Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik geloof dat Margot (gootje...) er ook zo een heeft. Of het lijkt er toch heel erg op.
Haar kittens lijken hem wel leuk te vinden....

Ikzelf denk wel dat ze er snel vrij groot voor worden. Maar dat is afwachten, en zal je wel zien dan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Zoiets kan ik hier niet plaatsen, kartonnen palen met touw heeft Bob binnen een maand aan gort.
Ik heb alleen massief hout met ribbelvloerbedekking op vertikalen deel en hoogpolig op de ligvlakken.
Maar er zijn (beschaafdere) katten die jarenlang lol hebben met zo'n uitgebreide krabpaal zoals op de foto.
Veel plezier ermee!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mirjam86 »

Er te groot voor worden? Dat ding komt bijna tot aan het plafond!
Of bedoel je te zwaar?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, gewoon of ze nog in de huisjes en op de plateau's passen.
Maar het kan goed zijn dat ik me daarin miskijk op foto hoor! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Lovecat »

Mirjam; die krabpaal zijn ze wel even zoet mee hoor! Aan het grondplateau te zien is dit wel een stabiele paal; dus te zwaar zullen ze er niet snel voor worden hoor..

Ik heb 1 van de goedkoopste krabpalen ever en mijn bijna uitgegroeide kater past er nog steeds prima in (plateaus, huisje), de paal gaat nu al zeker een half jaar mee zonder schade!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mirjam86 »

Pfoe ik schrok al: zoveel geld voor een half jaar?!
Volgens mij past er een beste kat in zo'n huisje hoor, maar dat is altijd moeilijk te zien op een foto zonder kat om de verhoudingen in te schatten.
Ik ben wel van plan om voor beneden er nog 1 te kopen als ze wat groter zijn.
Nu staat daar zo'n simpel ding klaar: alleen een paal.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, dat was niet mijn bedoeling hoor! :shock:
Je zo doen schrikken.

Ik overdrijf waarschijnlijk, maar ik ben zelf altijd zo bang dat ze er niet meer in gaan passen. En dat zijn toch de meeste klachten die je hoort van krabmeubelen op de markt. Dat de plankjes en huisjes te klein worden.
Hier passen ze nog net bovenop de krabton, maar erin is ook al krap... en dus zoek ik in het vervolg iets dat groter is dan dat en je merkt dat het vaak nog krapper is...

Maar ik wou je zeker niet bang maken hoor!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mirjam86 »

Haha het is nu ook weer niet zo dat ik hier lig te hyperventileren op de bank ;-)
De tijd zal het leren.. en anders een goede les voor bij het uitzoeken van een model voor beneden!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jennli »

Ik bedenk me opeens dat we nog wat schuttingpalen over hebben. Kan er leuke palen van maken voor in de tuin. Stuk oud tapijt er omheen, plankje er op. Ik zie het al helemaal zitten. Als ik nou volgende week klaar ben met mijn studie, heb ik weer een nieuw project ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Gootje87 »

@Mirjam86: Ik heb die inderdaad ook! Ze vinden hem nu nog super, en passen er nu nog goed op. Zelfs Puma met zijn grote kittenlijf van 2.2 kilo hihi!
De huisjes zijn in ieder geval groot zat, maar vind de plateaus wat aan de kleine kant, maar katten schijnen het lekker te vinden om hun poten en kop buitenboord te laten hangen dus dat lijkt me niet zo'n probleem. De palen die met sisal bekleed zijn vind ik ook wat kort, ze kunnen zich niet helemaal uitrekken om eraan te krabben, dus ik heb ook een wandkrabplank gekocht waar dat wel bij kan. Alhoewel, als ik deze plat op de grond leg vinden ze dat ook prima.
Maar als eerste krabpaal is hij zeker geschikt en weet zeker dat je zwart-witjes hem leuk gaan vinden. Bij mij zaten ze de eerste dagen alleen maar in die paal in het bovenste huisje. En sliepen daar ook. Nu slapen ze eerst bij ons op de kamer en tussen 4 en 6 's ochtends worden ze wakker dus dan doe ik ze in de hal/keuken waar de paal staat. Meestal als ik dan later weer uit bed kom zitten ze in de paal.
Goede koop dus Mirjam, don't worry :D
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mirjam86 »

Haha gelukkig!
Ik weet nu al dat er in de loop van de tijd steeds meer krabhoeken/palen/planken bij zullen komen.
Toch altijd leuk om iets nieuws voor je beestjes te kopen of knutselen toch?
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het huis meer op een kattenhotel dan op een woonhuis lijkt ;-)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mirjam86 »

Gister nog een extra krabpaal besteld, voor €14,50 kon ik hem niet laten liggen!

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/451622369/1
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Truus
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011 17:38

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Truus »

Ik heb laatst een mooie krabpaal gezien bij een fokker, die had buiten een krabpaal staan die weerbestendig was, en gezien de prijs was ook redelijk te noemen. Het bedrijf heet boogytrees ze hebben ook een website om te kijken.

Groetjes Truus
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nellebel »

ik heb binnen een hoekpaal staan. flippie gebruikt vooral de onderkant om eronder te gaan zitten. verder nog gewoon een rechtopstaande krabpaal die ze meestal gebruikt om te krabben. als ze mijn been er niet voor gebruikt. buiten krabt ze aan de bomen die troela.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nouchka »

Hoi iedereen

Ik zou graag een grote krabpaal kopen voor m'n twee poezels. Ik heb deze gezien bij zooplus, mooie prijs lijkt me.... Maar zou ie de moeite waard zijn?

Nu een stomme vraag: hoe zet je zo'n ding in elkaar? Vijzen en schroevendraaier? Of heb je daar een boor voor nodig?

http://www.zooplus.nl/customerpicturedi ... 60cm/83300

Heb enkel twee kleine staan en een krabmat.

Dit ding lijkt me wel leuk voor ze!
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Plaats reactie