Zou een 3e kat de oplosssing zijn?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
mama van 3
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2011 14:15

Zou een 3e kat de oplosssing zijn?

Bericht door mama van 3 »

Misschien kunnen jullie ons helpen of hebben jullie ideeen om het leven van onze 'oude'dame wat aangenamer te maken...
Wij hebben een kruising pers/britse korthaar dame van 12 jaar. Toen Hope een jaar of 6 was hebben we een golden retriever pup gekocht. Hope heeft de hond nooit als haar vriend gezien, maar accepteerde hem wel. Ze heeft een paar weken flink lopen blazen en daar bleef het wel bij. De hond mocht met zijn neus tegen haar aan komen, en na een poosje liep ze van de hond weg. Ze heeft hem nooit gekrapt ofzo. 2 Jaar geleden hebben we helaas de hond naar een andere baas moeten doen wegens omstandigheden. De kinderen waren ontroostbaar en ook de poes leek wat uit haar doen. We hebben toen een britse langhaar kitten (kater) van 12 weken gekocht en het hele 'protocol' van kennismaken doorgelopen. We zijn nu inmiddels een jaar of 2 verder en Hope accepteerd Hero echt niet! Zolang Hero haar links laat liggen is het prima, maar dat doet die kleine dus niet. Volgens mij wil Hero alleen maar spelen met Hope, maar zij wil dat niet. Hero is 10 jaar jonger, maar in kilo's weegt hij het dubbele, dus met regelmaat springt hij boven op Hope. Zij gilt, krapt en blaast of haar leven er vanaf hangt en Hero rent haar het hele huis achterna. Hero heb ik nog nooit horen blazen en zijn hele houding geeft aan dat het voor hem alleen maar spel is. Hij is ook zo gruwelijk eigenwijs, want hij blijft haar opzoeken...Het is allemaal erg zielig voor Hope want zij wordt op de meest onverwachte momenten 'aangevallen'. Ook voor Hero is het sneu, want die wil alleen maar spelen en krijgt geen respons. Voor Hero zou ik er zo een speelmaatje bij nemen, maar Hope durf ik het niet aan te doen. Ze is nu al zo gefixeerd op Hero, ze let er steeds op waar hij is en loopt met geen mogelijkheid zonder te miauwen of blazen langs hem heen. Het lijkt ook net alsof ze haast alsof ze iedere dag opnieuw weer moet wennen aan hem. Soms liggen ze naast elkaar te slapen op de bank. Als Hope dan wakker wordt en Hero kijkt naar haar is het net alsof ineens dat kwartje weer valt, van Oh ja, jou moet ik niet dus laat ik maar weer eens uithalen. Hero snapt er helemaal niks van. Dat is wel zo'n goede sul!
Hope is de laatste jaren echt een chagerijnige dame aan het worden die met regelmaat een tik uitdeelt aan alles en iedereen. Als Hero niet in de buurt is laat ze zich af en toe nog wel aanhalen door anderen, maar ook dan kan ze ineens uithalen. Naar mij zal ze niet snel blazen of uithalen, ik kan haar altijd wel aanhalen. Haar oppakken kunnen we sinds de komst van Hero niet meer, dit pikt ze ook van mij niet meer. Voorheen lag ze iedere avond wel op mijn schoot te slapen, maar ook nu blijft ze op de leuning van de bank liggen. Zodra je haar roept komt Hero ook meteen en is het weer bal in huis. Ik lijk wel een soort buffer tussen die 2. Geen van beide komt op schoot, maar liggen ieder aan 1 kant op de bank met mij in het midden.
Nu hebben we eraan gedacht om een derde kitten te kopen, een mogelijk speelkamaraadje voor hero, maar we zijn bang dat ze met zijn 2e tegen Hope beginnen en dat trekt ze echt niet...
Heeft iemand hier ervaring mee of tips om het voor beide aangenaam te maken?
(ps Hope is gesteriliseerd en Hero is ook geholpen)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: zou 3e kat de oplosssing zijn???

Bericht door pearlsofpassion »

Juist hetzelfde verhaal meegemaakt.
Bij mij heeft een derde zeker geholpen.
Nu kan ze zelfs goed in de buurt accepteren, geeft soms neusjes, ruikt aan de kontjes. Er is wel een kleine dominatiestrijd aan de gang, maar zelfs daar kan ze nu weg mee.

Zonder Luis, was het zeker zoals bij jou van kwaad naar erger gaan, maar sinds Luis er een weekje was, gaat het steeds beter. En dat is nu al bijna een jaar geleden.

Kijk maar eens in mijn topic van toen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=20423
Als er nog vragen zijn, stel je ze maar. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: zou 3e kat de oplosssing zijn???

Bericht door Umimeis »

Oei! dat durf ik niet zo te zeggen...heb hier geen ervaring mee.
Het lijkt me voor Hero wel fijn om een speel maatje te hebben.
Ik zou dan wel kiezen voor een kat uit het asiel die ongeveer even oud is als Hero.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie