Op de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op de kattenbak

Bericht door nellebel »

ik gebruik dus wel grit zonder geurtje (want zo'n chemische lucht wil ik ook niet). Ik heb de grit zelf nog nooit geroken. ik heb het vaker andere gevraagd maar krijg juist altijd complimenten dat je bij ons helemaal niet ruikt dat we een kat hebben. omdat ze bij anderen het vaak wel ruiken. flippie begraaft het meestal wel, nellie deed dat nooit. het ruikt dan hooguit heel even na het poepen, maar die geur is zo weg. het nadeel van begraven was zelfs dat flippie toen nog aan de dunne was, en sjefke dan trapte in de poep omdat hij het niet zag liggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Op de kattenbak

Bericht door pearlsofpassion »

@ Ayla: Ja, dat doet Kleintje dan weer, dus dat probleem heb ik ook. :lol:
Tja, als het niet betert, dan is het maar zo. Misschien weet iemand daar wel iets op... :eshifty:

Ik ruik het ook niet lang, maar er zijn mensen die aangeven het wel te ruiken. En dat vind ik dan wel vervelend... Das alles eigenlijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Op de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Mijn ervaring is dat ik hout juist wel ruik, en m'n grit helemaal niet.
Ik heb wel zo'n fris chemisch geurtje aan m'n grit. Dat ruikt een half uurtje en daarna is dat weg.
En ik ruik dat liever dan urine of poep als ik de boel uitschep of door het mandje donder.
Teun graaft ook z'n drol niet in, maar die ruik ik ook echt niet.
Ik zie het probleem niet, inderdaad. Ik raap de keutels zo op. Lekker makkelijk.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Op de kattenbak

Bericht door Anne »

Tja een drol die er bovenop ligt zonder te begraven worden meurt natuurlijk wel 10 x zo harder als dat ie netjes ingekapseld ligt onder het grit..... :???:
Hier hetzelfde probleem Valerie, de een legt hem er ook zo neer en de ander begraaft hem wel.
Ik ruim het dan ook altijd gelijk op..
Toen ik nog grit gebruikte (nu gebruik ik ook houtkorrel) rook ik het veel minder omdat ze toen wel goed onder begraafd werden dus het kan natuurlijk ook aan de vulling zelf liggen...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie