Altijd eten en mager

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
marinake
Kitten

Altijd eten en mager

Bericht door marinake »

ik heb 3 katten, over mijn main coon begin ik mij zorgen te maken, ik wou eens weten of er nog mensen zijn met een kat die haar het zelfde gedraagt.
harmony is dit jaar 8 geworden ze wil altijd eten , ze vraagt er constant achter, probeert te pikken waar ze kan, en toch is ze mager (vroeger was ze dikker) ze geeft ook dagelijks over. komt dit iemand bekent voor ?
ben van plan om ermee naar de DA te gaan maar wou het hier al is vragen

groetjes
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: altijd eten en mager

Bericht door BillyJean »

Hoi , snel naar de DA zou ik zeggen, bij overgeven had ik er al direct gezeten. ( zei gister nog tegen mijn DA dat ik met de kat sneller naar de dr ga als met mijn kinderen vroeger) ...vooral als ze mager begint te worden, dan is er toch iets aan de hand.
Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is...sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Laat maar een bloedtest doen, daar kun je snel iets wijzer van worden.
Sterkte :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Bericht door Adriana »

ja, zeker weten, snel naar de dierenarts voor bloedonderzoek en missch kun je meenemen dat er ook naar de schildklier wordt gekeken, gevoeld en bij bloedonderzoek T4 wordt gemeten.
een algemeen bloedonderzoek lijkt me raadzaam, dat geeft vrij snel veel gegevens op basis waarvan je da gericht verder kan zoeken..
we hebben hier over alles wel de nodige info, kijk rechtsboven even bij de zoekfunctie, dat werkt perfect om snel alles te weten te komen over bijv bloedonderzoek of schildklier oid..
meld je even terug? en welkom ;-) op het Forum!
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Inderdaad, even langs de DA.
Ik dacht ook als eerste aan de schildklier.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
marinake
Kitten

Re: Altijd eten en mager

Bericht door marinake »

ik ga sinds deze maand met mijn dieren gewoon naar de dierenkliniek, daar zitten ze allemaal bij elkaar, heel gemakkelijk. zal daar dan weer een afspraak maken. ben er net geweest met 1 van mijn honden, ze blijkt een hartkwaal te hebben.
@adriana: dank u :)
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Mijn kater Patiani had dit ook. Heel veel willen eten, toch vermageren, en soms overgeven. Dat laatste altijd vlak na het eten. De dierenarts dacht aan de schildklier maar het bleken de nieren te zijn. Terwijl katten met nierproblemen vaak juist slechte eters zijn. Een bloedonderzoek zou ik zeker doen.
Sarah, Tica, Floortje hond Fee 🐕 IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, Fritske, Rooie, honden Luna, Sophie en Nala 🌈
marinake
Kitten

Bericht door marinake »

nu ik hier toch aan t vragen ben , weten jullie raad met ruziënde katten ?
ik heb er 3,main coon en straatkat alle 2 8jaar een ragdoll van bijna 2jaar.
toen lewis ( ragdoll )pas in huis kwam werd die niet aanvaard door cleo (straatkat ) altijd grommen. nu is hij een stuk groter en valt haar constant aan, harmony (main coon ) valt cleo ook aan. soms liggen lewis en harmony ook in de clinch .
harmony is altijd de baas geweest, nu nog lijkt mij. ze gaan niet buiten en zijn alle 3 steriel .

groetjes
Adriana

Bericht door Adriana »

;-) kijk bij de topics (forumoverzicht) even naar de topics over gedrag en acceptatie
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=61
en missch zou je daar je vraag kunnen herhalen, dan blijft de info per onderwerp een beetje bij elkaar..
Plaats reactie