Kater of poesje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater of poesje?

Bericht door Anne »

Wat een mooi katje zeg!! En wat goed dat je de db hebt gebeld!!!

@koosje de db is erg gebonden aan de wetten hierover in dit land. Wil je dat er iets veranderd dat zou je beter op de partij voor de dieren kunnen gaan stemmen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kater of poesje?

Bericht door lieke81 »

Wat een figuren zijn er toch....

Maar je katje is echt superrrr, lijkt ook wel een beetje op onze Venco, maar wat een scheetje is het zeg, en dan die oogjes.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

hier gaat alles zijn gangetje. Helaas hebben we al tig keer de dierenarts moeten bezoeken. Eerst verkoudheid, een week later oogontsteking, toen is hij verkeerd van het bed afgesprongen, pootje verstuikt en nu krijgt hij overal kale plekjes :(
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater of poesje?

Bericht door Anne »

Oh dat is niet zo mooi, ben je al naar de da geweest?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater of poesje?

Bericht door nellebel »

heeft hij misschien vlooitjes? als die mensen zo handelen met kittens is de vraag of ze wel voldoende zorg krijgen.
Ach die kleine jimmy toch, hij mag blij zijn met julile. hopelijk snel geen DA bezoekjes meer en alleen nog maar genieten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Hallo. Daar was ik weer. Jimmi heeft schimmel, en ik wss ook want ik jeuk overal. Maar ik weet niet of ik daar speciaal nog voor naar de huisarts moet? Ze hebben medicijnen besteld voor hem, die krijg ik maandag. %&*(*&( hebben wij weer. Hij zit dus nu wss 1.5 maand op mijn kamer in zijn eentje, want hij mag niet in contact komen met de anderen.
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kater of poesje?

Bericht door lieke81 »

Onze miep had dat ook toen we haar net hadden, onze DA zei toen dat we ook naar de huisarts moesten want het was niet allen voor katten besmettelijk maar ook voor ons.Lijkt me voor jou ook handig om even te bellen of langs te gaan...
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater of poesje?

Bericht door Ilone »

Heb jijzelf uitslag?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Ik heb een beetje jeukende schrale plekjes. Maar ik heb dactarin, das ook voor schimmels en daar gaat het aardig van weg.

Wel zielig, nu moet hij 3 weken in zijn eentje hier op mijn kamer blijven. En die medicijnen komen pas maandag :???: Als ik maandag begin met behandelen, moet ik dan ook mijn hele kamer al ontsmetten of moet dat op latere termijn?

De da vroeg ook waar ik hem weg had. via MP dus. Hij heeft het tel.nr van die mensen opgezocht, hun gebeld en zij moeten zich ook melden met alle kittens die ze hebben. duur grapje dus.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater of poesje?

Bericht door Ilone »

Zijn het kringetjes, die schrale plekken?

Wel goed dat de DA de vorige eigenaars benaderd heeft.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Nee geen kringetjes, het zijn echt kleine jeukende vlekjes.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater of poesje?

Bericht door Ilone »

Oke, wilde even ringworm uitsluiten.
Dat is namelijk behoorlijk besmettelijk.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater of poesje?

Bericht door Anne »

he wat balen zeg :-(
Wat goed dat jouw da contact opgenomen heeft met de eigenaars!!
Sterkte met alles!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Pff , mijn vriend hjeeft nu ook al uitslag. Ik zou morgen dat griserol ofzoiets op kunnen halen, bij de DA. Maar een vriendin van me is dierenarts, en die zei dat onze kitten dat niet mag hebben omdat ie nog zo klein is. Dus, ik ga morgen even zeggen dat ik mijn geld terugwil en dat spul niet accepteer. Die meid komt morgen onze katten wassen met Imaverol ( er schijnt een speciaal spul te zijnn voor katten) en dat moet ik dan 1 x per week doen, en het huis uitroken
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Nou, hier was ik weer. Ik was bij de assistente geweest en die zei dat ik vanmiddag het geld op kon halen.Nog geen uur later belt de dierenarts, dat ik ABSOLUUT geen Imaverol mag gebruiken bij katten. Dus ik beargumenteerd dat veel dierenartsen het wel doen. Toen zei hij opeens dat het wel mocht. Dus ik gaf aan mijn geld terug te willen, dat ik het product niet wilde. Toen zei hij tegen mij, ik moet het eerst opsturen, en dan volgende week hoor je of de leverancier het goedkeurd en of je je geld terugkrijgt. dus ik de andere DA opgebeld, die zei; dat is onzin, ze betalen gewoon een maandfactuur, en het product kan gewoon naar de groothandel. Ik de DA weer opgebeld met dit verhaal, zegt hij: Ik ga hierover niet met jou in discussie. Zeg dan gewoon dat het te duur is om voor 4 katten te kopen. Hoezo onbeschoft, de andere dierenarts heeft het afgeraden omdat onze kitten al redelijk zwakke weerstand heeft. Toen zei hij: Nou ik wil de Itrafungol wel omruilen voor de Imaverol. DUs ik zei; ik heb al Imaverol, toen zei hij opeens weer, ja dat is heel slecht voor katten. Maargoed, als ik de itrafungol kan ruilen tegen Imaverol, dan kan hij dat Itrafungol toch ook in zijn praktijk laten, het is vrij lang houdbaar. Nu hoor ik morgen of ik mijn geld terugkrijg. :esick: Wat een schoft zeg!
Plaats reactie