Een nieuwe poes bij Fayline

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Een nieuwe poes bij Fayline

Bericht door BillyJean »

afgelopen week werd ik gebeld door de oude eigenaar van Fayline, ze vroeg, of wij er nog een poes bij wilden hebben. Ik dacht, dat doet mijn man nóóit, maar hij was tegelijk enthousiast.
Het gaat om Bowie, welke onvruchtbaar blijkt te zijn. Eerst wordt ze nog gesteriliseerd en daarna halen wij haar zo rond juni op.
Het is een poes, waarmee Fayline is opgegroeid en we denken dat het voor haar gewoon heel gezellig is.

Ik weet dat een aantal mensen op het forum zich niet kunnen vinden in de manieren van de cattery, om iedere poes die "niet rendabel" is, eruit te zetten. Het is mijn manier ook niet, maar voor Fayline lijkt het ons heel prettig, een "bekend" vriendinnetje erbij.

Vandaar dat we ja hebben gezegd. Want Fayline blijft zoeken en mauwen..
Onze voorwaarde is wel, dat Bowie moet leren met een tuigje om te gaan, waarmee de eigenaar nu gaat oefenen, anders zou Bowie op de camping binnen zitten terwijl Fayline buiten rond spurt, en dat is niet zo leuk.

Mocht Bowie een tuigje niet accepteren, dan doen we het niet.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Een nieuwe poes bij Fayline

Bericht door pearlsofpassion »

Wat leuk!!! :grin:
Ik vind het een super idee!

Ze zal vast wel aan het tuigje wennen, als het baasje voldoende geduld heeft. ;-)

Maar ik zou niet zomaar verwachten dat Fayline haar nog kent. Het kan wel, maar het is niet vanzelfssprekend... Maar als ze vroeger goede vriendinnetjes waren, dan weet je alleszins al dat het zal klikken. ;-)
Ze zal alleszins de eerste dag wel blazen, misschien dat het daarna begint te dagen. Maar dat had je met een andere 2e kat ook gehad, dus dat hoort er zo maar bij. ;-)

Veeel succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Leuk! Leuk voor Fayline. Alleen zal ze inderdaad wel weer even moeten wennen hoor. Je kunt er inderdaad niet vanuitgaan dat ze elkaar gelijk herkennen. Maar dat moet goedkomen.

Veel plezier met het voorbereiden en voorgenieten ;-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

oh, ik verwacht niet dat ze zeggen: hoi, ben je daar?? waar zat jij al die tijd???? Maar als ze vroeger goed met elkaar overweg konden, moet dat nu toch ook lukken??
Het zal geen haat en nijd zijn. Fayline ruikt nu anders en is hier bekend, dat is voor Bowie dan toch vreemd, maar na een paar weken zal het wel goed gaan, hopen we..
we zien er erg naar uit. Jemig, had ik nooit gedacht, dat mijn lief zo enthousiast zou zijn...maar ja, hij was altijd al een kattenmens
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

He wat leuk :grin:
Leuk voor Fayline, maar ook erg leuk voor julllie!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie