Mannetje of een vrouwtje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Mannetje of een vrouwtje?

Bericht door Denjo »

heeey!!


ik heb een kitten van 7 weken oud... nu ga ik er nog een kitten (van 7 week oud bij nemen):D:D kan ik dan het beste een mannetje of een vrouwtje erbij nemen??? of maakt het niks uit??

groetjes!!!
Laatst gewijzigd door Admin op 13 jun 2011 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: SNEL reagaren alsjbleieftt:D:D

Bericht door Aziraphale »

Hoi! Wat leuk dat je er een vriendje bij neemt voor je kitten!! Erg goede beslissing ;)
Het maakt niet uit of het een poesje of kater is. Wat wel érg belangrijk is, is dat ze beiden geholpen worden als ze 6 mnd oud zijn. Extra goed opletten op krolsheid etc als je een poesje en kater hebt. En ze voor die tijd niet naar buiten laten!

Veel plezier!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Re: SNEL reagaren alsjbleieftt:D:D

Bericht door Denjo »

dankjewel!! :grin:
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: SNEL reagaren alsjbleieftt:D:D

Bericht door Zuri »

Hey!

Inderdaad een goede beslissing dat je er nog een kitten bijneemt. Veel gezelliger voor je kleintje. Inderdaad maakt het niet veel uit welk geslacht je kiest, als je maar zorgt dat je ze tijdig laat helpen.

Ook zou ik kijken of je niet een kitten kunt vinden die al ietsje ouder is. Een kitten van zeven weken is echt erg jong om van de moeder gescheiden te worden. Beter kun je een kitten nemen van een week of tien (bij voorkeur zelfs nog een paar weekjes ouder). Een kitten is dan veel zelfstandiger en heeft genoeg tijd gehad om wijze lessen te leren van zijn moeder. Is er een reden waarom je kitten en je aankomende kitten al op de leeftijd van zeven weken bij hun moeder weg moeten?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie