tussen de organen.
De dierenarts zei dat een rontgenfoto maken weinig zin heeft omdat hij dan nog niet goed zal kunnen zien wat dit precies is. De enige optie is dus opereren. De dierenarts heeft ons vervolgens naar huis gestuurd om even aan te kijken hoe Bowie eet/drinkt, enz.
Bowie eet redelijk weinig maar zijn ontlasting is normaal. Ik weet niet of dat door de verhuizing komt of door die knobbel. Hij was mager toen ik hem ophaalde maar ik zocht er verder niets achter. Daar komt nog bij dat zijn tandvlees lichtelijk ontstoken is. Ik ben begonnen met tandenpoetsen en speciale brokjes, ik weet niet wat de vorige eigenaresse hem te eten heeft gegeven. Zij zegt ook nooit iets geweten te hebben van de knobbel in zijn buik.
Ik zit erg in dubio met wat ik moet doen. Mijn vader zei juist dat het opereren van katers relatief riskant is omdat hun buik zwakker is (kan iemand dat bevestigen?).
Ik vind het niet leuk om bowie zo mager te zien en weet niet of deze magerheid en het ontstoken tandvlees verbandhouden met de knobbel in zijn buik. Ik heb inmiddels wat mogelijke ziekten opgezocht op google maar daar werd ik niet vrolijk van (FeLV en dergelijke...?).
Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?
Ik hoop dat iemand me een beetje inzicht kan geven.

Groetjes Louise