Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
puksji
Panter
Panter

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

We waren juist eergisteren bij de DA geweest voor een infuus. Ze heeft 500 gehad en eigenlijk is na het bezoek aan de DA slechter dan ze er voor was. Het duurde ook heel lang voor dat het vocht onder de huid weg was.
Maar vorige week is ze ook een aantal dagen minder geweest. Ik ben bang dat ze gewoon achteruit gaat.
Weer naar de DA voor vocht zie ik niet zitten, en bloedafname zal ook weinig zin hebben. We zien een slechte kat, dat hoeven de waardes niet te bevestigen. Morgen gaan we haar weer zelf 200 ml geven.
Overigens vindt mijn DA het ook beter dat we zelf de infuus doen, omdat zij vindt dat het gesleep met Simba ook meer kwaad dan goed doet.
We geven de hoop hier nog niet op, maar ik ben wel gaan minderen met het spuitjes voeren en probeer haar te stimuleren om gewoon voer te eten. Want een jammerende en grommende kat doet mij teveel verdriet. Vooral ook omdat ik aan haar merk dat ze dit echt zat is. Ik ben ook bang voor de blik in haar ogen, die is anders. En dan bedoel ik geen enge of boze blik natuurlijk.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Cerna

Bericht door Cerna »

Sorry Inge, ik had begrepen uit je vorige bericht dat je alleen voor een anaboleprik naar de DA was geweest en toen, omdat ze uitgedroogd was, had besloten om thuis infuus te gaan geven.

Wanneer ze echter net 500 heeft gehad, dan heeft het inderdaad geen zin. Bloedprikken dan ook niet. Het spijt me erg voor je dat ze achteruit gaat. Ze is een oude poes, net zo oud als onze Cochi. Cochi slaapt ook veel, maar dat mag ook op die leeftijd, maar zijn eetlust is nog goed.
Cochi eet ook nauwelijks nierdieet, hij lust het niet, en ook dat heb ik geaccepteerd.

Natuurlijk hopen we allemaal dat onze katten 20 worden, maar ook 16 is een hele mooie leeftijd (ik zou willen dat Noa dat zou halen!) en eens is het voorbij. Zo is het leven en helaas overleven we meestal onze katten.
Ik denk dat wat je doet, goed is: gewoon lekker verwennen en accepteren dat dat misschien geen nierdieet meer is en haar lekker aan een lijntje in de tuin laten en veel knuffelen (wanneer ze dat fijn vindt) en meer kun je, denk ik, niet meer doen.
Misschien houdt ze het nog een tijdje vol.
Veel sterkte!
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Geeft niet Annet.

Hoeveel voer denk jij dat Cochi binnen krijgt qua gewicht?

*Puk 2006-2020 3-6
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

He wat naar nou, Inge :(

Sorry, ik weet even niet of Simba ook nog iets anders krijgt zoals McSam?
Want als dat niet zo is; Moos heeft een paar weken niet lekker in z'n vel gezeten.
Slecht eten en alleen maar op bed hangen.
Ik heb hem toen Uremyl gegeven, wat de eiwit zou binden (hij kreeg toen geen nierdieet).
En binnen twee dagen at hij weer zoals ik van hem gewend was.
Hij was dus echt misselijk

Sorry, misschien is de vergelijking tussen Simba en Moos niet te trekken.
En misschien geef je Simba al supplementen.
Ik probeer alleen even mee te denken.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Cerna

Bericht door Cerna »

Hoeveel voer denk jij dat Cochi binnen krijgt qua gewicht?
Cochi eet niet zo overdreven veel meer, maar verbrandt ook nauwelijks nog wat. Ik denk aan zacht voer ongeveer 85 gram en dan eet hij zo nu en dan nog wat brokjes, maar daar heb ik niet echt zicht op. Cochi weegt nog steeds bijna 7 kilo, dus niets om me ongerust over te maken.
Hij heeft ook een tijdje MacSam gehad maar daar kreeg hij rode ogen van.
's Middags krijgt hij nu een half blikje Gourmet met Ipakitine en 's avonds een half kuipje/blikje nierdieet van de dierenspeciaalzaak (Beaphar, Integra, Clinic, Kattovit). Dat gaat wat moeizamer dan Gourmet, maar uiteindelijk eet hij het wel op.
Zowel Gourmet als nierdieet voorzie ik ruim van water en want anders eet hij het niet op; ik maak er saus van.
's Avonds krijgt Cochi 2,5 Fortekor; wanneer ik het 's morgens gaf, was hij de hele dag suf.
Ook krijgt Cochi eenmaal daags een theelepeltje Trias Omega van de Groene Os door zijn eten en dat doet hem erg goed: zijn vacht ziet er beter uit en hij beweegt ook weer wat soepeler.

Heb je nog contact gezocht met Atjo Westerhuis; misschien dat hij nog wat voor Simba kan doen?
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Nee nog geen contact gezocht. Ik denk ook dat een DA en kat graag wil zien, en Doodewaard is hier ver vandaan.
Ben vandaag meteen met uremyl begonnen. Zal ik 2 of 3 keer per dag doen?
Ze krijgt ook renalzin, maar dat krijgt ze al vanaf het begin.

Tot een paar dagen terug kreeg ze 85 gram clinic fri, nu is dat wat minder.

*Puk 2006-2020 3-6
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Inge is de 500 ml vocht in een dag toegediend?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Ja. De eerste keer toen ze zo slecht was kreeg ze 2 dagen achter elkaar 500. Toen knapte ze er enorm van op. Nu lijkt het wel het tegenovergestelde.
Ik heb wel het idee dat het weer wat beter begint te gaan. En ze heeft vanmiddag een kikker gevangen. Zwaar beledigd dat wij het arme dier hebben gered.

*Puk 2006-2020 3-6
Cerna

Bericht door Cerna »

Atjo heeft Noa ook niet gezien, al had hij dat wel liever gewild. Hij kon aan de hand van haar medisch dossier wat ik hem gemaild heb en mijn, zeer uitgebreide beschrijving, dit middel bepalen.

Morgen om half 12 bloedprikken; mag ik weer op jullie duimen rekenen?
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Sterkte morgen Annet!!

Inge, misschien knapt ze weer wat op! Moed houden.

Met Sophietje gaat alles zijn gangetje, zit nu te eten terwijl ik dit schrijf, dus helemaal blij
Ik heb haar nu een paar dagen eenmaal per dag eten gegeven en dit laat ze wel toe, maar is duidelijk niet blij met mij. loopt daarna hard weg.
Ze eet dus wel zelf en nog steeds Specific en is best actief, dus kan ik niet ontevreden zijn.

Gr Ina
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik gaf 2x per dag 2 druppels per kilo, en met 2 dagen was hij weer de oude Inge.
Ik hoop dat het Simba ook zo goed zou helpen.
Je zou meer kunnen geven, maar ik zou gewoon met 2x per dag beginnen.

Ik ga zeker duimen Annet
(en ik zeg Teun, Moos en Saar dat ook te doen, dus 4x duimen arbeid)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Net bijna probleemloos aardig wat voer er in gekregen. Ik zal niet te vroeg juichen, maar het lijkt er echt op dat we weer een beetje de goede kant op gaan.

Natuurlijk duim ik mee!

*Puk 2006-2020 3-6
olcha
Huiskat
Huiskat

Bericht door olcha »

duimen staan al klaar !
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Ina, fijn dat Sophietje blij is met de Specific.

Nee, ik geef de moed niet op, ik heb gezegd tegen mijn DA op haar vraag waar mijn grens ligt, dat wanneer ze vreselijk gaat spugen of ik er geen eten meer in krijg, dat het dan ophoudt. Even was ik bang dat dat nu zo ver was, maar vanmiddag trok ze ineens weer bij en wilde naar buiten. Ze heeft zich vandaag ook duidelijk vermaakt buiten, kikker gevangen en rond gewandeld.
Al met al toch weer bijna 70 gram clinic gegeten!
Ik hoop dat de uremyl bij haar ook werkt. Ik had het staan, maar mijn DA raadde het af. Ik heb nu iets van baat het niet, dan schaadt het niet (hoop ik).

*Puk 2006-2020 3-6
Adriana

Bericht door Adriana »

wordt hier volop geduimd en ik denk aan jullie!
Annet: succes met de nierwaardes van Noa en Inge: veel wijsheid en hoop dat urémyl bij Simba aanslaat en voor alle andere met name nierfaalkatzels: saai is prima en houden zo!
;-) duim/duim duim/duim duim/duim duim/duim duim/duim duim/duim duim/duim duim/duim duim/duim ;-)
Plaats reactie