Hallo allemaal,
ik ben aan het twijfelen over het al dan niet aanschaffen van een tweede kat. Ik heb nu een kat van ongeveer 1,5 jaar. (De exacte leeftijd weten we niet omdat ze aan is komen lopen en we haar als zwervertje geadopteerd hebben). Puck doet het erg goed en is een ontzettend lief beest. Ze is super aanhankelijk, vanaf het begin dat we haar in huis namen. Ze ligt ook regelmatig voor het raam of rent achter haar speeltjes aan, maar ze vindt het ook heerlijk om bij ons op schoot te liggen en gekroeld te worden. Puck is best veel alleen omdat mijn vriend en ik respectievelijk 40 en 36 uur werken. Puck komt niet buiten omdat we aan 2 drukke wegen wonen en ik bang ben dat ze dan aangereden zal worden. Ik denk dat het daarom voor Puck gezellig zou kunnen zijn als ze een speelmaatje krijgt. We zijn al op pad geweest om kittens te bekijken en ze zijn natuurlijk allemaal even schattig. Ik heb echter nog steeds mijn twijfels omdat ik van veel mensen hoor dat de eerste kat minder aanhankelijk wordt na aanschaf van een tweede. Dit zou ik erg jammer vinden, want de aanhankelijkheid van Puck is juist hetgeen wat mijn vriend en ik zo leuk aan haar vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand hier iets meer over vertellen? Alvast hartstikke bedankt!
Groetjes, Kim
Wel of geen nieuwe kitten aanschaffen?
Re: Wel of geen nieuwe kitten aanschaffen?
welkom
op het Forum!
k zal proberen.. ik denk dat wanneer je er een leeftijdgenootje bij neemt, dat de katten, naast de relatie die ze onderling hebben als ze goeie maatjes worden, beide hun 'eigen' voorkeur gaan krijgen.
jullie zijn met twee en het zou me dan niks verbazen als ieder van jullie een 'vaste' schootkat krijgen. als je een aantal verhalen leest dan is het doorgaans zo dat katten voorkeur hebben en dat is niet te voorspellen.
ik weet niet waarom je zo specifiek naar een kitten op zoek bent, maar het is zeker weten niet gezegd dat een kitten dus aansluiting vind bij Puck, die net haar wilde haren een beetje kwijt is. een kitten is een sloopbedrijfje en het scheelt enorm als je twee kittens neemt, dan slopen ze elkaar bij wijze van spreken. dat is ook beter voor hun ontwikkeling.
lees je uitgebreid in op het Forum, je vindt ongetwijfeld al erg veel antwoorden in de diverse topics. en wat lief dat jullie je over Puck ontfermd hebben!

k zal proberen.. ik denk dat wanneer je er een leeftijdgenootje bij neemt, dat de katten, naast de relatie die ze onderling hebben als ze goeie maatjes worden, beide hun 'eigen' voorkeur gaan krijgen.
jullie zijn met twee en het zou me dan niks verbazen als ieder van jullie een 'vaste' schootkat krijgen. als je een aantal verhalen leest dan is het doorgaans zo dat katten voorkeur hebben en dat is niet te voorspellen.
ik weet niet waarom je zo specifiek naar een kitten op zoek bent, maar het is zeker weten niet gezegd dat een kitten dus aansluiting vind bij Puck, die net haar wilde haren een beetje kwijt is. een kitten is een sloopbedrijfje en het scheelt enorm als je twee kittens neemt, dan slopen ze elkaar bij wijze van spreken. dat is ook beter voor hun ontwikkeling.
lees je uitgebreid in op het Forum, je vindt ongetwijfeld al erg veel antwoorden in de diverse topics. en wat lief dat jullie je over Puck ontfermd hebben!
in het begin werd onze flippie inderdaad iets minder aanhankelijk. ze leek wat jaloers op sjefke die een grote slijmbal was en continue op schoot wilde liggen terwijl flippie graag speelde.
maar al vrij snel werd ze ook een schootpoesje. ze keek het af van sjefke.
maar al vrij snel werd ze ook een schootpoesje. ze keek het af van sjefke.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als je voor kitten gaat, zou ik er inderdaad dan twee nemen als ik jou was.
Dat minder aanhankelijk naar mensen dat zie ik niet zo al probleem.
Ik heb acht katten en die zijn ieder op hun eigen manier enorm aanhankelijk naar mij toe.
het is echt niet zo dat hoe meer katten je neemt hoe minder ze nog naar mensen toe trekken.
Dat minder aanhankelijk naar mensen dat zie ik niet zo al probleem.
Ik heb acht katten en die zijn ieder op hun eigen manier enorm aanhankelijk naar mij toe.
het is echt niet zo dat hoe meer katten je neemt hoe minder ze nog naar mensen toe trekken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25