Hoe maak ik dit goed?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Charlie had de gewoonte om smorgens als ik wakker word en mijn benen langs de rand van het bed doe, aan te komen rennen en zich langs mijn benen te wrijven, kopjes te geven en lovebites te geven. Ik ben helemaal verkikkerd aan die gewoonte, maar een tijdje geleden was Charlie al vroeg wakker, dat is hij altijd smorgens, dat mauwt hij, rent rond enz. Hij gooide wat van een plank af, waarop ik streng nee zei, en mijn bed uit wou komen. Niet om hem te straffen, maar Charlie zag dat ik mijn bed uitkwam en kwam aanrennen om zich tegen mijn benen aan te wrijven. Ik zag hem niet aan komen, en hij kreeg daar door per ongeluk een tik (geen heel harde) tegen zijn kopje. Sinsdien doet hij zijn gewoonte niet meer. Ik voel me hier behoorlijk kl*t* over, want het was één van de weinige dingen waar hij me liet blijken hoe lief hij me vond. Ik vraag me af of hij het ooit nog doen zal. Een paar dagen geleden deed hij het weer, waar ik zielsgelukkig van werd, tegen hem sprak en hem aaide. Dit was één keer. Maar hij doet het niet meer. Is er iets wat ik kan doen hier tegen?

Alvast bedankt
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou een poosje op de rand van het bed gaan zitten en heeeeeeel lief tegen hem praten.
En dan maar hopen dat hij terug dat gaat doen.
Kan me voorstellen dat dat balen is.

Ik heb Rik een keer heel hard op zijn voorpoot getrapt. Toen ontliep hij me ook een paar
dagen. daarna kwam het weer helemaal goed, en slijmde hij zijn weg weer in mijn gezicht.

Succes met het terugwinnen van zijn vertrouwen!
Geduld en liefde doet veel hoor! Hou er vertrouwen in!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Anne »

Ga met een pot snoepjes je bed uit sochtends of in ieder geval van waar je weet dat hij er een moord voor zou doen en probeer hem te verleiden :-P
Strooi ze naast je voeten en ga hem dan lekker aaien :-P
Als je dat sochtends een paar keer doet komt hij er vast wel om vragen en zal dan zijn flirttechnieken vast uitbreiden als hij dan merkt dat hij er voor moet "werken" ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Spookysil »

Bedankt voor de reacties. Ik weet niet of ik zijn vertrouwen echt kwijt ben, ik denk het godzijdank niet, omdat hij nog steeds als een baby bij me ligt, ik met twee handen zijn hele kopje vast mag houden en hij dan luid spint, ik ook al is het kort hem over zijn buikje mag kriebelen, en hij had gisteren wat in zijn oog, wat ik er van hem zonder tegenspartelen uit mocht halen. Nog meer goed nieuws is dat hij vanmorgen het weer deed! :D Ik sprak heel lief tegen hem, en aaide hem :D hopelijk komt het goed en ben ik ongeduldig :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door nellebel »

hij is zo te horen alweer van de schrik bekomen. hij moest je natuurlij kwel eve nlate nvoelen dat dat niet zomaar kan hoor silvia. hahaha
maar ja hij kan het zelf zeker ook niet missen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Aciren »

Goed om te horen. hij heeft misschien gewoon tijd nodig gehad.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Spookysil »

Update: Charlie doet weer helemaal lief, ik mag hem aaien, hij wrijft tegen mijn benen aan, en geeft me kopjes. Nu valt me ook op dat hij zich vaak op zijn rug laat vallen. Ook als ik bijvoorbeeld dezelfde kant oploopt als hem. Dan mag ik hem aaien op zijn borst, maar als ik te dicht in de buurt van zijn buikje kom, dan laat hij het heel even toe, dan plots probeert hij me te bijten en rent dan hard weg. Wat kan dit zijn? Een poging om een betere vertrouwensband op te bouwen? Of onderdanigheid? Dat zie je namelijk veel bij honden, als ze zich op hun rug laten vallen.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat je er veel te veel achter zoekt.

Luis doet het ook (die lijken precies wel wat op elkaar :eeh: :-P ) maar hij is zeker niet bang van me.
Na een tijdje weet je wel wat hij echt leuk vind, en waar hij van opstaat. Maar met verlopen van tijd zal hij ook wel doorkrijgen dat je hem er niet mee wil wegjagen.

Luis is kampioen in de weg gaan liggen, en dan gaat hij altijd op zijn rugje rollen met zijn pootjes onder de kin. Duidelijker vragen om knuffels kan toch niet?
En soms zit hij je op te wachten en gaat dan rollen als je voorbijkomt. Redelijk hoog smeltgehalte! ;-)
Ik heb er een sessie van op de rug van de bank in mijn album staan, maar de eerste rol heb ik spijtig genoeg niet kunnen vastleggen...
Momenteel durf ik dan zelfs mijn gezicht in zijn buikje te begraven, maar vroeger ging hij daar ook van lopen. Nu staat hij soms nog recht maar komt dan kopjes geven en laat zich terug vallen. Uitgebreide knuffelsessie met opstaan en rollen...
Dus, met wat tijd en wat opgroeien komt het vast helemaal in orde. Charlie is nog een paar maandjes jonger dan Luis, toch?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Anne »

Veel katten hebben er een hekel aan als er aan hun buikje gekomen word..
Hier vindt bijna geen van de katten het leuk, alleen Bella en dan nog in een bui dat ze geknuffeld wil worden, dan gaat ze er ook echt op haar rug voor liggen ;-)

Katten zijn toch roofdieren en hun buik is heel kwetsbaar voor natuurlijke tegenstanders ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Aziraphale »

Hier twee katten die het heerlijk vinden om op hun buik te worden gekroeld :) Ze gaan er speciaal voor opzij rollen.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Hoe maak ik dit goed?

Bericht door Peet »

Gelukkig dat het vertrouwen weer terug is. Kan me voorstellen dat je er een ontzettend naar gevoel bij had...
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie