Poes laten inslapen?
Poes laten inslapen?
Spoed
Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht!
Onze poes Kelley (kater van 14 jaar) geeft sinds 2 weken direct over, binnen 1 minuut nadat hij iets heeft gegeten of gedronken. Bij het spugen maakt hij een knarsend schreeuwend geluid. Hij probeert constant eten, maar er blijft nog geen kruimel binnen.
De dierenarts constateerde dat Kelly was uitgedroogd, hij heeft een infuus gekregen om vocht toe te dienen en een anti braakmiddel. De volgende dag was hij weer totaal uitgedroogd, de DA heeft foto's genomen, de foto's geven aan dat zijn lever 2x zo groot is en dat geldt ook voor zijn nieren. Waarschijnlijk door een gezwel ontstaan.
Hierdoor drukt de lever tegen de maag waardoor er geen enkele mogelijkheid is om maar enig voedsel door te laten. Inmiddels weer een infuus met vocht toegediend, maar ook nu is hij weer uitgedroogd.
Het bizarre is dat hij verder heel gezond lijkt en lijkt ook geen pijn te hebben, alleen bij het spugen schreeuwt hij het uit.
De DA gaf geen enkele hoop, hij adviseerde Kelley vandaag of uiterlijk morgen te laten inslapen, ik blijf echter met een gevoel zitten dat er nog een andere oorzaak zou kunnen zijn, misschien tegen beter weten in...
Heeft iemand wel eens een soortgelijke ervaring meegemaakt of nog een advies dan zou ik uw reactie zo spoedig mogelijk willen vernemen.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht!
Onze poes Kelley (kater van 14 jaar) geeft sinds 2 weken direct over, binnen 1 minuut nadat hij iets heeft gegeten of gedronken. Bij het spugen maakt hij een knarsend schreeuwend geluid. Hij probeert constant eten, maar er blijft nog geen kruimel binnen.
De dierenarts constateerde dat Kelly was uitgedroogd, hij heeft een infuus gekregen om vocht toe te dienen en een anti braakmiddel. De volgende dag was hij weer totaal uitgedroogd, de DA heeft foto's genomen, de foto's geven aan dat zijn lever 2x zo groot is en dat geldt ook voor zijn nieren. Waarschijnlijk door een gezwel ontstaan.
Hierdoor drukt de lever tegen de maag waardoor er geen enkele mogelijkheid is om maar enig voedsel door te laten. Inmiddels weer een infuus met vocht toegediend, maar ook nu is hij weer uitgedroogd.
Het bizarre is dat hij verder heel gezond lijkt en lijkt ook geen pijn te hebben, alleen bij het spugen schreeuwt hij het uit.
De DA gaf geen enkele hoop, hij adviseerde Kelley vandaag of uiterlijk morgen te laten inslapen, ik blijf echter met een gevoel zitten dat er nog een andere oorzaak zou kunnen zijn, misschien tegen beter weten in...
Heeft iemand wel eens een soortgelijke ervaring meegemaakt of nog een advies dan zou ik uw reactie zo spoedig mogelijk willen vernemen.
Alvast bedankt!
Re: Poes laten inslapen?
Geen ervaring mee met een kat, maar wel met honden. Maar eerlijk... en misschien hard, maar wat help je je lieve dier ermee om langer te laten lijden? Als hij nu al zó lijdt als hij spuugt, dat is toch ook niet katwaardig.
En ik bedoel dit echt niet zoals het misschien overkomt hoor..... vind het ook moeilijk om te schrijven.
(ik ben ook een giga gevoelsmens hoor)
Maar als je het mij persoonlijk vraagt zou ik kiezen om het beestje rust te geven, verlost van een lijfje wat niet meer wil.
Wij hebben ook voor dit soort dingen gestaan hoor.... verschillende malen, en we hebben toen ook de keuze gemaakt om het dier rust te geven, zonder verder veel onderzoeken etc...
Ik zeg altijd, 'Kijk heel eerlijk in de ogen van een dier en je weet als het zover is.'
Maar goed, het is ook ontzettend persoonlijk.
In ieder geval ontzettend veel sterkte.
En ik bedoel dit echt niet zoals het misschien overkomt hoor..... vind het ook moeilijk om te schrijven.
(ik ben ook een giga gevoelsmens hoor)
Maar als je het mij persoonlijk vraagt zou ik kiezen om het beestje rust te geven, verlost van een lijfje wat niet meer wil.
Wij hebben ook voor dit soort dingen gestaan hoor.... verschillende malen, en we hebben toen ook de keuze gemaakt om het dier rust te geven, zonder verder veel onderzoeken etc...
Ik zeg altijd, 'Kijk heel eerlijk in de ogen van een dier en je weet als het zover is.'
Maar goed, het is ook ontzettend persoonlijk.
In ieder geval ontzettend veel sterkte.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Dank je Peet voor je antwoord!
Wij hebben dit ook al een aantal keren meegemaakt met onze honden...
Natuurlijk moet het gezond verstand zeggen je hebt geen keus, maar als er toch nog een spoortje van twijfel is over de juiste diagnose dan blijf je twijfelen.
Maar om wat voor reden ook als de poes geen voedsel/vocht binnen krijgt dan mag er geen reden meer zijn om te twijfelen..
Groet,
Carla
Wij hebben dit ook al een aantal keren meegemaakt met onze honden...
Natuurlijk moet het gezond verstand zeggen je hebt geen keus, maar als er toch nog een spoortje van twijfel is over de juiste diagnose dan blijf je twijfelen.
Maar om wat voor reden ook als de poes geen voedsel/vocht binnen krijgt dan mag er geen reden meer zijn om te twijfelen..
Groet,
Carla
Het is en blijft vreselijk moeilijk hé.....
Zou het niet zo zijn dat er vaak nog een spoortje van twijfel is?
Ik weet dat wijzelf bij de laatste hond eigenlijk te laat waren. (hele harde hond, járen knpv getraind en ook altijd meegeweest met werk met verschillende mensen)
Zij liet gewoon niet zo goed zien dat het op was.
Maar goed... achteraf.... zo blijft het.
Zou het niet zo zijn dat er vaak nog een spoortje van twijfel is?
Ik weet dat wijzelf bij de laatste hond eigenlijk te laat waren. (hele harde hond, járen knpv getraind en ook altijd meegeweest met werk met verschillende mensen)
Zij liet gewoon niet zo goed zien dat het op was.
Maar goed... achteraf.... zo blijft het.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Ja dat klopt twijfel blijft altijd...
Vanmiddag gaan we naar de DA, waarschijnlijk voor de laatste keer.
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zocht ook een beetje steun en feedback.
Groet,
Carla
Vanmiddag gaan we naar de DA, waarschijnlijk voor de laatste keer.
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zocht ook een beetje steun en feedback.
Groet,
Carla
Niet alle dieren geven duidelijk die 'overgave' aan als hun tijd is gekomen, sommigen blijven ertegen vechten. Dat maakt beslissen erg moeilijk.
Probeer voor jezelf na te gaan waarom je twijfelt, en bespreek dat nog eens met jullie DA, de beslissing is al taai genoeg dus dat half uurtje mag je jezelf echt nog gunnen vind ik.
Heel erg veel sterkte!
Probeer voor jezelf na te gaan waarom je twijfelt, en bespreek dat nog eens met jullie DA, de beslissing is al taai genoeg dus dat half uurtje mag je jezelf echt nog gunnen vind ik.
Heel erg veel sterkte!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou Kelley ook laten inslapen, vandaag nog.
Sterkte - bedenk voor jezelf - in dit soort gevallen is houden van ook loslaten en laten gaan.
Sterkte - bedenk voor jezelf - in dit soort gevallen is houden van ook loslaten en laten gaan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik snap dat je twijfelt maar kijk eens naar de feiten. De lever drukt tegen de maag aan. Wat kunnen ze daaraan doen, opereren? Alleen kun jij die beslissing maken. Wat zijn de kansen voor haar na zo;n operatie?
Ik zou alles tegen elkaar afwegen, niet te lang daarmee wachten en uiteindelijk een beslissing maken.Vandaag nog. Want voor haar moet het geen pretje zijn!!
Heel veel sterkte !!!
Ik zou alles tegen elkaar afwegen, niet te lang daarmee wachten en uiteindelijk een beslissing maken.Vandaag nog. Want voor haar moet het geen pretje zijn!!
Heel veel sterkte !!!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
heel veel sterkte met je beslissing.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- pearlsofpassion
- Tijger
Als je twijfelt, zou je nog om een second opinion kunnen gaan bij een andere DA. Of raad vragen aan een andere DA.
Maar als de lever echte maagingang dichtduwt en er is geen medicatie die die lever terug doet slinken, dan vrees ik dat er niets meer aan te doen valt.
Er kan een deel van de lever weggenomen worden, dieren kunnen daarmee overleven. Maar het zijn erge risico's en als de oorzaak van de vergrootte lever niet aangepakt wordt, dan groeit dat zo terug.
Bovendien zeg je dat zijn nieren ook aangetast zijn? Daar valt niets meer aan te doen, wordt hij ook heel erg ziek van, en maakt de narcose een heel stuk riskanter...
Ik zou proberen de waarheid onder ogen te zien en jezelf niets wijs te maken.
Maar als de lever echte maagingang dichtduwt en er is geen medicatie die die lever terug doet slinken, dan vrees ik dat er niets meer aan te doen valt.
Er kan een deel van de lever weggenomen worden, dieren kunnen daarmee overleven. Maar het zijn erge risico's en als de oorzaak van de vergrootte lever niet aangepakt wordt, dan groeit dat zo terug.
Bovendien zeg je dat zijn nieren ook aangetast zijn? Daar valt niets meer aan te doen, wordt hij ook heel erg ziek van, en maakt de narcose een heel stuk riskanter...
Ik zou proberen de waarheid onder ogen te zien en jezelf niets wijs te maken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
We hebben Kelley zondagmiddag laten inslapen.
Ik dank jullie voor de antwoorden en woorden van steun en medeleven!
Groet,
Carla
Ik dank jullie voor de antwoorden en woorden van steun en medeleven!
Groet,
Carla
- Aziraphale
- Poema
- Contacteer:
Heel veel sterkte, moeilijk besluit maar Kelley mag nu rusten...
Liefs van Corine en een
van Bo, Bella & Borre

- pearlsofpassion
- Tijger
Sterkte met het verlies.
Je hebt vast de juiste beslissing genomen!
Je hebt vast de juiste beslissing genomen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Sterkte met dit verlies. En met de leegte die ze ongetwijfeld achterlaat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Heel veel sterkte met het verlies van kelley!
Je hebt een dapper besluit genomen.
Rust zacht kelley
Je hebt een dapper besluit genomen.
Rust zacht kelley
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy