Kat valt van balkon, banden kapot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Anne »

Wat fijn dat de operatie achter de rug is het goed is gegaan!! Hoe gaat het ondertussen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Adriana schreef: goeie berichten over Flippie en wat zal je blij zijn! is er nu wel een pin geplaatst? en moet ook nog ingetaped worden? hoe voelt-ie zich, behalve natuurlijk errrg zielig?
Met Flippie gaat het prima! Hij heeft nu een bandje om zijn pootje die ook om zijn lichaam heenzit. Zo kan hij die tenminste niet meer zo makkelijk afgooien. Hij zeurt af en toe enorm maar dat is normaal, dan is het beest in zijn normale hum :)
heeft je dierenarts het nog gehad over bloedonderzoek? bij zo'n smak kunnen organen een opdonder krijgen en als er waardes achteruit gegaan zijn, dan kun je als je tijdig met dieetvoer begint, nog veel compenseren.
wat een service en meedenken van deze dierenarts, dat is wel een verschil! .. en ook nog om de hoek!
Ja die dierenarts is echt top!
Flippie is na zijn val helemaal doorgekeken, op allerlei dingen. Hij ziet er verder ook prima uit en zit lekker in zijn vel zo te zien.
Hij heeft blaasgruis dus een soort dieetvoer heeft ie al.

Nu maar hopen dat Flip het weekend normaal doorkomt. Vooralsnog ziet het er goed uit.
Het enige waar ik nu tegen aan loop , is elke dag die pijnstiller/onstekingsremmer geven.
Kan het inspuiten met veel geweld maar dat is zowel stress voor mij als wel voor Flippie.
Flip is gewoon snel bang als ik met zo'n ding aankom, ondanks alle aaitjes, woordjes en snoepjes.

Zou het in paté kunnen misschien maar melk is een betere oplossing denk ik. Alleen mag hij dat officieel niet hebben vanwege zijn blaasgruis. Hoewel het slecht om een milliliter per dag gaat, dat moet toch kunnen of niet? Het is ook maar tijdelijk he?

Operatie ging trouwens perfect voor zover ik hoorde. Zelfs de arts kon zo weer naar huis. Nou normaal heb je nog wel wat nadingetjes maar dit ging dus super.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door nellebel »

Melk is niet zo gezond, kan hij ook diarree van krijgen. Is er niks anders lekkers waar je het in kunt doen.
WEet je, ik had vorig jaar mijn poes nellie die ernstig ziek werd. In het begin had ik volgens mij meer stress van het onder dwang medicijnen geven als zij. maar doordat ik al gespannen was, voelde ze dit meteen. ze verstopte zich al voordat ik actie ondernam. alsof ze wist dat ik het van plan was. De DA leerde me toen hoe ik snel medicijnen kan toedienen, oftewel snel haar mondje kan openen. Het is nooit haar hobby geweest, maar doordat ikzelf rustiger was ging het zo snel en daarna natuurlijk uitgebreid aandacht en knuffeltjes met wat lekkers. DAn weet je ook zeker dat ze alles goed binnenkrijgt. Volgens mij hebben al verschillende mensen de methode omschreven (weet alleen niet meer zeker of het in dit onderwerp was). kat tussen je benen zetten (bij mij lukte het later zelfs als ze gewoon langs me zat, met flippie mijn huidige kat ook nu), hand bovenop het koppie zodat je met je duim en middelvinger het kaakje naar beneden drukt en met je wijsvinger het bovenkaakje omhoog.
Als het vloeibaar is en maar een beetje, zou je zelfs al kunnen voldoen met alleen de bovenlip aan de zijkant wat omhoog te tillen, dan kun je het tussen de tandjes door spuiten. Ik denk als jij er meer vertrouwen in krijgt en het minder zielig vind (moeilijk hoor) dat flippie ook minder spanning en stress voelt.. Wat fijn trouwens dat alles goed is gegaan met de operatie. Wederom een echter wonderflippie erbij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

over hoeveel dagen pijnstiller/ontstekingsremmer gaat het?
je zou het met een beetje kattenmelk of zelfs heel klein beetje melk kunnen proberen.
het is nu belangrijker dat hij het spul binnenkrijgt en je moet er alleen even alert op zijn als hij snotterig wordt of zijn ontlasting ontspoort.
over wat voor soort paté heb je het? kattenpaté of grote/mensenpaté? die is voornamelijk heel vet en dat kan voor die blaas niet zo vreselijk veel kwaad. en het gaat niet om een giga hoeveelheid..
slecht voor zijn blaasgruis is weinig drinken en voer met heel hoog graangehalte. als ie al blaasgruis-voorkomend voer eet, dan zit je wat dat betreft goed. en een paar daagjes stressloos beetje zondigen voor die arme zielepiet, ach.. t zal zijn genezing en jouw humeur zeker bevorderen.. hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Aziraphale »

Sommige medicijnen mogen niet met zuivel, even goed navragen hoor!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ik zal het even navragen of het met kattenmelk mag. Het is maar een heel klein beetje he?

Het probleem met dat spuiten is dat de kat niet uit zijn bench mag. Flippie kan aardig om zich heen slaan en wegrennen. Bij het asiel waren in het verleden met 3 man sterk Flippie in bedwang aan het houden, dus kan je nagaan.
Dus moet ik het geven met mijn halve lichaam in die bench, lekker onhandig.
Ik heb trouwens speciaal paté van Trovet, die mag hij wel hebben.

Gisteren ging dat spuiten wel heel goed. Ik laat hem wennen aan die spuit, leg hem zelfs af en toe in zijn bench. En het is een kwestie van geduld, valt niet mee, maar beter gaat het nu wel. Maar ideaal is het nog niet: ik zie er wel tegenop elke dag.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Het klinkt wel alsof je goed bezig bent. Natuurlijk is het geen leuk klusje, maar zo te horen gaat het al steeds beter met het toedienen van de medicatie.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jojo »

En heel flink belonen zodra de medicijnen erin zitten? Ergens een proefzakje brokjes vandaan zien te halen die hij wel mag hebben, en lekker vindt. Zodra de medicijnen erin zitten wat 'snoepjes'-brokjes geven en tegelijk prijzen en lekker knuffelen. Ik doe dat hier met een kat die in een gehaktmolen veranderde zodra er geborsteld ging worden, opbouwen met steeds een beetje borstelen en gaat dat goed meteen een snoepje erin .... als hij nu de borstel ziet gaat hij kwijlen van plezier want hij weet dat er snoepjes en een berg positieve aandacht aan komt. Zo wordt het voor jezelf ook wat leuker want dat je er even de kriebels van hebt als je met die spuit in de weer moet kan ik me wel voorstellen.
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Dat spuiten gaat steeds beter elke dag. Het is ook een kwestie van handigheid.
Daarna krijgt meneer snoepjes maar hij heeft die link nog niet gelegd.
Als hij bang is, doet hij soms zijn bekkie open, soms heel handig.

DA heeft er net naar gekeken, zag er goed uit. Vrijdag gaat hij weer heen, krijgt hij nieuw verband.
En hij kwispelt ook alweer (is dat trouwens niet abnormaal voor een kat?).

ps. dat kwispelen lees ik net, dat is opwinding bij hem. Doet ie altijd als hij knuffels krijgt.
Flippie is nogal een knuffelig beest, hij doet niet eens poging om uit de bench te komen, zolang hij zijn eten en knuffels maar krijgt.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Dat klinkt prima! Fijn dat het steeds beter gaat!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door nellebel »

goed nieuws van flippie hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Met Flip gaat het goed, hij is net weer bekeken.
Hoeft ook geen verband meer erom.
De DA zei dat als er een pinnetje te zien was, ik weer moest bellen.

Haal ik hem weer op met de auto. Tijdens de rit schoof een pinnetje net door zijn vel heen.
Daar kwam ik achter toen ik thuiskwam, dus ik weer bellen. Er weer heen en antibiotica opgehaald.
Moet ie nu 2x per dag hebben. Veel geduld moet ik hebben met hem. En elke dag uiteraard die spuit. Volgende week moest ik weer bellen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

wat fijn dat Flip niet meer ingetaped hoeft te worden en hoe loopt-ie nu?
denk je dat hij nog pijn heeft? en waar is die spuit voor, er is toch geen infectiegevaar meer?
de operatiewond is kennelijk dicht.
baat het niet, het schaadt soms wel en al te lang antibiotica is een ramp voor zijn darmen.. wordt-ie ook erg moe van..
nog wel permanent in de bench om het pootje rust te geven?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door castratenkoor »

Een pinnetje wat er door komt? Geeft toch te denken over de operatiekwaliteit.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Catfish »

Dat vroeg ik me ook al af, Dinie....... En daar moet toch iets aan gebeuren? Zal ook wel pijn doen neem ik aan...
Ik neem aan dat die spuit antibiotica daarvoor is?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie