Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Peet »

Geen idee hoe ik dit topic moest noemen :oops:

Maar een vraagje. Geen probleem, want we kunnen er wel om lachen.
Chevy en Dodge zijn allebei geholpen. Maar ze hebben er nog een paar keer per week (hoe standaard) lol in om een wippie te maken. :oops:
Chevy vind het prima, ze gooit ook echt haar staart opzij.

Nu heb ik wel eens gelezen dat bij een poes het wel eens voorkomt dat niet alles weg gehaald is, dat er nog een restje eierstok zit. Maar dan zou ze toch krols moeten zijn.
En dat is ze naar mijn idee niet. Al is ze wel aanhankelijk, maar dat wordt ze de laatste maanden toch meer, ze wordt volwassen.

Nogmaals, ik vind het prima als het verder geen gevolgen heeft hoor. Als hun er lol in hebben, best, ze doen maar. Gezellig saampjes op de eettafel net. :oops:

Haha, wat een verhaal hé. Ik heb hier ook geen ervaring mee bij katten hé. Bij honden is het meestal zo dat het een dominantieverhaal is. Zou dat bij katten ook zo kunnen zijn. Lijkt er niet op, ze vinden het allebei leuk!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door castratenkoor »

Mijn castraat kater doen ook regelmatig wipjes. Ik heb al een keer een fotoserie geplaats "hoe ouder hoe gekker" van Sjaak die op ik dacht Joep wipt, stevig met nekbeet en al.
Binnenkort plaats ik nog zo'n serie van boven de 18 van Bram op Bob.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Het komt inderdaad heel enkel wel eens voor dat ze bij poezen wat laten zitten.
Ik heb zelfs wel eens gehoord van een kater waar ze een bal bij hadden laten zitten.
Maar dat zijn echt uitzonderingen hoor.
Wipgedrag komt veel voor bij castraten.
Ik heb zelfs een castraatkater gehad die zijn ding erin stak bij eenopen poes.
De poes was niet gecastreerd omdat haar broer aan FIP was overleden.
Ik was bang dat ze de operatie niet zou overleven omdat dan bij haar ook FIP uitbrak.
Ze is inderdaad later op 9 jarige leeftijd ook aan FIP doodgegaan. Broer was 5.
Het waren chinchilla perzen.
Als ze krols was hield de castraat haar tevreden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Peet »

Oké, ja, nu je het zegt. Die foto's herinner ik me nog wel.
Ik maak me er ook niet druk over dát ze het doen hoor, van mij mogen ze. (gezellig op de eettafel, haha)
Maar meer dat ik denk aan het feit dat ze zwanger zou kunnen worden, en dát willen we natuurlijk niet.
Maar goed, ze zijn ook allebei geholpen.

Ik heb wel eens gelezen dat een dolfijn het enige diersoort is die het voor 'de lekker' doet.
Maar als ik het zo eens zie... ga ik toch geloven dat de kat ook zo'n diersoort is. 8-)
Ach, hebben ze ook een verzetje.
Zie het trouwens ook vaker zeker bij 'setjes' die het goed kunnen vinden samen? Want het is nog steeds 8 pootjes op 1 buik die twee, echt leuk.

Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door jennli »

Die hebben duidelijk de lente in hun bol ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door nellebel »

love is in the air. zolang er geen kleintje van komen, lekker laten genieten. Wel apart of niet dat ze het beide leuk vinden. Meestal hoor je toch andere verhalen over paring.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Peet »

Ze vinden het allebei leuk, appart stelletje dus :lol:
Ze mogen genieten van ons hoor. We kunnen er wel om lachen.

Ik leer het wel allemaal met katten, hihi. :grin:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Kattenbella »

Freddie was vanmiddag megakrols aan het gillen, terwijl ze ook geholpen is. Inderdaad de lente denk ik, belooft wat ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door pearlsofpassion »

Maar steekt Dodge er hem ook echt in? :eeh:
Want een penis van een kat doet de poes echt pijn, dus ik zou het wel vreemd vinden dat ze dat leuk vind.
Dat ze de beweging leuk vind, en het lichamelijk contact, zou ik wel kunnen volgen. Als je Kleintje veel sterk voor haar staart aait, wordt ze ook helemaal opgewonden. Maar als hij haar echt zou penetreren, zou hij haar pijn doen. Dus doet hij dat ook?


Toen Kleintje haar moeder trouwens vroeger krols was kroop de castraat van de buren er ook op en hij probeerde wel te penetreren, maar bakte er niet veel van. En onze poes draaide zich ook steeds om om de kater aan te vallen (zelfs al was ze krols), dus hij moest wel goed in haar nekvel bijten. Dus castraten die er nog plezier in hebben is me wel gekent (en dat is ook niet vreemd), maar poezen voor hun plezier is wat vreemder...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Peet »

Of hij echt erin gaat.... dát zou ik niet weten. ;-) Zo goed heb ik ook nog nooit gekeken. Waarschijnlijk dan niet. Misschien dat het inderdaad alleen om het rijden gaat. Dat ze daar hun lol aan beleven. Zeker niet als het zeer zou doen, zou ze niet leuk vinden ws. :evil:
Chevy gooit haar staart wel opzij.

Maak me er ook niet druk om hoor, als ze zich zo vermaken af en toe gaan ze hun gang maar.
Vroeg me alleen het één en ander af. :grin:

Wist ook niet dat poezen toch nog tekenen van krolsheid konden hebben zoals ik hier lees, als ze geholpen zijn.
Ben ook nog zo'n leek, handig zo'n forum, haha.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Caitlin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:28
Locatie: Ede

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Caitlin »

Haha, wat grappig. Wist helemaal niet dat katten dit na castratie/sterilisatie nog deden.

Is het niet bij katten zo dat als ze een keer gepaard hebben voor de castratie, dat ze het daarna toch nog blijven doen? (ik leer ook weer nieuwe dingen hier!)
Kattengroetjes van de dames in de Dop Si-pi (11jr) en Sara (7mnd)!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door pearlsofpassion »

Ze blijven het niet noodzakelijk nog doen, maar de kans is natuurlijk wel groter bij een kater die het gewend is.

Dodge, waar het hier om gaat, is natuurlijk pas op 2 jaar gecastreerd, dus het zou wel kunnen. Hij heeft alleszins zijn hormonen lang genoeg gehad, maar misschien nog niet veel ervaring. Want jonge katers (onder de 3 jaar) komen meestal niet echt aan de bak rond een krolse poes als er nog oudere katers in de buurt zijn...

Ik denk dat een kater die op tijd geholpen is en nooit een krolse poes tegenkomt, dat niet zomaar gaat doen. Al weet ik dat niet zeker...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Caitlin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:28
Locatie: Ede

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Caitlin »

De kater en poes van mijn moeder zijn allebei op tijd geholpen (voordat ze "in de pubertijd" kwamen) en de kater heeft inderdaad 1x geprobeerd de poes... ehm... voor zich te winnen. Geen groot succes; ze viel hem aan en hij heeft het nooit meer geprobeerd :P
Kattengroetjes van de dames in de Dop Si-pi (11jr) en Sara (7mnd)!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door Peet »

Klopt ja, Dodge is pas laat geholpen. Hij heeft dus een paar jaar met zijn hormonen kunnen leven.
Al lijkt het me dat hij niet zo snel aan de bak gekomen is.... zo'n haantje is het niet, hihi.
Hij zal nu de schade inhalen, haha.
Toen Chevy krols was wist hij er ook wel raad mee. Wel prettig, want zo bleef Chevy niet bezig toen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door nellebel »

gezellig toch zo paardje rijden. ja ja de lente is begonnen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eeeeh.... tja... 'op de wip?'

Bericht door castratenkoor »

pearlsofpassion schreef:Ze blijven het niet noodzakelijk nog doen, maar de kans is natuurlijk wel groter bij een kater die het gewend is.

Dodge, waar het hier om gaat, is natuurlijk pas op 2 jaar gecastreerd, dus het zou wel kunnen. Hij heeft alleszins zijn hormonen lang genoeg gehad, maar misschien nog niet veel ervaring. Want jonge katers (onder de 3 jaar) komen meestal niet echt aan de bak rond een krolse poes als er nog oudere katers in de buurt zijn...

Ik denk dat een kater die op tijd geholpen is en nooit een krolse poes tegenkomt, dat niet zomaar gaat doen. Al weet ik dat niet zeker...
Kijk maar in mijn foto-album. Een keer een serie van wippende Sjaak en van de week een wip-sessie van Bram. Ze zijn allemaal jong gecastreerd en hebben geen van allen ooit een krolse poes gezien. En toch wordt hier regelmatig wat afgewipt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie