Blinde poes gevonden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Rambo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2010 12:39

Blinde poes gevonden

Bericht door Rambo »

Geachte,
Vorige week vrijdag kwam onze dochter met een ziek,achteraf blijkt het blind te zijn,katje naar huis.Momenteel zit ze in het tuinhuisje in een bench met nestje en kattenbak maar in de toekomst gaan we hem een plaatsje geven in huis.Nu is mijn vraag ,moeten wij er dan voor zorgen dat hij niet de trap op kan ???
groetjes
Marina Apers uit Doel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: blinde poes gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb hier niet echt ervaring in, dus mss moet je echt wel iemand zoeken die ook al een blinde kat heeft gehad of raad vragen aan de dierenarts. Maar ik denk dat het niet nodig is om de trap voor altijd af te zetten. Wel best, tot hij een leeftijd heeft bereikt dat hij er met gemak op en af kan (minstens een half jaar dus). Ik denk wel niet dat hij er dan later af zal vallen. Ik zou hem gewoon beneden houden, en als hij dan tijdens de ontdekking de trap ontdekt zal hij altijd onthouden waar die is. Je mag hem dan wel niet te veel oppakken en verplaatsen he, en zeker niet boven brengen, want dan is hij gedesorienteerd he, en dan is dat gevaar er dus wel he.

Ale bon, goed in het oog houden hoe goed hij zich kan orienteren in huis. En daaruit afleiden wat te doen he.
Maar ik denk wel dat het heel moeilijk is, een blind katje
Veel succes ermee!

Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door ayla »

Kennissen van mij hadden een blinde kat, en die liep gewoon alle trappen in huis of en af. Klom ook gewoon op kasten e.d. Is hier weliswaar een keer vanaf gevallen, maar dat doen mijn gewoon ziende katten ook...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door Cari »

Marina, welkom en lief van je dat je het blinde diertje wil opnemen! Is het nog een kitten?
Is het zwerfkattenprobleem in Doel nu een beetje onder controle? St. Het Wijze Weeskitten heeft daar een keer een aantal katten weggevangen die door mensen waren achtergelaten in een afbraakbuurt.
Ik wens je heel veel succes met je katje. Hoe heet hij/zij?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door castratenkoor »

lief dat je je over dit dier wilt ontfermen. Ik heb wel ervaring met een dove kat niet met een blinde. Ik zou eerst in het tuinhuis zorgen dat de kat ontvlooid en ontwormd wordt. En als ze dan in huis kan zelf de boel laten onderzoeken. Dat onthoudt ze wel hoe ze ergens op en af kan. Ik zou haar binnen blijven houden, niet buiten los laten, veel te gevaarlijk.

Succes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door sandy »

En vooral geen dingen gaan verplaatsen, dat is verwarrend en zijn ze heel gauw hun oriëntatie kwijt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Rambo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2010 12:39

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door Rambo »

castratenkoor schreef:lief dat je je over dit dier wilt ontfermen. Ik heb wel ervaring met een dove kat niet met een blinde. Ik zou eerst in het tuinhuis zorgen dat de kat ontvlooid en ontwormd wordt. En als ze dan in huis kan zelf de boel laten onderzoeken. Dat onthoudt ze wel hoe ze ergens op en af kan. Ik zou haar binnen blijven houden, niet buiten los laten, veel te gevaarlijk.

Succes!
Hebben wij gedaan.Hij huppelt ondertussen vrolijk rond in huis samen met onze andere poes(katin).Is volgens veearts geboren met maar één oog het andere zou hij een beetje door zien .Af en toe als hij te snel is loopt hij wel eens ergens tegen of valt hij ergens af .Maar dat is altijd zonder erg.
Hij is trouwens afkomstig van het electriciteitswinkeltje in Doel.Die mensen" zien graag "katten maar besffen niet dat da meer is dan eten geven want onze Rambo zat vol luizen vlooien en zijn oren krioelden van de oormijt!!!Daar zou men eigenlijk maatregelen moeten nemen want daar is reeds heel veel inteelt en misschien ook een van de redenen dat Rambo maar 1 oog heeft .Hij is niet de enige!
Grtjs Marina
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat Rambo bij jullie een thuis heeft gevonden. gelukkig is hij nu verlost van alle kriebels.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Xinaler
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2011 12:50

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door Xinaler »

onze blinde kat is een keertje naar buiten gelopen toen we ,iet opletten nu is ze nog steeds niet terug en we missen haar heel erg ze heeft een lichtgrijze vacht met donkergrijze strepen en bruine vlekken dus een kamouvlage vacht als je toevallig een kleine blinde meisjes kat ziet die ongveer zon vacht heeft zeg het dab
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door nellebel »

misschien even een apart topic maken en meer gegevens en mogelijk foto erop zetten van je katje (en waar je woont)

Rambo, je hebt het maar getroffen daar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door Umimeis »

Wat goed dat jullie dat blinde poesje op vangen! Ik sluit me bij de rest aan.


Misschien zou je die mensen vh electriciteitwinkeltje erop kunnen wijzen dat ze voortaan hun katten wat beter kunnen verzorgen (naast het geven van eten) zoals ontvlooien en ontwormen??
Als zij gek op katten zijn is dat ook hun verantwoordelijkheid.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door Catfish »

Wat goed dat Rambo een thuis bij jullie heeft!
Een vriendin van mij heeft een kittenopvang waar al een tijdje twee blinde broertjes zitten. Ze doen het geweldig, doen gewoon mee met de andere katten daar. Fijn dat Rambo een bvriendinnetje heeft, daar heeft hij ook veel aan. Leert hij veel van.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door castratenkoor »

Huh worden er nu niet twee topics door elkaar gehaald. Dat van de opvang van Rambo is een jaar oud.

Blinde poes die kwijt is heeft niks met Rambo te maken. Er worden twee dingen door elkaar gehaald.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 15 jun 2011 07:13, 2 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door Ilone »

Ik dacht al dat ik gek werd ;) óf niet goed wakker :lol:
Rambo is inderdaad een onderwerp van vorig jaar.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blinde poes gevonden

Bericht door castratenkoor »

Môge Ilone - ach het is nog vroeg.........is ook wel toevallig dat dat van 2010 ook in juni was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie