Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BillyJean »

Hoi Inge
ik hoop dat jij en Simba een heel mooie dag vandaag hebben, Je hebt zoveel gedaan, maar als het niet meer gaat, dan is dit een beslissing die je mag nemen voor Simba
Héél veel sterkte morgen....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Ook ik spreek de wens uit Inge dat je nog een redelijke dag hebt vandaag.
Veel sterkte voor morgen, ik hoop dat het voor jou naar "tevredenheid" mag verlopen morgen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Sterkte Inge.
Niet fijn :(

Ik denk aan jullie
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Een moeilijke beslissing maar als ik het zo lees de beste die je kunt maken.
Ik hoop dat ze vandaag een redelijke tot goede dag zal hebben. Geniet van haar. Heeeeeeeeeeeeel veel sterkte morgen en de komende tijd!

Het ga je goed Simba.
Dadelijk ben je vrij en heb je geen pijn meer. Kaya zal je opwachten samen met alle andere katten die je voor zijn gegaan zodat jullie gezamenlijk op ons kunnen wachten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ja, dat is wel een mooi beeld, het gezamenlijke opwachten van al onze lieverds die jouw, Simba zijn voorgegaan. je bent hardstikke op en hebt vreselijk je best gedaan en Inge wens ik sterkte en rust en kracht om er zo goed mogelijk door heen te komen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Sterkte morgen, het is een hele moelijke en moedige beslissing van jou.
Maar inderdaad, het gaat om Simba en zij is op en wil rust.
Geef Simba een dikke knuf van mij!
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
olcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2011 21:12
Locatie: België

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door olcha »

Van poezen houden, is ze ook kunnen loslaten... Hoeveel pijn het ook doet.
Zij komen op de eerste plaats.

Heel veel sterkte...
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Denk aan jullie vandaag, heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte!!!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nouchka »

Ik heb m'n poes ook na 17 jaar moeten loslaten. Alles geprobeerd, net zoals jij. Zij wou nog wel, zo een vechtertje! Net zoals Simba, een sterke ziel ! Maar helaas is het lichaam op, Simba heeft alles geven, haar best gedaan! Dan meen ik dat dit het beste is dat je voor haar kan doen.

Simba zal altijd bij je zijn. Ik wens je veel sterkte!
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Zuri »

Heeeeel veel sterkte vandaag Inge. We denken aan je!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Dank voor al die lieve berichten, een aantal deden mij bovenop het verdriet wat ik heb nog veel harder huilen.
Gisteren had Simba voor de maatstaaf van haar toestand een topdag. Na een moeizame start van de dag, stond ze ineens voor de hordeur om naar buiten te mogen. Ze had een heerlijke dag, was er helemaal bij. En ik maar janken en ondertussen foto's maken, de laatste...
Rond een uur of 8 zei ik tegen mijn man, ik ga de DA smsen. Toen stonden we allebei te janken, ook die stoere harde vent van mij.
Hij zei, het is niet veel meer, maar ze is er nog, en toen vloog er een duif vlak over haar heen, en dat vond ze prachtig. Mijn man: zie je, ze is nog alert.
Zijn idee, laten we morgen kijken, dus vandaag.
Na haar infuus om 22.00 vertrok ze naar boven, dook onder het dekbed. Ik ging naar haar toe en Puk haar alles behalve vriendinnetje, ging mee. Puk ging vlak bij haar liggen op het dekbed en ik ook op het bed. Het enige wat Simba nog prettig vindt is haar kopje op mijn hand leggen, en zo viel ze in slaap. Na een uurtje ben ik mijn bed in gegaan. Het hele vreemde was dat Puk die altijd met mij mee gaat, dit nu niet deed, maar bleef liggen bij Simba. Om 6 uur werd ik wakker, nog geen Puk. Toen schrok ik, ik dacht het is gebeurd. Dus ik ging naar boven waar Puk nog steeds op dezelfde plek lag. Ik voelde voorzichtig onder het dekbed, waar gelukkig een nog levende Simba lag.
Ze lag weer in haar eigen plas. Ze ging meteen naar beneden en ik verschoonde het bed (voor de 6de keer in 2 dagen). Ze heeft water gedronken en ging op het badlaken liggen wat voor haar op het aanrecht ligt. Ik ben naar bed terug gegaan en dacht, straks ga ik bellen.
Om half 10 lag ze daar nog en ik ben naar buiten gegaan om de kippen en konijnen te voeren. Om 10 uur kwam ik terug en zat ze parmantig op het krukje voor de hordeur naar buiten te kijken, ze wilde weer naar buiten. Het zal ongetwijfeld een opleving zijn, maar ze was heel erg wakker vandaag en wilde overal kijken. Zelfs lekker haar nagels gescherpt op het planken terras.
Ook heel frappant, ze heeft heel lang bij een van onze honden gelegen, wat ze nooit deed. Natuurlijk ook daarvan foto's gemaakt. Dit zijn van die dingen waarvan wij zeggen dat er meer tussen dieren gaande is dan wij weten (afscheid nemen?)
Ben naar de DA gegaan om nieuw water te halen, en het met haar besproken. Zij hoopt net als wij, dat ze zelf haar oogjes sluit, maar weet ook dat ik ieder moment kan bellen. Het plassen is ook iets vreemds. Het is onmogelijk een blaasontsteking. De enige verklaring die we er voor hebben is dat ze in een comateuze slaap verkeert en daardoor niets meer voelt.
We bekijken het nu per dag, per uur. Van uitstel komt geen afstel, en het wordt steeds moeilijker. We hadden het nu acher de rug kunnen hebben, maar het ging niet, we konden het niet, en Simba kennelijk toch ook nog niet.
Misschien morgen of overmorgen, want dat ze op is staat vast, maar er is nog een heel klein draadje.
Sorry dat we zo zwak zijn, maar ik vind het wel zo eerlijk om dat hier te vertellen, en niet zwijgend weg te blijven tot het wel gebeurd is.
Ik ben oneindig blij met dit forum en alle steun die ik hier krijg.

Ondertussen dat ik dit schrijf, gaf ze net aan weer naar buiten te willen. Ze is een uurtje binnen geweest en heeft op het aanrecht geslapen. Nu loopt ze weer aan haar lijntje rond door de tuin.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

jeetje ja, zo kan dat gaan en groot gelijk, denk ik. dit is geen rekken maar haar nog volop laten genieten. en zo mooi als je dat schrijft: ze geeft het zelf aan, ze is alert, wil naar buiten en heeft levenslust.
nee, dan maar geen afspraak en dierenarts voelt en denkt geweldig mee. tuurlijk weet je niet hoe lang het nog gaat, maar voorlopig lijkt het me geen kwestie van lijden. hoogstens voor jou, die het bed zo vaak moet verschonen.. en dat dan ook nog met een gebroken pols..

en 'sorry dat we zo zwak zijn...' vraagteken..? geweldig dat jullie zo sterk en wijs en verstandig zijn. je zou er zo veel last van gehad hebben als je had geforceerd en doorgezet.. ook daarvan hebben we tal van berichten in topics van baasjes die daar nog jaren last en zelfs wroeging van hebben.. en daar dus niet overheen komen..
heb vanmiddag vaak aan jullie gedacht en ben blij dat het zo gelopen is en fijn en dank je dat je het met ons deelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mjverrijp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 feb 2011 19:20

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door mjverrijp »

Inge, je bent niet zwak!, ik had precies hetzelfde gedaan,
Simba geeft heus zelf wel aan, wanneer haar tijd gekomen is en als ze nog een paar dagen mag genieten van jullie en van buiten zijn, dan is dat toch prachtig.
Het maakt jouw beslissing om haar in te laten slapen inderdaad alleen maar moeilijker, ik hoop met jullie mee, dat ze zelf besluit om te gaan.
Sterkte,

Ina
Paula1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2011 21:18

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Paula1 »

Hoi Inge,

Met zo'n opleving is het echt niet gek dat je Simba nog niet hebt laten gaan. Ze heeft er nu toch maar weer een fijne dag bij gehad. Dat is zeker niets om sorry voor te zeggen hoor.

Heel veel sterkte!

groetjes Paula en mauw van Homie en Fiona
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Zuri »

Oh Inge, wat een verhaal zeg! Ik heb inderdaad vandaag meerdere keren aan jullie gedacht...
Laat ik eerst ook eens reageren op je opmerking over dat we je misschien zwak zouden vinden. Ben je nou helemaal! Natuurlijk vinden we je niet zwak. De meesten van ons (zo niet allen) zullen wel eens deze moeilijke beslissing hebben moeten nemen en weten allemaal hoe vreselijk moeilijk het is. En ik geef je groot gelijk dat je Simba'tje nog even lekker laat genieten. Heerlijk dat ze toch weer naar buiten wilde en dat ze nog lekker naar duifjes heeft zitten loeren. Natuurlijk weten we allemaal dat het een keer over is, maar je bent absoluut niet aan het rekken! Je bent gewoon zo lief dat je Simba nog lekker laat genieten zolang ze dat zelf wil en kan. Supergoed van je!

Simba en Inge; heel veel succes en sterkte saampjes. Geniet van het mooie weer Simba en van de duifjes en de knuffels van het vrouwtje en baasje zolang je nog kunt en wilt. Je vrouwtje weet wanneer het over is voor je, maar zolang het nog gaat geniet ze van jou en jij van haar.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie