Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Gootje87 »

Ik vroeg me af of meer mensen thuis een hoekbank hebben en die hebben bedekt met een kleed o.i.d. als bescherming tegen nageltjes van de kat (of haren ofzo). Ik heb zelf namelijk een hoekbank en 2 kittens van 9 weken die nog niet zo goed kunnen springen en dus met de nagels zichzelf aan de bank optrekken. Ik heb er nu 2 gordijnen over hangen (oude), maar die zijn aan 1 kant glad en glijden constant van hun plaats, het ziet er niet uit en het is een erg lichte kleur waar je dus alles op ziet. En om nou elke keer die gordijnen te wassen is ook zo'n klus. Dus ik ben op zoek naar iets anders!
Nu wil ik dus een Grand Foullard kopen, niet al te prijzig om over de bank te doen, alleen is dit nogal lastig voor een hoekbank geloof ik.
Dus als iemand tips heeft hoor ik die graag!!
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Grand Foullard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Adriana »

als je regelmatig bij Zpls koopt dan krijg je daar punten voor via het bonussysteem. één van de cadeaus van het bonussysteem is een 150 x 100 fleece deken, zwartig met beige pootafdrukken en ik heb er daarvan een aantal overal in huis want de kwaliteit is prima en met wassen worden ze dikker en 'wolliger'.
het is zelfs zo dat als ik de bengels ergens wil hebben (en ergens anders dus niet) dan leg ik zo'n opgevouwen fleece deken op mijn favoplek en daar gaan ze dan braaf op liggen. met hun klauwen hebben ze beter houvast in het dikke fleece dan in een katoenen handdoek en je kunt er allerlei vormen van vormen, tunnels en holletjes. ik heb daar een paar zware knijpers voor om vast te zetten. hij heet geloof ik Barney (even bij honden en dekens zoeken) en is ook los te koop.
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ho ... ats/dekens
in hun slaapbak (29 januari) zie je deken Barney liggen http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=105
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Grand Foullard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Gootje87 »

Bedankt Adriana! Ik heb nu 49 bonuspunten nog maar bij Zpls... maar is wel een goede ja.
Ik heb wel een grote fleece van de Action, maar dat is zo'n flutding. Het is vooral voor de zijkanten van de bank omdat ze zich daar echt tegenop hijsen. Maar ik zal eens kijken.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door JLC »

Zelf heb ik leren banken (die waren er eerder dan de katten) en ik koop fleecekleedjes bij de Blokker. Die leg ik over de bank, zodat de nageltjes van Jaap en Lizzie zo min mogelijk schade toebrengen aan mijn banken.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door nellebel »

ik heb ook ee nfleece over de bank hangen. Zo'n grand foullard zou je bij de IKEA eens kunnen kijken, maar dat zal ook aa nde stof liggen. als je katoen ofzo koopt gaan de nageltje denk ik doorheen,. dat is het voordeel van fleece, dat is best stevig en dik die stof.
heb ook wel een gedacht aan zo'n, nep bontje, maar ben tegen bont en ook nepbont (want dat suggereeert de bontlook).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Anne »

Nel heel goed, er kleeft zoveel dierenleed aan bont :evil:

Wij hebben ook grand foullards over de bank want zonder die kleden ziet de bank er niet uit terwijl hij ooit er eens mooi uitzag ;-)
En je kan ze lekker in de was gooien :-P
Voor ons was het een aanrader
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Gootje87 »

@ anne: heb jij toevallig ook een hoekbank, ik wil ook een grand foullard maar vraag me af óf dat goed past op een hoekbank..?
Bedankt voor de reacties iedereen.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
eskol
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2011 18:38
Locatie: Amersfoort

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door eskol »

Ook wij hebben een hoekbank, heb een grand foulard bij xenos vandaan. Maar dit vindt vooral Lilly leuk
om er onder te kruipen en te spelen of slapen. Heb er ook al veel halen in zitten en de bank is nog geen 3maand oud, maar ja dit wist ik van te voren, als we zien dat ze er echt aan krabben zeggen we er wel wat van en de plantenspuit staat klaar voor gebruik, maar ben natuurlijk niet de hele tijd er bij.
Groetjes Eskol,Saartje (2 jaar) Lilly ( 12 jaar )

Gone, but not forgotten !!!!!

R.I.P Kimmetje.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Anne »

Nee sorry geen hoekbank, maar 2 zits en 3 zits.
Misschien kun je een hele grote foullard gebruiken? Maten opnemen in totaal en dan 2 meter daar ongeveer bij optellen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door jennli »

Wij hebben hier ook fleecedekens op de meubels liggen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door loek »

Ik heb iniedergeval 1 deel van mijn bank beschermd haha.
(zie foto's: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =loek+foto
11 sept 2010)
Het is een kleedje van 'happy house'. Je hebt ze in verschillende maten.
Probleem is nu dat dat deel van de bank nog mooi is gebleven..en de rest niet....ook w.b. kleur.....(en bovendien ligt het kleedje ook weleens voor de kachel...of op de grond van het sprinten over de bank ;-) Dus of het ideaal is?.....maar misschien heb je er wat aan?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door MarjanR »

Ik heb ooit een hele grote hoekbank gehad.
Ding zag er niet uit dus ja, een hele grote grand foulard erover heen. Klaar.
Maar goed, het maakte ons niet uit wanneer de katten er nou onder of overheen gingen sjeesen.
Want de grand foulard was meer voor ons dan tegen de katten.
Het was ook een leren bank, dus dat ding lag er vaak ook gewoon vanaf gesjeesd.
Maar als je een stoffen bank hebt blijft het waarschijnlijk beter liggen.
Je zou het ook kunnen vastzetten met dubbelzijdig tape, dan niet dat ubersterke spul uiteraard.
Het was een leenbank toch?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Aciren »

Ik heb zelf 2 banken 2 and 3 zit en daar zitten grand foulard kleden op ik heb 1 hele hele oude bank en een nieuwere dus dat ziet er niet uit samen. ik heb ze gekocht bij de leenbakker en geen spijt van wel heb ik 2 keer de grootste maat genomen vooral voor het makkelijke. Je kan ze er gewoon overgooien en niet uit te pluizen welke van wat was. Ik heb ze al tig keer uit gewassen.
Ik merk wel dat haren minder zijn op de bank .. bijna niet zelfs, dat ligt natuurlijk ook aan wat voor soort je hebt. Nagels ja dat houd in mijn mening niks tegen.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door pearlsofpassion »

Tegen die nagels: ik heb gewoon steeds laten merken dat ik dat niet leuk vond.
Dus steeds als de nagels er vol in gingen, gewoon even een geluidje van ongenoegen. Nooit gestraft natuurlijk, zeker geen plantenspuit want ik geloof nooit dat ze dat aan de nagels linken.
Ik denk dat ik alles bij elkaar 10 kleine gaatjes in de bank heb, en dat is van 2 kittens...
Ze kunnen er al vrij snel mooi op springen (heel klein gaat dat natuurlijk niet) en dan is het gewoon kwestie van hen dat mooi te vragen daarbij geen nagels te gebruiken. :-P

Dat zal wel weer niet bij elke kat werken hoor! En de meeste mensen doen het anders, of proberen het zelfs niet. Maar hier werkt het... :eshifty:


Oh, en mijn fleecedekentjes prop ik altijd gewoon in de plooien van de bank zodat ze blijven liggen... Maar dat lijkt me zo logisch... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Aciren »

hihi mee eens valerie. Jip is zeer getraind in mij zegende Nahaah! dan kijkt ze me aan van .. ik deed toch niks.
Helaas is ze nu in de levensfase dat ze ahum .. "mis springt" or weigeringen heeft met springen en jah dat gaat gepaard met nagels.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Plaats reactie