Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

Voorlopig nog altijd geen ruzie ! Beiden hebben dicht bij elkaar even geslapen en Nora heeft haar mandje al helemaal ingepalmd ! Kben benieuwd wat er gaat gebeuren als Nora op pad gaat.

Ik heb de introductie gefilmd... *kuch* Voor diegene die actie willen zien... hahaha Hier is de link! Op het einde komt Nora uit haar transportbakje.

http://youtu.be/xY6Gu-nMklw

Dit zijn drie foto's van m'n engeltjes!

Lili
http://www.peeterssandy.dreamhosters.com/lilith06.jpg

Nora (zoooo mager dat ze is! Poor thing!)
http://www.peeterssandy.dreamhosters.com/nora01.jpg

"Samen" slapen... met 1 oog open natuurlijk... LOL
http://www.peeterssandy.dreamhosters.com/poezen.jpg

Bedankt nog een keer iedereen !
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door castratenkoor »

Dat ziet er mooi rustig uit.

Succes verder met het wennen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Gootje87 »

Wat goed dat het zo rustig verloopt. Mooie beestjes allebei!! Vooral Lili vind ik mooi!
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

De eerste neuzen zijn ook al uitgewisseld !

Kort, maar geen geblaas of gegrol!

Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen!

Nora ligt nu op m'n schoot te maffen!

Ja Lili is echt een prachtig meisje ! Intense blik en uber cuteness all over !

Dit is de foto van in het asiel, daar is ze echt om op te eten!

http://www.pets.be/files/imagecache/ima ... lilith.jpg

Morgen meer ;)
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

Dag 2 begint. Beetje verontrust toch.... Nora heeft nog niets gegeten en lijkt zelfs niet geinteresseerd. Ze slaapt enkel en houdt zich afzijdig. Springt wel op als je haar gaat aaien en krijgt daar niet genoeg van.

Verder heeft ze mooi in de zetel geplast :-( Ik heb haar nadien op de kattenbak gezet, maar.... daar kwam ze meteen mee uit.

Lili gebruikt natuurlijk allebei de kattenbakken. :roll: Ik heb nu met wc papier wat plas opgenomen van Nora en in een kattenbak gelegd.

Soms zoekt Lili haar op. Dan is er wat gegrom van Nora's kant. Zodra Nora dan toch 2m rondloopt, zit Lili haar op de hielen en gromt en blaast ze. Nora laat het dan maar begaan.

Momenteel is Nora heel stilletjes, ze zit op een stoel, dichtbij de kattenbak ( :epray: ). Lili lijkt rustig, eet nog goed en sliep netjes op bed bij mij.
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien toch maar een derde kattenbak plaatsen.
Dat is het aangeraden getal bij 2 katten.
Later kan je dan nog proberen om er eentje weg te laten.

Heb je hetzelfde grit als in het asiel? En weet je dat ze daar al goed de bak gebruikte?
Als ze een tijdje buiten heeft geleefd, zal ze wel weer even moeten wennen aan de bak, en ben je best hetzelfde grit te gebruiken als ze kent.
Je kan erna natuurlijk wel overschakelen op een grit dat je zelf wil.

Plaats de bakken ook uit elkaar. Dan het je meer kans dat ze hem tegenkomt en minder dat ze Lily bedreigend vind. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

Er was niet veel informatie over de Nora. Ze kwam uit het asiel van Gent voor sterilisatie. Ik heb geen idee of ze zindelijk daar was.

Kdenk eerlijk gezegd dat ze niet op de kattenbak ooit geweest is. Ze zit soms echt naar me te kijken van "wat ben jij voor een raar ding?". Zo gewoon, staren en blijven staren. Ook als je een papiertje gooit, een muisje... ze kijkt naar dat ding. Beweegt geen milimeter, staat daar maar. Ze begrijpt er niks van volgens mij.

Ze slaapt nu al een hele dag. Heeft wat gedronken nadat ik haar bij de drinkenbak had gezet...maar verder niets. Hopelijk is ze niet ziek ofzo...

Op deze momenten gaat de tijd traag voorbij. Hopelijk is ze er snel bovenop !
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door jennli »

Misschien heeft ze ook nog een beetje heimwee of is ze aan het bijkomen van alle indrukken. Het helpt als je haar af en toe op de kattenbak zet.

Het zag er wel goed uit op het filmpje. De intoductie verliep goed.

Mocht ze zo slaperig blijven en niet willen eten zou ik toch even contact opnemen met de dierenarts. Vaak hoef je als je ze net uit het asiel hebt geen dierenartskosten te betalen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

Hoi weer!

Ja ik ga het in het oog houden. Als ze morgen nog niets heeft gegeten en niet spontaan drinkt, dan ga ik dinsdagmiddag toch even naar het asiel bellen. Ik kon gratis de DA consulteren tot 2 maand na de adoptie.

Ik heb haar inderdaad al een paar keer op de kattenbak gezet. Heb ondertussen ook de "kap" eraf gedaan.... Nog steeds geen plasje.

Waarschijnlijk is het niets en zit ik er gewoon te hard op te kijken.

Kvind het wel bizar dat ze zo futloos is... 8 maanden moet toch nieuwsgierig en speels zijn, beetje stout? Pfft, hopelijk is ze gewoon moe van de operatie, beetje onder de indruk,...

Bedankt nog eens om jullie invalshoek !

Ik ga hier nog wat verder lezen, hehe.
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

Oei oei.... Het is dus echt een zwerfpoes! Volgens mij nog nooit uit een etensbak gegeten!

Ze heeft nog altijd niet gegeten. Beetje gedronken. Nu had ze al wel wat interesse in het eten. Ze ging met haar pootje in de etensbak en gooide er een stukje uit. Ze rook eraan, maar verder niets.

Ze lijkt er geen jota van te snappen! Eten? Dit?

Precies, of ze weet niet wat ze moet doen ! Ze kan ook zo gewoon staren naar me...

Ik heb nu wat eten op een plat bord gelegd. Mss is dat gemakkelijker?

Ik zit nu te wachten op een plasje... want dat is er ook nog niet en zal niet in de kattenbak gebeuren denk ik zo.

Arm dingetje...
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door pearlsofpassion »

Oei...
Ze zat nog helemaal niet lang in het asiel of zo?

Ik zou me eens gaan inlezen om tips te verzamelen, op allerlei vlakken. Hoe leer ik een kat....

Je kan best de brokken gaan weken. Niet in melk, maar wat lauw water. Dan lijkt het eten natuurlijker en komt meer geur vrij.
Eet ze natvoer wel?

Ik zou ook eens gaan navragen in het asiel, want dit klopt toch niet helemaal...
Ze moet bij mensen opgegroeid zijn, anders zou ze wild zijn en dat is ze duidelijk niet. Ze is zelfs vol vertrouwen, dus waarschijnlijk al van bij de geboorte in contact geweest met mensen.
De katten die nog van zelfgevangen prooien leven, zijn echt heel schaars hoor, overal wordt er tegenwoordig bijgevoerd, dus moet ze toch ook kattenvoer eten. Hoe lang ze ook al zwierf...
Ik zou eens vragen bij het asiel: hoelang ze er al zat, welk voer ze daar kreeg... etc. Daar kan je dan mee verder.
Je kan ook eens een stukje rauw kipfilet proberen, misschien lust ze dat wel (sommige katten doen er een moord voor). Maar haar dan niet gaan volstouwen met kipfilet hoor. Dat is te eenzijdig. Ze moet toch volwaardig kattenvoer gaan eten, maar dan heeft ze toch al iets in haar maag.
Want als ze erg lang niet eten, worden ze daar misselijk van en hebben ze zeker geen zin in eten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door castratenkoor »

Misschien kun je diepvries prooidieren proberen, kuikens, muizen, halfwas ratjes.
Wie weet eet ze dat wel en dat is heel gezond.
Of gemalen, zoals Carnibest of Darf.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu?
Heb je haar al een paar op de kattenbak gezet en met haar pootjes graafbewegingen gemaakt?
Zo kun je het ze leren...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

Ik ga morgen een keer naar het asiel bellen en de hele situatie uitleggen. Hopelijk kunnen ze aan het asiel van Gent wat meer achtergrond informatie vragen. Ze had haar eerst inenting op 18 maart, dus zit ze er toch al een tijdje.

Ik zal vanavond wat kip proberen, dat heb ik toch in huis liggen. Ik vind drie dagen toch wel lang om niet te eten. Ik zou toch denken dat ze reeds honger moet hebben. Natte voeding moet ze ook niet. Brokken daar komt ze zelfs niet aan. Ik zal ze inderdaad wat weken in water. Alles ga ik proberen!

Ze is graatmager, ingevallen buikje enzo... Ze lijkt wel aan mensen gewend, had ook een lelijke roze halsband om die al 8 maanden oud leek.

@Anne: heb geen graaf bewegingen gemaakt, zal dat straks doen om haar nog wat verder de ambeteren, LOL !

Ik heb een mailtje gestuurd naar zwerfkat.com, hopelijk kunnen zij zeggen hoe dit best aan te pakken.

Hopelijk ben ik op tijd thuis vandaag om even naar het asiel nog te bellen.

Nog een keer bedankt iedereen!
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door pearlsofpassion »

Waar komt ze vandaan???

Oei, mijn hart slaat hier over, toch niet van dat asiel in het Citadelpark? :-|

Edit: ik lees net even terug en zie dat ze voor haar sterilisatie in gent zat, maar erna niet meer. Waar dan wel? Een gastgezin?
Zat ze dan bij 'Kat zoekt thuis'?
Of toch in het citadelpark?

Edit 2: net hierboven gezien dat je mailt naar zwerkat.com, dan zat ze dus bij katinnood? Maar dat is in limburg?
Dus: ik kan totaal niet meer volgen. :grin:
Kan jij het me even uitleggen? :icon_shifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie