Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
frulle-lilly
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2011 07:42

Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Bericht door frulle-lilly »

Hallo,

Ik heb 2 zusjes katten die gisteren allebei bevallen zijn van een nest van 4 kittens. We hadden ze allebei in een andere doos laten bevallen en de dozen staan op een andere plaats. Omdat de zussen elkaar blijkbaar nodig hadden, hebben we deze nacht de dozen met alle andere toebehoren ( kattenbak, eten, drinken) verhuist naar de gang. Deze morgen lagen de beide katten in dezelfde doos met hun kittens! Mag dit? Geeft dat geen problemen? We hebben ze terug verhuist, maar Frulle springt op de deur om terug bij haar zus te gaan. En Lilly neemt haar kittens steeds in haar bek om ze te verhuizen. Kan iemand me helpen, wat ik precies moet doen?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Bericht door pearlsofpassion »

De natuur zijn gang laten gaan.
Kan helemaal geen kwaad en je kan het toch niet verhinderen. Het enige dat je waarschijnlijk zal hebben is dat 1 van beide zusjes gaat stoppen met zogen.
Staat het al op het programma om ze te laten steriliseren? Want diegene die stopt met zogen zal dan ook terug krols worden, de tweede volgt dat en dan zit je met een derde en vierde nest voor deze oud genoeg zijn om naar een andere thuis te gaan.
Heb het zelf al gezien!

Ik weet niet hoe het komt dat deze zusjes een nestje hebben, maar de asielen puilen elk jaar weer uit, er worden jaarlijks duizenden katten ingeslapen en er zijn nog tonnen zwerfkatten en dus kittens die geholpen moeten worden maar daardoor is daar geen tijd en geld voor en worden het ook allemaal verwilderde katten.
Dus als je een hart hebt voor katten, stop je dan even met het kattenprobleem te vergroten?
Voor de gezondheid van je poesjes was het ook beter geweest om hen voor de eerste krolsheid (6 maanden) te laten helpen. Maar goed dat is nu te laat, maar misschien kan je eruit leren voor in de toekomst?
Misschien kan je de mensen waar jouw kittens naartoe gaan inlichten? Zodat zij hopelijk wel allemaal op tijd gecastreerd worden?
Dat zou wel super fijn zijn! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Bericht door MarjanR »

Ben het eens met Valerie.
Gewoon de zusjes hun gang laten gaan.
En maak je geen zorgen als een kitten ineens bij z'n/haar tante ligt te drinken.
In de natuur komt dit ook voor wanneer de mamma er niet meer is, en er is nog een lacterende poes in de buurt, dan mag (en dat is geen regel hoor, het gebeurd soms) het kleintje ook bij haar drinken.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Bericht door Mirjam86 »

Zoals mijn voorgangers al hebben gezegd: lekker de natuur zijn gang laten gaan.
Mijn ene kitten zit in een gastgezin tot ze groot genoeg is om naar ons te komen.
Haar moeder is niet aanwezig (gevonden nestje) en zij wordt door de lacterende poes daar gezoogd.
Ik ben blij dat de natuur het zo goed voor elkaar heeft dat mijn schatje niet dood hoeft te gaan van de honger!
Het is dus geen probleem dat de kittens bij een poes (of misschien bij allebei?) zogen.
Wel zou ik ze ook zo snel mogelijk laten castreren.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Bericht door nellebel »

lijkt me toch een heerlijk gezicht zo'n hele doos vol kittens en de moeders die het samen doen. geen zorgen maken maar genieten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Zusjes willen samen kittens opvoeden?

Bericht door Welpie »

Lekker hun gang laten gaan, als katten iets niet willen, geven ze dat ook goed aan! In het wild doen leeuwen dit ook!
Plaats reactie