Kat uit asiel, nog niet op de bak geweest
Kat uit asiel, nog niet op de bak geweest
Hallo
Gisteren heeft mijn dochter een lieve kater uit het asiel gehaald. Hij eet en is best aanhalig, miauwt ook best wel veel.
Nu na 24 uur is hij nog steeds niet op de bak geweest! Heb hem er een paar keer op gezet, maar hij doet niets.
Heben jullie misschien tips wat ik zou kunnen doen, of wat dit zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gisteren heeft mijn dochter een lieve kater uit het asiel gehaald. Hij eet en is best aanhalig, miauwt ook best wel veel.
Nu na 24 uur is hij nog steeds niet op de bak geweest! Heb hem er een paar keer op gezet, maar hij doet niets.
Heben jullie misschien tips wat ik zou kunnen doen, of wat dit zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Kat uit asiel, nog niet op de bak geweest
Misschien de kap van de bak halen?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Er zit geen kap op de bak, we weten dat katten dat niet prettig vinden. Dank je voor je antwoord!
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Heb je wel dezelfde kattenbakvulling als wat er in het asiel werd gebruikt? Soms kunnen poezenbeesten nogal kieskeurig zijn
Ik hoop dat er snel toilet wordt gemaakt
Ik hoop dat er snel toilet wordt gemaakt
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Toen mijn poes Bailey net uit het asiel kwam heeft het ook ruim 24 uren geduurd voordat ze haar behoefte op de bak wilde doen, had dezelfde vulling als in het asiel en haar meerdere malen op de bak gezet. Uiteindelijk ging ze wel, wacht het even af zou ik zeggen!
- pearlsofpassion
- Tijger
Is hij nu nog steeds niet geweest?
Geen enkele boodschap?
Als hij na 2 dagen nog niet geweest is, zou ik toch naar de DA gaan. Dit duurt wat lang om gewoon aanpassing aan nieuwe thuis te zijn...
Geen enkele boodschap?
Als hij na 2 dagen nog niet geweest is, zou ik toch naar de DA gaan. Dit duurt wat lang om gewoon aanpassing aan nieuwe thuis te zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mijn dochter is vanmorgen naar DA van het asiel geweest. Die constateerde geen volle blaas, dus hij moet ergens wel een plasje hebben gedaan.
Verder adviseerde de DA om hem in een aparte ruimte te zetten met kattenbak, eten enz. Zodat eventueel te zien is als er een plasje is gedaan.
Hij heeft wel gepoept op de bak, maar een plasje is niet te vinden.
Deze kat heeft geloof ik niet zo'n beste achtergrond, was ook nog maar net in het asiel en heeft dus best veel stress achter de rug. Nu in deze ruimte heeft hij het al aardig naar zijn zin, is minder angstig. Ligt lekker in zijn hangmatje.
Wel heeft mijn dochter speciale korrels gekregen die ze moet gebruiken om een plasje te kunnen opvangen zodat de DA woensdag kan kijken voor een eventuele blaasontsteking.
Hartstikke bedankt voor het meedenken en meeleven.
Verder adviseerde de DA om hem in een aparte ruimte te zetten met kattenbak, eten enz. Zodat eventueel te zien is als er een plasje is gedaan.
Hij heeft wel gepoept op de bak, maar een plasje is niet te vinden.
Deze kat heeft geloof ik niet zo'n beste achtergrond, was ook nog maar net in het asiel en heeft dus best veel stress achter de rug. Nu in deze ruimte heeft hij het al aardig naar zijn zin, is minder angstig. Ligt lekker in zijn hangmatje.
Wel heeft mijn dochter speciale korrels gekregen die ze moet gebruiken om een plasje te kunnen opvangen zodat de DA woensdag kan kijken voor een eventuele blaasontsteking.
Hartstikke bedankt voor het meedenken en meeleven.
Wat fijn dat deze kat een thuis bij jullie heeft gekregen!
Hij heeft het goed voor elkaar zo te lezen.
Ik denk dat je een goed advies hebt gekregen, en fijn dat zijn urine na wordt gekeken.
Hij weet duidelijk de bak wel te vinden, gelukkig. Wie weet heeft hij gewoon tijd nodig. Ik denk het eerlijk gezegd wel, vooral mijn zijn achtergrond zoals je dat beschrijft.
Sterkte voor jou en je dochter!
Hij heeft het goed voor elkaar zo te lezen.
Ik denk dat je een goed advies hebt gekregen, en fijn dat zijn urine na wordt gekeken.
Hij weet duidelijk de bak wel te vinden, gelukkig. Wie weet heeft hij gewoon tijd nodig. Ik denk het eerlijk gezegd wel, vooral mijn zijn achtergrond zoals je dat beschrijft.
Sterkte voor jou en je dochter!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
- pearlsofpassion
- Tijger
Als je hem terug de ruimte geeft kan je best een bak bij plaatsen.
Sommige katten poepen en plassen graag op verschillende bakken en dus kan je met een tweede bak heel wat problemen vermijden.
Sommige katten poepen en plassen graag op verschillende bakken en dus kan je met een tweede bak heel wat problemen vermijden.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
De kat Cuki die mijn dochter uit een asiel heeft gehaald doet alles op de bak, uiteindelijk. Gelukkig is er niets ernstigers aan de hand.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Fijn! Veel plezier met hem. Geweldig dat de kater een nieuwe kans krijgt in het leven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Hee, wat super dat Cuki nu lekker op de bak gaat, dat is weer een hele zorg minder...geniet ze!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
* BillyJean * * Bowie *