Hallo, ik heb een vraagje voor alle katteliefhebbers, een poosje geleden is bij mijn kat blaaskanker geconstateerd om dit probleem te verhelpen zou de helft van zijn blaas verwijderd moeten worden nu is mijn kat al 14 jaar en ik vond de ingreep te groot voor een kat van die leeftijd en met mij de dierenarts ook, hij heeft een poosje pijnstillers en ontstekingsremmers gehad, maar momenteel plast hij met tussenpozen weer bloed en toch hij eet goed, ligt bij mij op schoot gaat naar buiten, hij moet wel last hebben dat kan niet anders maar hoe hoog ligt de pijngrens bij katten? Ik vind dit heel moeilijk te bepalen soms zie ik wel dat hij last heeft maar even later zit hij buiten ook weer achter de vogeltjes aan.
dan heb ik nog een kat die heeft een schildklierafwijking en moet daarvoor iedere dag medicijnen hebben dat is iedere keer weer een strijd al van alles geprobeerd maar hij probeerd mij nu te ontlopen en dat is ook niet leuk ik heb het gevoel dat hij mij niet meer vetrouwd, dus ben ik 2 dagen geleden gestopt met de pillen en nu komt hij nog wel voorzichtig maar hij komt in ieder geval weer bij mij ben ik egoistisch of niet, ik weet het momenteel niet meer.
Zieke katten
Re: Zieke katten
Katten hebben een zeer hoge pijngrens.
Als een kat pijn aangeeft, is het al vrij ver.
Omdat het in de natuur de overlevingskans verhoogd, zal een kat instinctief niet snel pijn aangeven, dat is een teken van zwakte.
Betreft je schildklier katje, ik denk niet dat het verstandig is om met de medicijnen te stoppen.
Hoe lang heeft hij de medicijnen al?
Het is even doorbijten, maar uiteindelijk moet hij er gewoon aan wennen dat hij elke dag medicijnen krijgt.
Hoe geef je de medicijnen?
Als een kat pijn aangeeft, is het al vrij ver.
Omdat het in de natuur de overlevingskans verhoogd, zal een kat instinctief niet snel pijn aangeven, dat is een teken van zwakte.
Betreft je schildklier katje, ik denk niet dat het verstandig is om met de medicijnen te stoppen.
Hoe lang heeft hij de medicijnen al?
Het is even doorbijten, maar uiteindelijk moet hij er gewoon aan wennen dat hij elke dag medicijnen krijgt.
Hoe geef je de medicijnen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Wat Ilone zegt is waar, katten hebben een erg hoge pijngrens en op het moment dat ze dat gaan aangeven dat is het al vrij ernstig.
Ik zou ook niet zomaar stoppen met de medicijnen voor de schildklier, dan komen haar klachten weer terug en heeft ze daar weer last van. Heb je al met je da besproken over het feit dat je de medicatie er zo moeilijk in krijgt bij je kat, misschien weet de da wel raad?
En ik snap heel goed dat je je kat van 14 met blaaskanker een operatie wil besparen maar zoals het nu gaat lijkt het me ook geen pretje voor de kat zelf, dat zou ik ook met de da bespreken.
Heel veel sterkte
Ik zou ook niet zomaar stoppen met de medicijnen voor de schildklier, dan komen haar klachten weer terug en heeft ze daar weer last van. Heb je al met je da besproken over het feit dat je de medicatie er zo moeilijk in krijgt bij je kat, misschien weet de da wel raad?
En ik snap heel goed dat je je kat van 14 met blaaskanker een operatie wil besparen maar zoals het nu gaat lijkt het me ook geen pretje voor de kat zelf, dat zou ik ook met de da bespreken.
Heel veel sterkte
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
welkom
op het Forum
er is een groep oncologen/dierenartsen, die een gezamenlijke website hebben en daar zou ik een kort mailtje naar toe sturen, zij weten meer en zijn erg ervaren en behulpzaam
http://www.kankerbijdieren.nl/klinieken/
en je schildklierkat mag zeker weten, wat in de voorgaande berichten ook al staat, niet zonder medicijnen, raakt dan erg ontregeld.
kijk eens in de topic medicijnen ingeven tips en trucs.
verpak felimazole of carbimazol of oid in een stukje easypill (dierenspeciaalzaak) en geef niet de hele dagdosering ineens, dan wordt ie heel erg beroerd van.

er is een groep oncologen/dierenartsen, die een gezamenlijke website hebben en daar zou ik een kort mailtje naar toe sturen, zij weten meer en zijn erg ervaren en behulpzaam
http://www.kankerbijdieren.nl/klinieken/
en je schildklierkat mag zeker weten, wat in de voorgaande berichten ook al staat, niet zonder medicijnen, raakt dan erg ontregeld.
kijk eens in de topic medicijnen ingeven tips en trucs.
verpak felimazole of carbimazol of oid in een stukje easypill (dierenspeciaalzaak) en geef niet de hele dagdosering ineens, dan wordt ie heel erg beroerd van.
Hallo Allemaal bedankt voor jullie reactie, wat betreft mijn kat met blaaskanker het enigste wat de dierenarts zei dat hij nog kon doen was zodra ik merkte dat de kat pijn ging lijden hem in laten slapen er was geen andere optie.
En wat mijn kat met femazole betreft ik heb alle trujes zo langzamerhand al geprobeerd in heb het nu al over een periode van een jaar waarvan ik zelf gemidddeld 4 keer in de week opengehaald wordt het was voordat hij ziek werd al geen gemakkelijke kat maar toch zou ik hem voor geen goud willen missen, maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben en dat ik de komende jaren nog even door moet bijten (figuurlijk gesproken dan) want ik heb binnen een half jaar een kat verloren aan suikerziekte en een hond aan lymfklierkanker dus ik probeer nu uit alle macht nog te redden om niet nog meer te verliezen want het doet pijn.
En wat mijn kat met femazole betreft ik heb alle trujes zo langzamerhand al geprobeerd in heb het nu al over een periode van een jaar waarvan ik zelf gemidddeld 4 keer in de week opengehaald wordt het was voordat hij ziek werd al geen gemakkelijke kat maar toch zou ik hem voor geen goud willen missen, maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben en dat ik de komende jaren nog even door moet bijten (figuurlijk gesproken dan) want ik heb binnen een half jaar een kat verloren aan suikerziekte en een hond aan lymfklierkanker dus ik probeer nu uit alle macht nog te redden om niet nog meer te verliezen want het doet pijn.
Dat is erg triest, je lieverdjes verliezen en soms moet je moeilijke beslissingen nemen.
Wat jammer dat je schildklierpatient zo moeilijk is met tabletjes innemen. Er staan her en der best wel veel tips, hopelijk kan je daar iets mee.
Veel beterschap voor je blaaskankerpatient. Hopelijk mag je nog eventjes van hem genieten
Wat jammer dat je schildklierpatient zo moeilijk is met tabletjes innemen. Er staan her en der best wel veel tips, hopelijk kan je daar iets mee.
Veel beterschap voor je blaaskankerpatient. Hopelijk mag je nog eventjes van hem genieten

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy