Tips om kat wat te laten eten?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door ankenellie »

Hallo,

sinds donderdag wil Beer niet meer eten en is ze erg lusteloos. Vrijdag toch maar besloten om naar de dierenarts te gaan en er kwam uit dat Beer 40.6 graden koorts had! Dus ze heeft meteen een spuitje met koortsremmers gekregen en ik moest zaterdag weer even terugkomen. Zaterdag was de koorts gezakt naar 39.9 en ze concludeerde nu dat Beer keelontsteking heeft. De temperatuur was nog steeds te hoog dus opnieuw een spuitje en ik kreeg Metacam en Synolux mee. De metacam is goed in te brengen maar de antibiotica absoluut niet. Vanochtend kreeg ik haar zover dat ze het inslikte maar het kwam er 's middags in de vorm van roze spuug weer uit... Verder wil ze niks eten dus daar kan ik het ook niet in doen. Verpulveren en via zo'n spuitje naar binnen krijgen werkt ook niet fantastisch. Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Hebben jullie ook nog tips om haar wat te laten eten, ze spuugt namelijk alles uit wat ik bij haar naar binnen weet te krijgen. Heb al Recovery van royal canin meegekregen maar dat blieft ze ook niet. Ze heeft ook zo'n keelpijn!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou nog eens bij de DA langsgaan en vragen of er geen andere medicatie mogelijk is.

Toen Cuzco hier een luchtweginfectie had, kregen we pilletjes mee met vanillesmaak. En die at hij zomaar zelf op, want vinden ze heel erg lekker, liever dan een snoepje zelfs. Sindsdien eet hij zelf de ontwormingspilletjes gewoon zo op, in de hoop dat het lekker is ;-)
Misschien is zoiets ook bij jou mogelijk?

Let je wel op met die metacam? Het gebruik ervan is al eerder gelinkt aan nierfalen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door ankenellie »

De DA zei dat het maandag echt wel wat beter zou moeten gaan met haar dus ik wacht het even af tot morgenmiddag en als het dan nog hetzelfde is bel ik zeker! Ik geloof dat deze pilletjes inderdaad niet zo lekker zijn dus het zou ideaal zijn als ze lekker smaken. Maar ik ben bang dat Beer het dan nog steeds niet wil want schijnbaar zou dat recovery voedsel ook onweerstaanbaar moeten zijn maar madame weigert het te eten. Dit is de eerste keer dat ze ziek is dus ik heb nog niet zo'n ervaring met medicijnen maar ik las het inderdaad gisteren toen ik wat research deed. Ik kan nu niet veel anders geven maar ik kan morgen vragen of ze nog een alternatief hebben liggen. Weet jij toevallig een medicijn wat minder risico's heeft?
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door ankenellie »

Goed nieuws! Ik heb met redelijk wat gemak de medicijnen naar binnen gekregen vanochtend, nu hopen dat het er niet zo meteen weer uitkomt. En ik ga dadelijk een thermometer halen zodat ik haar temperatuur kan meten. Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door ayla »

hopelijk is beer wat aan het opknappen. Altijd naar om je kat ziek te zien thuis. sterkte.
is anders de easypil geen optie?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door nellebel »

of even het trucje van je DA leren om heel makkelijk en snel een pil in de keel te gooien. Heb ik zelf ook zo mee zitten stunten, maar toen ging het ineens heel gemakkelijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door Cindy1969 »

Mijn kat heeft ook een paar keer keelontsteking gehad, en zij is sowieso al een drama met pillen, laat staan met keelontsteking.
Ze kreeg toen een antibiotica injectie, die geeft gedurende een week of 2 weken elke dag wat af. Wellicht iets voor een eventuele volgende keer ? (niet te hopen natuurlijk...)
Sterkte en beterschap voor Beer !
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door pearlsofpassion »

nellebel schreef:of even het trucje van je DA leren om heel makkelijk en snel een pil in de keel te gooien. Heb ik zelf ook zo mee zitten stunten, maar toen ging het ineens heel gemakkelijk.

Oh ja, de eerste keer dat ik een pil bij de DA zag geven dacht ik: dat kan ik ook. Als je het eens gezien hebt, gaat het vanzelf. Mijn vriend was er ook meteen mee weg.
Als de kat echt in vechtmodus gaat, heb je wel een (sterke!) tweede man nodig...

de manier om pillen te geven staat echt op heel veel verschillende plaatsen op het forum beschreven. Met een beetje zoeken moet je daar zo op uitkomen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door ankenellie »

Bedankt allemaal voor de tips, volgende keer dat ik bij de DA ben zal ik eens vragen of ze het voordoet!
Beer is sinds gisteravond weer redelijk beter en ze eet inmiddels weer. Ik heb haar vandaag nog wel een pilletje gegeven in haar eten maar ik denk dat dat morgen al niet meer nodig is. Ze is wel redelijk wat afgevallen dus ik vroeg me af of ik haar nu wat extra te eten kan geven of krijgt ze dan teveel binnen?
Ik ben wel ontzettend opgelucht dat ze weer beter is want dat had ik gisterochtend echt niet verwacht. Het was de eerste keer dat ze echt ziek was dus dat was voor mij extra stressen, maar heel erg bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door pearlsofpassion »

Welke medicatie is het eigenlijk?
Want als het AB is mag je niet stoppen hoor! Dan moet je de gehele kuur uit geven, anders komt het nog veel heviger terug.
Wat heeft je DA daarover gezegd? Toch voor de zekerheid nog eventjes bellen voor je stopt met medicatie!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door ankenellie »

Heb net even gebeld en ik moet de kuur inderdaad afmaken maar ik mag gelukkig wel stoppen met de metacam. Bedankt voor de waarschuwing!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Tips om kat wat te laten eten?

Bericht door BillyJean »

Heel veel sterkte met Beer. Het is inderdaad belangrijk om de kuur af te maken, daarom kies ik altijd voor de injectie, indien dit mogelijk is. Niet alle AB is er in injectievorm heb ik begrepen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie