Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door nicky26 »

even een vraagje voor de porta 21 gebruikers, ik heb nu 2 keer een zak porta 21 10 kilo ontvangen van zooplus en beide keren waren deze geperforeerd met kleine gaatjes.

de zak is dus niet luchtdicht, en ik vroeg me af of dit kwaad kan voor het voedsel?

Ik heb zowel porta 21 en zooplus gecontacteerd, maar ik krijg helaas geen reactie.

Hebben meerdere mensen wel eens de 10 kilo zak besteld, en was deze bij jullie wel luchtdicht (vacuum) verpakt? het gaat om de gele, normale variant van porta en dan de 10 kilo zak. (de 2 kilo zak die ik eerst had is wel altijd luchtdicht verpakt)

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door Zuri »

Ik heb nog niet eerder Porta zakken besteld bij Zooplus, maar het lijkt me niet goed als de zak geperforeerd is. Zodra er zuurstof bij de brokjes komen, zullen de brokjes gaan bederven. Het is niet zo dat ze van de ene op de andere dag niet meer eetbaar zijn, maar de houdbaarheid loopt natuurlijk wel terug...
Ik zou proberen om nogmaals met Zooplus contact op te nemen. Misschien dat er tijdens de opslag / transport iets is gebeurd waardoor de zak beschadigd is.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door Ilone »

Het lijkt mij ook niet kloppen. Zo gaat de versheid eraf.
Moet zeggen dat de producten wel vaker beschadigd zijn bij Zooplus..
(ingedeukte blikken enzo..)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door pearlsofpassion »

Potverdorie je hebt gelijk!! Mijn zakken hebben ook gaatjes. Maar enkel aan de onderzijde en bovenzijde en mooi op rijtjes, dus het lijkt me alsof ze er met opzet zijn in gemaakt... :eeh:
Ik had het zelf nog helemaal niet opgemerkt! Het zijn wel hele kleintjes...

Spijtig dat je geen antwoord krijgt van Porta, ik zou het ook wel willen weten...

Is het bij jou op dezelfde plaats?

Ik volg mee, maar ik weet er ook geen antwoord op...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door nicky26 »

ja, net bericht gehad. en het blijkt te kloppen,

thank you that you buy Feline Porta! I thing we just Phone, right!
So please thing about that our food is a very fresh one! Because we made it durable with natural
Substances as Rose extract for example. Wehen we get the food here is only Good for 12 Month normal food
is durable for 24 Month!We can sell it only until 96 month to the distributor. When you look on your bag
you know now how old is your food when you get it!
When you buy food what is open 24 Month is important that no air comes inside the bag they conserve it with
nitrogen and chemical substances!
For the food wich is durable with natural substances dosen´t matter that air came on the food!
We do the small holes inside that Air go out the bag when we produce it!

I hope you understand now the difference!

----
tsja, logisch klinken doet het niet, maar het is in ieder geval geen beschadiging aan de verpakking
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door pearlsofpassion »

Amai, wat een flutengels... Dat moet ik toch even ontcijferen hoor. :eeh:
En ik dacht dat mijn professoren geen engels konden :lol:

Maar goed, ik dacht wel dat het met opzet was. Maar erg logisch klinken vind ik het ook niet...

Wacht, ik zal het nog eens lezen, misschien dat ik dan nog iets beter snap :-P


Edit: ah, ik zie het al, het is duits-engels. En alle 'that's', 'so's' en lidwoorden zijn weggelaten en de substantieven staan met een hoofdletter. ;-)

Ze beweren dus dat voer met natuurlijke bewaarmiddelen wel tegen lucht kunnen. Nou goed, dat snap ik inderdaad ook niet. Vers voer zoals vlees of groenten blijven toch ook geen 12 maanden goed?
Die 69 Month is 6 of 9 maanden, een typfout, veronderstel ik, anders is het totaal niet logisch.
Anders moet je eens terugsturen om te vragen of je het voer dan in de koelkast moet bewaren? En natuurlijk vragen of het voer dan niet zijn smaak en geur verliest (wat normaal met brokken wel is) en of ze er niet zacht van worden...

En zelfs als die gaatjes geen kwaad kunnen, welk nut hebben ze dan? En waarom is het in de 2kg zakken dan niet? :eeh:
Anders plak ik ze af van zodra ik de zak krijg hoor! Maar dan nog, heeft het al een hele tijd aan de lucht gezeten en tijdens het transport in ik weet niet wat voor lucht gestaan... :???:

En ik was verder nog zo tevreden van dit voer!! Mijn katten doen het er zo ongelooflijk goed op (stukken beter dan op gelijk wat dat ik ervoor probeerde...) :-(
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door nicky26 »

dat waren mijn gedachten ook, alles wat kan bederven, bederft sneller door bloot te staan aan lucht. zal binnenkort nog wel even een berichtje terug sturen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een beetje moeilijk communiceren gaat worden.

spreekt hier iemand vloeiend duits?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, sorry. Heb het ooit op school gehad, maar kan er eigenlijk helemaal niets van. :-S

Nadia (katgevonden als nickname) is duitse, maar die is momenteel afwezig door privéproblemen. Ik weet niet wanneer ze terugkomt...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door Cerna »

Mijn buurvrouw is Duitse en zelf red ik me ook aardig (moet wel wanneer je zo dicht aan de grens woont), dus PB me maar wat je wilt weten + mailadres waar het naar toe moet und dann werde Ich es mal versuchen.
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door miele2010 »

Uit nieuwsgierigheid heb ik in de dierenwinkel eens alle verschillende merken kattenbrokjes bestudeerd en in ALLE merken zitten bewaarmiddelen!...
Dat lijkt me logisch, anders kunnen die nooit zolang goed blijven, soms zelfs tot 18 maanden!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door Anne »

De meeste houdbaarheidsstoffen zijn chemisch, bht's of bha's en bestaan oa uit landbouwgif.
Niet goed dus :roll:
In de carocat die ik gebruik wordt vit e als bewaarstof gebruikt en daar ben ik erg blij mee..
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door pearlsofpassion »

Porta 21 beweerd dus ook natuurlijke bewaarmiddelen te gebruiken.

Anne, hoe is die Carocat dan verpakt? Ook met gaatjes en met lucht erin, of wel luchtvrij?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door Anne »

Het is een stevige papieren verpakking, ik zal nog even kijken of er gaatjes inzitten, volgens mij niet...je hoort het nog
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Porta 21, 10 kilo zak, niet luchtdicht

Bericht door pearlsofpassion »

Maar dan ook niet zoals Sanabelle in een zak met metaalvoering aan de binnenzijde die verpakt wordt zonder lucht erin. Eerder een losse zak waar lucht in zit en die niet zo hermetisch is.
Papier lijkt me ook niet zo luchtdicht, zeker niet zoals die zakken van vb Sanabelle (ik weet niet welke merken nog).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie