Mijn kat samen met die van mijn dochter?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
woerden
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:30

Mijn kat samen met die van mijn dochter?

Bericht door woerden »

Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw, dus nog zoekende. Ik hoop dat iemand me kan adviseren over mijn kat.
Ze is 9 jaar, en ook al zo lang bij ons, nu heeft mijn dochter die samenwoonde, 2 poezen. Helaas is deze relatie stuk en komt ze terug naar huis. Haar ex vriend wil graag een poes houden en zij ook, mijn vraag is, is dat niet zielig voor die twee poezen, door ze uit elkaar te halen, en hoe moet ik dat in vredesnaam aanpakken met mijn poes want die is behoorlijk dominant en territoriaal. Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat ik reacties zal krijgen.
groetjes nienke
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn kat samen met die van mijn dochter?

Bericht door Aziraphale »

Hoi Nienke,

Ik snap dat het handig lijkt, ieder één kat houden na een stukgelopen relatie... Maar mijn voorkeur heeft het niet. Wij hebben hier afgesproken dat de katten sowieso bij elkaar moeten blijven na een eventuele breuk van ons (gelukkig geen sprake van maar je weet nooit..). En dan Co-ouderschap als de afstand het toelaat :). Onze katten zijn vanaf dag 1 samen en echte maatjes.

Over een koppeling tussen jouw kat en die van je dochter, erg lastig te voorspellen. 9 jaar alleen is erg lang natuurlijk. Je komt er denk ik alleen achter door het te proberen. Er staan veel tips over koppelen hier op het forum.

Succes!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat samen met die van mijn dochter?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vrees dat je een kat die 9 jaar alleen is geweest vanaf ze het nest verlaten heeft, niet meer bij een andere kat kan plaatsen.
Ik zou de beide katten ook bij elkaar laten als ze vriendjes zijn en het mogelijk is.
Het lijkt me erg egoïstisch om een kat bij een vriendje weg te halen om bij een kat te zetten die er niet mee om kan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie