Vraagje zwerfkatten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
sammy1
Kitten

Vraagje zwerfkatten

Bericht door sammy1 »

hallo,

allereerst wil ik even melden dat ik zelf geen katten heb maar een grote dierevriend kun je me wel oemen.

nu heb ik een vraagje.
ik ben pas verhuisd en heb een tuintje. nu kwamen er al allerlei vogels dus hiervoor allerlei eten. maar nu komt vanmorgen een scheet van een kat achterom. hij was wel een dikkertje maar wel onverzorgd vond ik.(kan aan mij liggen)
nu weet ik natuurlijk niet of het een zwerfkat is of niet, maar omdat hij in de blik van de blik en veger aan het drinken was had ik zoiets van ach gut misschien heeft hij honger. nu heb ik wel goede kwaliteit kattenvoer omdat ik fretten heb en deze eten mijn fretten ook erbij. dus ik dat buiten gezet. en de kat heeft er wel goed van gegeten.

nu is mijn vraag heb ik dat wel goed gedaan? help ik daar het beestje wel mee of word hij/zei daar te afhannkelijk van of stel je voor het beestje heeft een baasje dan eet hij straks thuis misschien niet meer (gevolgd door een bezorgd baasje)
mij maakt het niks uit en komt hij/zei nog langs wil ik wel weer eten neerzetten.

fototje erbij kunnen jullie hem ook nog zien ;)

Afbeelding
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: vraagje zwerfkatten

Bericht door pearlsofpassion »

Mij lijkt hij niet zo onverzorgd. Ze komen vaak veel erger aanlopen.

Ik zou hem geen eten meer geven om te zien hoe hij reageert. Dan kan je al beter voorspellen of hij ergens eten krijgt of niet. Als hij honger heeft komt hij dan wel vanzelf aan je raam zagen.
Is hij trouwens tam? Of schiet hij weg als hij je ziet.
Kan je zien of het een vrouwtje of mannetje is? En gecastreerd of niet?
Als ik het zo zie zou ik zeggen een jong mannetje, maar dat is moeilijk op foto te zeggen. Kan evengoed een vrouwtje zijn dat niet mager staat.

Als je eten blijft geven zal hij bij je in de tuin komen wonen. Als hij al een baasje heeft, geeft dat heel veel last of verdriet (afhankelijk van hoe gehecht het baasje is).

Als ik jou was zou ik gewoon wat in de buurt rondvragen. Dan kom je het waarschijnlijk snel te weten.
Misschien krijgt hij wel elders eten maar kijken de mensen er verder ook niet naar om. En dan is er natuurlijk niets op tegen dat je het jouw kat maakt ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: Vraagje zwerfkatten

Bericht door MarjanR »

Het kan zijn dat het beestje er niet al te goed uit ziet (vind ik eigenlijk wel mee vallen, maar goed) omdat het beestje eigenlijk een dieet voet zou moeten eten.

ik zou gewoon eens rondvragen in de buurt of iemand de kat kent.
En als daar dan positief op wordt gereageerd zou ik hem geen volle bakken meer geven, maar gewoon af en toe eens een paar brokjes als zijnde snoepjes (tenzij je erachter komt dat het een dieet voer eet, natuurlijk)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie