Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Paula1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2011 21:18

Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door Paula1 »

Beste allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met gebruik van MacSamuel niertonicum. Ik heb een kat van ruim 16 jaar oud. 17 dagen geleden is bij hem bloed geprikt. Daar kwam uit dat hij een creatinine waarde had van 227 en een ureum van 11,2. Daarop is hij direct overgaan op een nierdieet en 3 dagen later heeft hij er ook MacSamuels niertonicum bij gekregen. Nu, 17 dagen later na de eerste meting, is zijn bloed weer onderzocht. Zijn creatinine waarde bleek gestegen te zijn naar 275 en zijn ureum naar 11,5.

Nu heb ik wel ergens gelezen dat bij gebruik van Fortekor en ook de ingredienten van MacSamuels de creatinine en ureum waardes eerst stijgen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat er weer een daling intreed? Ik heb er nu Fortekor bijgekregen. Maar als dat ook eerst een stijging geeft vraag ik me af of dat handig is. Zou het misschien beter zijn om nog even af te wachten? Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

groetjes,
Paula
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door pearlsofpassion »

De meeste info over nierkatten en medicijnen staan bij het topic: Pluisje, verhoogde nierwaarden. En over bloedwaarden en gebruikte medicijnen: nierfaalkatten.
Je kan je vraag best daar herhalen (als je je antwoord daar niet vind) omdat de mensen die met nierfalen bezig zijn, daar veel kijken en iedereen het daar gemakkelijk kan terugvinden.
Onder nierfaalkatten geen vragen stellen, je kan enkel je bloedwaarden neerschrijven en vertellen welke behandelingen je al gedaan hebt. Het is een overzichtstopic, en als er daar discussie's komen is het overzicht zoek.
Vragen liever in Pluisje. ;-)
Je kan waarschijnlijk ook vele tips terugvinden over behandelingen. Als je je hele verhaal even in Pluisje zet, helpen ze je daar vast en zeker verder! ;-)
Succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Paula1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2011 21:18

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door Paula1 »

Hoi Valerie,

Dankjewel voor je tip, ik zal mijn vraag ook daar zetten. Ik ben al flink aan het zoeken geweest, maar ik vind maar weinig info over MacSamuel. Er zit ook weinig info bij het product zelf. Zojuist nog even aan mijn dierenarts gevraagd. Volgens hem stijgen de waardes niet bij het net starten met MacSamuel. Maar over homeoptische middelen hoor ik juist dat de klachten meestal eerst verergeren.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes,
Paula
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door Kattenbella »

Paula, volgens mij valt dat ook wel mee. Ik denk wel dat je voorzichtig moet beginnen, opbouwen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Paula1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2011 21:18

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door Paula1 »

Aj dat voorzichtig opbouwen heb ik niet gedaan. Ik heb hem meteen 2x per dag een hele pil gegeven. Misschien is het we teveel ineens geweest. Dat speciale voer en dan 3 dagen later al meteen 2 pillen per dag.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door Kattenbella »

Op zich staat dat wel op de instructies. (2x daags 1 pil) Is je kat er beroerder door? Hoe zwaar is je kat? Misty is een licht poesje en pikt ook niet alles. Het hangt dus ook van je kat af. Blijf kijken hoe je kat reageert op alles.

Wat mij betreft mag je hier trouwens lekker verder posten. Alles bij Pluisje plaatsen vind ik dan weer erg verwarrend. ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door Adriana »

even een reactie op de laatste zin van Bella..
voor de forumleden die nogal wat (meedenk)reacties schrijven is de situatie als vragen over de verzorging van bv nierkatten worden verzameld in één topic veel overzichtelijker. anders moet 'je' een aantal losse topics aflopen om te kijken of daar nog wat gepost is.
en als ik voor mezelf spreek, dat doe ik dus niet (meer).
het is persoonlijk invoelen hoe verwarrend het is om 'mee te lopen' in een verzameltopic dat inderdaad Pluisje heet, maar waar je, is mijn ervaring, veel sneller reactie krijgt op een dergelijke vraag dan dat je apart post of post onder een andere naam.
en aan de andere kant: het schrijven van een goeie (meedenk)reactie kost ons best wel veel tijd en als dat wat efficiënter en sneller kan door te verzamelen, is dat altijd meegenomen. dat is in ieder geval hoe ik erover denk..

en op je vraag terug te komen.. wat ik zie en lees aan ervaringen is het - voorzover ik weet - niet zo dat de crea en urea nogal stijgen na het toedienen van McSamuel. ik heb zelf metingen van mijn nierfaalkater MoMo en daar was de verbetering na 6 weken opmerkelijk en ook van andere baasjes hoor ik niet dergelijke berichten. dat kan bij fortekor wèl en dat staat ook in de bijsluiter.
langzaam opbouwen en dat doen wij hier bij eigenlijk alle medicijnen muv antibiotica. en bij sommige katten werken sommige medicijnen nauwelijks tot helemaal niet en zul je zelf op zoek moeten gaan naar iets dat wèl helpt.
bij Pluis en in het topic nierfaalkatten kun je daar veel info over vinden.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Verhoging creatinine en ureum door gebruik MacSamuel?

Bericht door patiani-guusje »

Ik heb inderdaad ook een x een vraag gesteld in een nieuw topic, en daar kwamen bijna geen reacties op, terwijl bij Pluisje je er echt even voor moet gaan zitten, zoveel reacties ;-) Wat mij betreft ook handiger alleen in "Pluis"
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie