Pasgeboren kitten piept

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door Aciren »

Ach gosh .. je hebt wel je best gedaan hoor voor ze.
Wat je met de kitten moet doen weet ik eigenlijk niet sorry.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

bedankt voor de lieve reacties! ik ga nu proberen het overleden kitten bij moeders te leggen
en kijken wat haar reactie is, ik zal der daarna wel even begraven.. echt ontzettend jammer dit
kzal een extra oogje op t kroost houden en hou wel lijstje bij van hoeveel ze aankomen enzo
en dat gaat allemaal wel gewoon goed, moeders verzorgt hun wel.. alleen wel vervelend
hoor k nu af en toe een piepje (omdat moeders ze weer eens wast ofzo) en wilk al
bijna opspringen om te kijken wat er is! hoop datalles verder goed gaat
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door BillyJean »

Hoi Denise
wat jammer dat het kitten het niet overleefd heeft, maar misschien was er gewoon iets fout met het jonkie en de natuur regelt het dan zelf...
Je hebt je best gedaan, en nu genieten van de 3 jonkies..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, dat gaat toch niet de goede kant op... Het lijkt alsof je het kitten helemaal met de hand gaat moeten opvoeden. Als de moeder het verstoot... Dat gebeurt wel eens, en dan zit er weinig anders op...
Zolang ze ze er nog bij wil hebben, laat je ze er natuurlijk maar bij liggen, maar zeker in het oog houden dat ze niet naast de nest komt te liggen, want dan zal ze snel onderkoelt geraken en dat is erg gevaarlijk.
Heb je die links in Lieffie's topic gevonden? Daar kan je erg veel info over pasgeboren kittens vinden. ;-)


En, ik weet niet goed of het nog duidelijk is maar ik heb ook het gevoel dat je je best wil doen, en heb dan ook geen negatief gevoel bij je!
Iedereen maakt al eens fouten, en ik zou je zeker niet aankijken op de fouten van je moeder!
Ik heb zelf ook ooit een nestje gehad doordat ik het maar bleef uitstellen om haar te laten helpen. Ik was 15-16 jaar en het was mijn kat, dus ik moest maar naar de DA bellen, en dat kwam er maar niet van. Toen was het dus volledig mijn eigen fout.
Dus, ik heb zeker geen verwijten aan jouw adres, zeker niet als je uit je fouten gaan leren. Want dat moeten we allemaal.
Ik heb ook echt het gevoel dat je inderdaad je best doet om het recht te trekken. Ik had alleen even het gevoel dat je niet besefte hoe ernstig het kon worden, en er geen DA geraadpleegt werd. Daarom heb ik even dat wel duidelijk proberen maken.
Ik heb dat nog proberen uitleggen, maar ik weet niet of dat gelukt is... :eshifty: En dat wil ik dan toch even rechttrekken...

Ik wens je veel succes met je kittens, en ik hoop dat alles nog goed komt tussen moeder en kind. Dat is toch echt wel het beste...


Edit: Oei, ik had alleen vorige pagina gelezen... :-( Het spijt echt vreselijk om te lezen dat het misgegaan is. :-(
Hoe doet ze het nu met de andere 3?
Poezen gaan wel eens meer met de nest sleuren als ze het gevoel hebben dat ze nu niet goed liggen. Waar ligt ze nu in?
Mijn poes vroeger was pas tevreden toen ze echt heel afgelegen en geborgen lag. Ik heb toen een grote doos plat over een andere doos getrokken zodat de flap van de grote de ingang afsloot als een klep maar ze er dus wel in en uit kon. En pas toen was ze tevreden. Ervoor legde ze ze ook op de meest onlogisch plaatsen zoals op de koude vloer en in de kast of zo...
Dat wil dus niet zeggen dat ze de kittens afstoot, maar dat ze zich niet veilig genoeg voelt... Dat is ergens ook wel logisch als ze meestal buiten leeft en het huis niet zo gewend is.
Ik hoop dat het vanaf nu goed gaat!
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 03 apr 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

heey!

nee ik weet wel dat je het niet negatief bedoelde maar wist ookecht even niet wat te doen dus ben blij met alle adviezen die ik hier kan krijgen over nestje kittens.. bij t verplaatsen had ze alleen 1 gezond kitten meegenomen de andere 2 niet en t zieke kitten ergens achter gelaten, ze zit in de doos waarin ze is bevallen en ze likt de kittens goed schoon en ze geeft ze goed eten want ze komen aan,kga ze vanavond weer wegen, zodra k gewichtsafname merk moetk ze bijvoeden van de DA.. dus mn buurmeisje gaat helpen alsk op school ben.. ik hoor trouwens af en toe wel gepiep (bij t likken) of als ze tepel zoeken, is normaal toch? ALLE tips zijn welkom
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door MarjanR »

Ja, dat is normaal. Een piepje is niet direct een alarm bel voor jou.
Wel voor moeders, en die gaat waarschijnlijk dan verliggen of likt het piepertje.

Heel goed dat je de kittens in de gaten zult houden.
Maar heel eerlijk denk ik dat het wel helemaal goed komt.
Mijn kat Roxy* had ook een nestje van 5 waarvan 1 kitten overleden is.
Maar de andere vier zijn opgegroeid als mooie sterke donderstraaltjes zonder dat ik me ermee hoefde te bemoeien.
Ik heb ze wel gewogen toen ik ze overzette op kattenvoer, opdat ze wel genoeg binnen kregen.
Maar dat ging prima goed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn met 13 weken naar hun nieuwe huisjes gegaan :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

Aaaaagh wat een schatjes allemaal!!!!!! waaraan is dat kitten overleden dan???
ook gewoon niet willen drinken ofzo?
ja, ik denk ookwel dat het goedkomt maar het zekere voor het onzekere!
ik heb geen idee of ze zich nog gaat verplaatsen, we zullen t zien
ik laat der met rust aai haar en de kittens af en toe, vindt ze geen probleem
ze lijkt nu in der nopjes en slaapt met de 3 kittens, trouwens vraagje
hoeveel vlees mag ze nu als zogende mams? en kan ik mijn raam gewoon op een
kiertje zetten of moet het gewoon op deze temperatuur blijven?

Dankje!!
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou opletten dat het niet te koud wordt, en niet tocht. Maar een beetje frisse lucht, zeker met dit warme weer, kan vast geen kwaad.

En ik zie niet in waarom ze geen vlees zou mogen... Dat is juist erg goed, als je het mij vraagt, op voorwaarde dat ze alle voedingstoffen binnenkrijgt en het volledig voer is natuurlijk...
Een beetje extra kittenvoeding kan inderdaad geen kwaad, maar het is gewoon als aanvulling zodat ze steeds zoveel kan eten als ze wil... Of dat zou ik toch denken...
Wat krijgt ze normaal? En wat bedoel je juist met vlees eigenlijk (want ik denk dan aan rauw , vers voer...)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

oke, ik heb der nu elke dag vlees gegeven, ze eet t supergulzig op, brokjes staan inderdaad gewoon als bijvoer.. kgeef der rond 6 in de avond vlees (zijn van die zakjes van whiskas) vis/kip/en dat soort dingen en in de ochtend een half zakje zodat ze goed eet, en ze drinkt kittenmelk aangelengd met water want gewoon water drinkt ze een stuk minder en heb begrepen dat ze juist veel moet drinken..
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, maar dat is iets anders. Die zakjes van Whiskas is (denk ik) geen volledige voeding. Als je dat persé wil blijven geven, zou ik ook daarin naar kittenvoer gaan.
Maar beter kan je dan een blik kopen met zuiver vlees (dat is bij Whiskas echt niet zo, vaak zitten er zelfs nog granen in!) vb Animonda (kijk mss eens op Zooplus). Of het gewoon achterwege laten en haar op brok laten.
Ik dacht dus dat je het over versvoeding zoals vb Carnibest had. Dat is een volledige voeding, wat bij Whiskas niet het geval is. Dus opletten met Whiskas, want dat is niet erg gezond en anders komt ze straks voedingstoffen tekort. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: HELP mijn kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

oooooh oke, kijk dat wist ik nog niet, ga morgen denk ik weer even langs de dierenwinkel
qua brokjes heeft ze royal canin babycat, ik zal even kijken op zooplus.nl
bedankt voor de tip!
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pasgeboren kitten piept

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, je moet tegenwoordig erg goed opletten met alle misleidende reclame... Spijtig dat je nooit kan vertrouwen op wat de fabricanten allemaal op de zakken beweren...
Als je je er echt in wil verdiepen, zijn er een aantal topics onder 'voeding' die wat ervaringen bundelen. Maar als je een goede volledige brok zoals RC als basisvoer geeft, is ze zeker al niet slecht af. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pasgeboren kitten piept

Bericht door Anne »

Fijn dat de onverwachte bevalling goed is verlopen, ondanks dat 1 kittentje het niet heeft gered.
Daar zou ik me niet meer zo druk om maken, dat is de natuur en de moeder voelt wel aan of het kitten ziek heeft of een afwijking heeft, daarom heeft ze het verstoten.
Maar goed, nu je ondertussen iets meer weet zou ik er wel voor zorgen dat deze kittens rond de 6 maand wel geholpen worden en de moederpoes natuurlijk ook, anders blijf je bezig.
Veel succes met het nestje verder, wat fijn dat je al huisjes hebt!
Ook goed van je dat je ze tot 13 weken bij de moeder houdt!! :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: Pasgeboren kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

Okee bedankt voor de tips, zal ze zeker toepassen..
ja, had binnen een halfuur nestjes voor alle4,
helaas zijn er nu maar 3! en natuurlijk hou ik er zelf ook een
en mijn buurmeisje ook (woon studentekamers) dus kunnen
ze lekker samen spelen, mamapoes heb ik ook gekregen met 8
weken samen met haar zusje Luna, en kan menog herinneren
hoe leuk het is om 2 kittens te hebben/samen te laten spelen
dus dat komtwelgoed.. denk dat de eerste 3/4weken het lastigst zijn
als ik nogmeer vragen heb zal ik zeker weer even een berichtje droppen


thanks iedereen!
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Gebruikersavatar
DeniseRLS
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 apr 2011 19:40

Re: Pasgeboren kitten piept

Bericht door DeniseRLS »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoiiiii, dit zijn ze dan: Medusa, Mimi & Misty :edance:
Trotse poezenvriendin van Mama Gigio, en newborn babycats (1 april 2011) Medusa, Mimi & Misty.
Plaats reactie