Laserpointer zielig?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Adriana »

k denk dat het voor Baros, die een tijdje binnen moet blijven wel een goed idee is om wat activerende speeltjes te hebben. veel katten sjezen er achter aan of hun leven er van af hangt en een borstelbeurt (hier) na de lasermuis maakt ze weer rustig.
het project met de snoepjes/lasermuis is hier gestrand omdat Bolle als ie een snoepje ruikt er rechtstreeks naar toe gaat, terwijl ik met Maks met lasermuis richting snoepje aan het 'spelen' ben.
maar Bolle heeft een talent voor 'vals' spelen, dat doet hij met de bad-eendjes ook.. leuk spelen met drijvende dop in afwasteiltje en ineens.. dop weg en onder buik van Bolle....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Lovecat »

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Voor Dexter was dit een van de weinige dingen waar hij warm voor liep (en het is een luiaard, dus dit is voor mij het ultieme middel hem in beweging te krijgen), maar ik heb het idee als ik die laser gebruikt heb, mijn kat daarna altijd wat meer gespannen is...

Hij gaat ook meer krabben en likken na een lasermuis-sessie, dus hij ervaart wel stress... Daarom doe ik het nu een stuk minder, ik speel vaker met hengels met veren e.d. omdat ze dan ook iets 'echts' te vangen hebben.

Als ik met de lasermuis speel, eindig ik de sessie altijd met een 'gevangen-move'; dus bijv. Dex 'vangt' hem, ik doe het lichtje uit en geef hem een snoepje als 'vangst'.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door pearlsofpassion »

Hier zijn ze er volledig gek van, en geen negatieve complicaties.
Integendeel, als Luis echt gespannen is (en gaat lopen 'Kleintje pesten') dan is dat het enige dat werkt om hem ontspannen te krijgen. Achteraf natuurlijk, maar daar gaat hij echt volledig in op en raakt zo zijn opgekropte energie kwijt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door miele2010 »

Hier worden ze ook stapelgek ervan... Ik gebruik het om de poezen 's avonds laat als we gaan slapen, naar hun kamer te lokken... Met het laserlampje gaat dit heeeel snel, anders is het een half uurtje verstoppertje spelen...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Ilone »

Pluis komt hem hier zelf van het kastje afmaaien ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door castratenkoor »

Hier vinden ze er niks aan. Zodra ze merken dat het niet pakbaar is gaan ze weg. Geen van de acht laat zich verlokken erachteraan te blijven gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Spookysil »

Ik vroeg me even af: Charlie raakt reuze fanatiek, maar hij mrrt er niet alleen naar, maar hij miauwt er sinds kort ook naar. Heel hoog. Het is niet dat "kwetteren" dat ze soms doen naar vogels enzo. Moet ik stoppen met spelen met de laserpointer?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door BillyJean »

fayline vindt het geweldig, zo kan ze even lekker rennen door het huis. Met de muis zelf speelt ze ook graag, en zodra ze het klikje hoort, zit ze klaar om te rennen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Ilone »

Vind Charlie het niet gewoon leuk, Silvia?
Dat ie zo mauwt uit enthousiasme?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Laserpointer zielig?

Bericht door Spookysil »

Dat weet ik juist niet, hoewel ik denk van wel, want vandaag 'kwettert' hij ernaar
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Plaats reactie