Katten en hitte

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katten en hitte

Bericht door loek »

Ayla,
Heeft Felix vandaag wel weer gewoon gegeten?
Bij mij had Diesel het gisteren ook. Ik wist niet wat me overkwam. Echt een historisch moment dat niet alles ineenkeer naar binnen werd geschrokt ;-) En helemaal Diesel dat is echt mijn vreetzakje namelijk! Ook inderdaad vooral met het natvoer, terwijl dat normaal juist zijn favoriet is! Super toevallig dus dat ik dit van jou lees, precies hetzelfde. (of juist waarsch geen toeval ;-)) Ik maakte me ook lichtelijk druk omdat mijn katten afgelopen weken ook niet helemaal lekker waren. Maar vandaag gaat alles er weer dubbel en dwars in. Ik denk dus echt toch die hitte geweest.
Ben benieuwd hoe het bij jou ging vandaag. Hoop hetzelfde.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en hitte

Bericht door Umimeis »

Die van mij zoeken meestal buiten in de struiken een schaduwplekkje op of ze gaan 'sa vonds naar buiten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Katten en hitte

Bericht door MBHK »

Heb voor mijn katten een drinkfontein aangeschaft met dit warme weer. Deze houdt het water in beweging en daardoor blijft het ''langer'' fris. Daarnaast gooi ik er ijsklontjes in. Zodra ik naar de keuken loop en ze horen dat de ijskast opengaat springen ze op. Mijn vriend heeft ze zelfs laten spelen met ijsklontjes. Hier was de lol alleen snel vanaf als er in je woonkamer/keuken een spoor van water en natte pootjes achterblijft. Verder gaan ze regelmatig voor de ventilator liggen. Ga wel een aantal dingen proberen die ik in deze topic heb gelezen. :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Minky
Lynx
Lynx
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 jun 2005 11:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Katten en hitte

Bericht door Minky »

Mijn poezels eten ook een stuk minder met deze hitte nu (net zoals ikzelf trouwens). Meestal liggen ze languit op de laminaatvloer of ze gaan voor kieren van deuren liggen. Ook voor de ventilator of beneden voor een open raam. Ook tussen de struiken in de tuin weet ik ze te vinden. Drinken doen ze gelukkig wel goed.
Kopjes van Droppie.
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Veel te warm. Kan ik hem helpen?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Iedereen heeft last van de hitte, daarbij ook Charlie. Dit vind ik een beetje zielig. Hij heeft en best dik vachtje, en hij haalt de hele dag als heel snel adem, en loopt sinds kort met zijn bekje open, verder loopt hij niet veel, maar ligt plat op de vloer. Hij wordt er ook wel chagerijnig van, maar dat is logish. Ik let erop dat hij voldoende water heeft. Is er iets wat ik kan doen om hem te helpen?

B.V.D

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Veel te warm. Kan ik hem helpen?

Bericht door Aziraphale »

Ik heb de beide katten hier een aantal keer lekker geaaid met een nat washandje. Dit vonden ze heerlijk!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Katten en hitte

Bericht door Meowth »

Voor de cavia's maakte ik altijd een bevroren fles. Dus een fles vol water in de vriezer leggen zodat 'ie bevroor en dan in de kooi leggen. Daar lagen ze tegenaan en likten ze van (wel even wachten tot buitenste ontdooid is anders smelten tongetjes vast).

Wil ik ook nog voor Sinda proberen, dan gewoon in een grote bak leggen zodat de vloer niet een glibberige boel wordt. Maar geen idee dus nog of het gaat werken!

Vandaag had ik een ventilator op de grond staan, daar ging ze dan een metertje vanaf liggen plat op de grond :).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten en hitte

Bericht door Adriana »

heb vandaag een paar koelelementen in koelfolie op een isolatiemat gelegd en daaroverheen krant om de kou te verspreiden en dik handdoeken en de koele plek werd vrij snel gevonden door de jongelui. bleef erg lang koel en ze hebben daar uren op gelegen. de koelelementen zijn dicht en het geheel geeft geen troep. Bolle heeft aan het eind van de middag de koelelementen opgegraven ('en oohhh wat ritselt die folie leuk..!') en toen was het over..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door castratenkoor »

Hier heeft Bob het meeste last van de hitte. Als hij zich niet lekker voelt trekt hij zich terug op zolder.....en daar is het juist het warmst.
Naar beneden lokken werkt dan helaas ook niet, dan is het net een stugge Fries.
Dat idee met die koelelementen is perfect, voor normale katten, Bob zou er heel ver bij vandaan blijven.
Want dat is " anders ".
Ik merk aan de brokken ook dat er nu veel minder gegeten wordt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: Katten en hitte

Bericht door manon3 »

Het schijnt dus normaal te zijn dat veel katten weiniger eten als het warm is.
Ik maakte me gisteren al zorgen om poes omdat ze niet veel had gegeten.Maar het was gister ook wel extreem heet he?
Nadat ze binnen op de vensterbank heen en weer had gerend achter een vogel aan die buiten zat, lag ze effe later al met haar tong uit het bekje te hijgen.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Katten en hitte

Bericht door Mirjam86 »

Hier lijken de dames er weinig last van te hebben.
Ze gaan zelfs op zolder liggen, waar alle warmte naartoe trekt!
Ik heb vandaag wel een bodempje water in een afwasteiltje gedaan en daarop speeltjes laten drijven.
Door het hengelen kregen ze natte pootjes (verkoeling én een heel leuk spelletje).
Maar ik merk weinig aan ze, ze zijn ook niet minder actief.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
jumper

Re: Katten en hitte

Bericht door jumper »

Mijn kat is of buiten (kan haar dan niet naar binnen krijgen) of inderdaad ook op zolder achter de schotten.
Qua gedrag is ze veel agressiever en heeft constant bekje open.
Ze eet dan wel veel natvoer en drinkt minder, was geen probleem volgens DA omdat er veel vocht in natvoer zit.
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Katten en hitte

Bericht door Anousje »

Mijn 2 schatten van 3 en 4 maandjes lagen ook voor pampus. ze lagen op de gekste plekken voor een beetje verkoeling, echt zo sneu!!!
maarja nu is die hitte weer over en halen ze de opgekropte energie weer helemaal in want vanmorgen rond 7 uur waren ze alweer door het huis aan het crossen!! :D
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Katten en hitte

Bericht door MarjanR »

Nou de twee warmste dagen was ik niet thuis :(
Maar volgens m'n zusje hadden ze wel last van warmte (lui, hangen, minder actief, minder eten).
Vroeger maakte ik Joop* inderdaad met een nat washandje nat, vond ie lekker.
Maar de andere katten keken me aan alsof ik ze ikweetnietwat aandeed.
Ik heb m'n zusje de katten maar gewoon gelaten, alleen Moos in de gaten laten houden ivm z'n hartje.
Die heeft van mij vorig jaar dat het zo verschrikkelijk warm was toch maar een bloedverdunnertje gekregen (hij lag er zo "indekreukels" bij) en prompt kwam hij na een uurtje weer in actie.
Maar dat ging deze keer prima, zei m'n zusje. Dus geen zorgen daarover.
Ik zal volgende keer Sara en Teun ook eens een washandje doen... hoop dat ze het me zullen vergeven :lol:

Joh, ik had gelezen dat katten in principe een temperatuur van 58 graden aankunnen (en functioneren he).
Maar ze een handje helpen kan helemaal geen kwaat :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door castratenkoor »

Bob was zo van de leg dat hij op zolder tegen me blies toen ik te dichtbij kwam.
Hij is inmiddels weer helemaal zichzelf en happy en komt weer op schoot voor een portie billenkoek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie