Auto's

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
jazzmin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2011 22:56

Auto's

Bericht door jazzmin »

Mijn lieve Milou mag eindelijk naar buiten, maar het probleem is dat ze totaal geen angst heeft voor auto's. Ik ben heel bang dat ze overgereden wordt omdat ze niet uit zichzelf wegrent van een auto. Ze gaat zelfs op de weg liggen en ziet het gevaar niet.

Wat kan ik doen om haar bang te maken voor auto's? Want ik vind het toch heel eng om haar naar buiten te laten.

Groetjes Jasmijn
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Auto's

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zeggen binnen houden of haar een kattenren aanbieden. Of je tuin catproof omheinen.
Dan weet je altijd waar ze is en dat ze veilig is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Auto's

Bericht door Aziraphale »

Ik sluit me aan bij Dinie.
Wij hebben bijvoorbeeld de tuin catproof gemaakt door een omheining van gaaspanelen. We hebben er wat klimplanten tegenaan gezet, dus over een paar jaar valt het bijna niet meer op ;) Al stoor ik me er bij ons totaal niet aan, vind dat mijn vriend het heel mooi opgelost heeft zo!

Hier een foto van onze tuin met schuttinghangende katten :lol::

Afbeelding
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Auto's

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan katten niet leren om bang te zijn voor auto's.
Als ze het niet van nature in zich hebben, zal het niet lukken.

Ik heb het ook eens geprobeerd hoor. Door hem te laten schrikken als er een auto voorbij reed. Maar nu blijkt dat hij eigenlijk gewoon dacht dat hij niet op de vensterbank mocht, en het niets met de auto te maken heeft. Hij blijft nu binnen, dus doe ik het niet meer een nu gaat hij stiekem terug op de vensterbank zitten. Hij kijkt dan niet op van een auto of zelfs vrachtwagen die voorbij rijdt, maar wel als hij merkt dat ik hem zie. Dan gaat hij stilletjes weg, duidelijk lichaamstaal van: ik weet dat het niet mag.
Dus dat werkt niet... Ze leren alleen bang te zijn van jou als je in de buurt bent...

Verder is hij bang van alles buiten, dus ik vertrouw het ook niet en hij blijft gewoon binnen. Punt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Auto's

Bericht door Adriana »

jasmijn en alzovast sorry, want ik word een beetje narrig van dit soort berichten:
je kunt zelf ook bedenken dat - als ze zelfs gewoon op straat gaat liggen - dat ze grote kans loopt om overreden te worden.
jij bent zelf degene, die haar buiten laat, dus jij bent verantwoordelijk, niet je katzel en wij ook zeker niet.
is ze gechipt? verzekerd? waarom vind je dat ze naar buiten 'moet'?

k denk dat jij het antwoord en/of de oplossing al lang weet,
als haar leven je lief is, dan kattenren of tuin goed afzetten..
p.s. corine, wat een prachtige constructie en complimenten hoor! bovendien erg leuke foto met die twee B&B-bengels halverwege, hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Auto's

Bericht door JLC »

Ik zou haar binnenhouden of hoogstens in een afgezette tuin of ren laten. Mijn tuin heb ik afgezet met netten. Als je aan een drukke straat woont, zou ik er niet aan beginnen. En ook aan een rustige straat kan het een keer fout gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Auto's

Bericht door nellebel »

ik zou haar ook zeker niet los buiten laten lopen.
Mijn eertse kat vond het vroeger altijd leuk in de auto. Die genoot van een autorit, die kwam dus ook echt niet buiten. veel te link. die zat echt uit de raam te kijken naar alles wat voorbij kwam flitsen, of ze ging tussen de stoelen in liggen, waar het gebrom van de auto te voelen was.(later vond ze het vreselijk, want auto betekende dierenarts)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Auto's

Bericht door Anne »

Wat goed dat je je zorgen met ons deelt!! Je hebt inderdaad kans dat ze aangereden wordt, nu ze al op de weg gaat liggen!! Ik zou dan ook de tuin afzetten of een ren misschien, ligt aan je situatie rondom het huis!!
Wij hebben onze tuin afgezet zodat ze wel lekker buiten kunnen genieten, maar niet de gevaren lopen die ze op de weg hebben :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lieffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 mar 2011 16:27
Locatie: Frankrijk

Re: Auto's

Bericht door Lieffie »

@Aziraphale: Wat mooi gedaan zeg! Maar klimmen ze daar niet overheen?
Poezenmama van Pleuny en Gijs en Beau.

Voer geen oorlog, voer de eendjes.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Auto's

Bericht door Aziraphale »

Lieffie, ze kunnen er (tot nu toe) niet overheen. Ze hangen wat aan de schutting zo nu en dan, wanneer ze nieuwsgierig zijn. Maar ze hangen niet aan het gaas en ook niet op de kop. Ze beschouwen het echt als een plafond, zeg maar.

Ik geef de complimenten door aan m'n vriend ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Auto's

Bericht door Gootje87 »

Ziet er inderdaad prima uit zeg, wil ik ook! Maar ik moet dan echt mijn hele schutting (ook zijkant) nog dichtmaken.. Maar komt wel!

Wat betreft auto's, ik weet nog niet of ze er uberhaupt bang voor zijn, maar dat wil ik niet uitproberen, en ook wat betreft andere gevaren van buiten... Dus: ieder zijn eigen keus, maar voor jou zou ik zeggen: hou hem binnen!
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
jazzmin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2011 22:56

Re: Auto's

Bericht door jazzmin »

Ik heb geen tuin, dus een kattenren is niet mogelijk,
waarom ik haar naar buiten wil laten? Omdat ik een klein huis heb en ik juist heb gewacht tot ik een huisje had op de benedenverdieping waar ze naar buiten kunnen.

En adriana het is niet echt aardig om te zeggen dat als mijn kat haar leven lief is, ik haarbinnen moet laten. natuurlijk wil ik niet dat ze overreden wordt maar ik weet verder ook niks van katten en had verwacht dat je het d'r wel kon afleren.

En plus vind ik het zielig als mijn kat alleen maar naar buiten zit te staren als ze gewoon naar buiten kan..

Bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Auto's

Bericht door Ilone »

Hoe is dan wél je woonsituatie?

Katten kun je niet zo makkelijk dingen afleren.
Ja, je kunt ze leren dat ze weten dat iets niet mag, maar zodra jij je hoofd omdraait doen ze het alsnog ;)

Waarschijnlijk vind jij het zieliger voor je kat om binnen te laten, dan de kat zelf ;)
Mijn katten kunnen ook niet naar buiten, en ze zijn er niet ongelukkiger op.

Mijn advies is toch binnen laten.
Niet alleen vanwege mogelijk omtoveren tot roadpizza (ik heb zelf ook ooit iemands kat doodgereden die ineens de weg overrende terwijl die me zag aankomen), maar ook vanwege de ziektes die het beestje op kan lopen. En niet te vergeten de overlast die het brengt bij andere buurtbewonders (toiletteren in hun tuin etc). En wat denk je van de kattenhaters?
Pass weer een verhaaltje hier over iemand wiens poes met een ijzeren staaf op de rug is geslagen...(vermoeden ze). Brrr, nee dan hou ik ze liever binnen.

Maar goed, het blijft natuurlijk altijd jouw keus ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Auto's

Bericht door castratenkoor »

jazzmin schreef:Ik heb geen tuin, dus een kattenren is niet mogelijk,

En adriana het is niet echt aardig om te zeggen dat als mijn kat haar leven lief is, ik haarbinnen moet laten. natuurlijk wil ik niet dat ze overreden wordt maar ik weet verder ook niks van katten en had verwacht dat je het d'r wel kon afleren.

Bedankt voor jullie reacties
Heeft niks met niet aardig te maken - is gewoon de harde realiteit.............
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Auto's

Bericht door Adriana »

onaardig? k ben samen met alle anderen die gereageerd hebben alleen maar hardstikkke bezorgd voor Milou!
hier zitten ze ook voor het raam want katten zijn dol op bewegende beelden, 5-hoog af en toe een tijd met de neusjes tegen het glas omdat ze duiven op het dak zien en daar graag naar toe willen! maar ze kunnen ook urenlang in de keuken op een hoge vensterbank zijn en uitkijken over het binnenparkje en alles wat beweegt, volgen.
de bengels zijn 9 maanden, ik heb een volkstuin, ze zijn gewend in tuig maar ik neem ze daar voorlopig niet mee naar toe want veel te onbesuisd.
ze kunnen als ik er bij ben op het afgezette balkon.

je kunt er zeker van zijn dat wij hier ruime ervaring hebben met topics over het onderwerp katten<-->auto's en het loopt vaak slecht af wat we in de berichten binnenkrijgen...
je schrijft dat je verder niks van katten weet en naast het verzekeren van je kat(ten) en van chip voorzien heb ik nog een tip: lees je eens rustig in bij de berichten op het Kattenforum (forumoverzicht), daar kun je heel erg veel kennis over katten opsteken! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie