Voedselobsessie?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voedselobsessie?

Bericht door MarjanR »

Klinkt goed, Loek.
Dat knippen met de vingers werkt hier overigens ook erg goed.
Ik moet bij Moos nog wel eens met een goede starende blik duidelijk maken dat ik het écht meen -hij is tenslotte de baas in huis-, maar dan taait hij vaak ook af :lol:

Ja, een goede band met je kat is erg fijn. En je kat voelt jouw gemoed ook zeker aan.
Maar of ze ook beter luisteren... juist als ze zo dwars zijn doen ze soms juist dat gene wat je niet wilt. Hihi
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedselobsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zie het als met kinderen.
Die luisteren ook enkel als je er een goede band mee hebt, en echt niet enkel omdat ze bang zijn van straf (of dat is toch niet de goede manier).
En die zijn ook wel eens dwars :lol:
En de ene heeft daar meer last mee en is al eens koppiger dan de andere...

(natuurlijk is een kat geen mens, dat wil ik ook niet beweren, maar het principe is misschien wel gelijkaardig...)

Ik kan me zo voorstellen dat Moos moeilijk doet en dat hij opgeeft als je indringend staart. :-P
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voedselobsessie?

Bericht door MarjanR »

Nou inderdaad is de vergelijking die je met kinderen en katten maakt een verkeerde, hoor. ;-)

Het is meer dat je je kat beter begint te lezen en aan z´n houding ziet wat hij van plan is.
En zodoende kun je eerder aangeven dat het gene wat hij van plan is toch eigenlijk geen goed idee is.
Dat kon ik ZO goed zien toen we een echo van Moos z´n hart maakte.
Z´n hartje ging ineens sneller. Oh, zei de DA. Hij heeft een ideetje hoe hij van die tafel af kan komen. Dus ben ik hem even lekker gaan kroelen en tegen hem gezegd dat ie toch wel een hele mooie en slimme kater is. En gelijk ging z´n hartje een stuk rustiger en had de assistente haar handen niet meer nodig om hem tegen te houden.
Moos had namelijk geen rede meer om weg te willen, hij had z´n kroeltje en lieve woordjes van mij waar hij naar op zoek was.

Om maar even aan te geven dat een kat van te voren al een plan heeft voordat hij wat doet.
Hij heeft al bedacht hoe hij het eten van je bord gaat pikken.
En door z´n houding te leren lezen kun je hem al eerder van het plan afzetten voordat hij het doet.

De `honger` van een asiel kat verdwijnt wanneer hij merkt dat hij er niet meer om hoeft te vragen en weet dat hij echt genoeg krijgt.
Dat heeft bij Teun een half jaar geduurd.
Maar elke kat is anders ;-)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Baros »

haha, wat een reacties allemaal! Ik ga zeker over op ander voer. Meer weet niet welke. Die 2 voermerken eerder genoemd hier ga ik zeker proberen.
Ik vind het vooral lastig als we bijvoorbeeld stokbrood met filet en knoflooksaus op de hocker(poef) hebben staan en dat even alleen moet laten als ik naar de keuken moet ofzo. Dat is echt lastig!
Dan slaat hij geheid toe. Hij probeert het nogsteeds als je even niet kijkt. Ook op de eettafel. Dus goed in het oog houden dus.

Hij zeurt nog wel heel veel als ik maar even in de keuken ben. Dus nu had ik bedacht om zijn
brokjes en kattenbak naar boven te verplaatsen zodat hij de keuken niet meer associeert met eten.
Hopelijk werkt dit.
Heel erg bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Voedselobsessie?

Bericht door loek »

Baros,

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn katten alleen laten met eten (of een glas...vind Diesel helemaal leuk om om te gooien) bij mij ook niet te doen is. Dat heb ik eerlijk gezegd ook maar een beetje opgegeven. Maar wie weet maak ik er nog een keer werk van ;-)

Zodra ik uit het zicht ben........
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Baros »

Haha er zijn dus meer katten met voedselobsessies! Baros komt als we eten niet meer
Op de eettafel en ook de hocker laat hij voor wat het is. Maar nu... Heeft hij het aanrecht ondekt!! Eerst
Ging hij er nooit op, maar sinds gister wel. Vanochtend ook weer, had ik brood voor mijn vriend gemaakt, gaat er in een keer een lichtje bij mij branden toen ik hem niet meer zag. Ja hoor! Op het aanrecht lekker de muisjes(dat beleg, geen echte :p) van het brood eten. Dit kon ik niet echt waarderen om 6uur sochtends. Grrr. Volgensmij zijn katten wel hard leers, ben altijd honden gewend en daar nooit problemen mee gehad. Maar deze sneeky kat is een stuk slimmer!! :p
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedselobsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Katten zijn inderdaad geen honden, en zullen dat ook nooit worden. Dus verwacht dat maar niet. ;-)
Ze zullen altijd wel iets nieuws uitzoeken, heel hun leven lang als je pech hebt. Dus ga daar maar vanuit! ;-)

Katten zijn lekker eigenwijs en heel creatief, maar dat maakt ze ook juist zo leuk! Je verveelt je nooit met een vrolijke kat in huis, want ze halen altijd wel iets uit om je aan het lachen te maken! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voedselobsessie?

Bericht door nellebel »

dat is het allerbeste verschil tussen hond en kat. Geef mij ook maar zo'n lekkere actieve wijsneus. Maar soms....achter het behang plakken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Anne »

Ik heb het ondertussen wel afgeleerd om iets van eten op het aanrecht laten te staan ;-)
Zelfs op de koekpot moet de deksel terug want anders zit Casper daar zo bovenop :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Baros »

Haha, ja ik kan er ook wel om lachen hoor! Ondeugende katten! Er zit tenminste wel
karakter in ;)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Anne »

En je wordt net zo creatief als zij op den duur!! :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Baros »

Baros heeft geen obsessie meer!! Ik heb nu brokken van orijen en 's avonds carnibest en om de dag een kuiken. Dit gaat heel goed. Hij zal de brokken wel iets minder lekker vinden want hij doet met een portie ontzettend lang. Baros komt steeds weer even van buiten terug om drie brokjes te eten. Zo doet hij er de hele ochtend over.
Ook zeurt hij helemaal niet meer. Pakt niks meer van het aanrecht en springt er ook niet meer op.
Ik kan nu veilig een zak chips eten zonder dat hij er met zijn kop in zit.
Kortom: Probleem opgelost. :D
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voedselobsessie?

Bericht door nellebel »

applaus ..... goed zo baros. geen reden meer om te snaaien want hij wordt goed verzorgd en komt niks tekort
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedselobsessie?

Bericht door castratenkoor »

Perfect zo met dat voer. Zie, dan komt het vanzelf goed.
geniet maar lekker van elkaar!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
gerrit51
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2011 21:56

Re: Voedselobsessie?

Bericht door gerrit51 »

Onze Joris heeft er ook een handje van om zich als vuilnisbak te gedragen ;-)

De gehele dag staat er een bak met brokken van Carocat lam & rijst of kip & rijst. De twee dames eten eigenlijk alleen de brokken en zijn niet zulke snoeperds, 3x per week een blikje gourmet als tractatie vinden zij voldoende.

Joris noemen we tegenwoordig 'Jorisje nooitgenoeg'. Hij eet brokken tussendoor en gaat daarna gelijk bij de koelkast zitten voor een ander lekker hapje. Iedere dag krijgt hij daarom ook nog eens blikvoer. 1x in de 1,5 maand krijgt hij een gekookte kipfilet te eten, hij bespringt ons dan bijna :grin: Af en toe krijgt hij een klein schaaltje melk erg aangedund met water.

En daarbij alle 'tractaties' die wij gemiddeld 3x per week op de deurmat gepresenteerd krijgen. Denk hierbij aan muizen, vogels (zelfs volwassen meerkoeten en eenden!!) ook al eens een pannenkoek en een balletje gehakt op de deurmat gehad. Geen idee bij wie hij dat uit de vuilnisbak gepikt heeft haha.

Inmiddels is Joris ook al een aantal keren onderzocht op wormen omdat hij maar blijft eten maar conslusie is gewoon dat het een lekkerbekkie is.
Plaats reactie