Rangorde

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Rangorde

Bericht door pearlsofpassion »

Spelen Pepper en Gucci eigenlijk wel onderling?

Want als de nieuwe wil spelen en niemand wil dat, gaat dat niet veranderen. Dat is net met een oudere kat die niet wil spelen en een kitten dat moet spelen. Dan is de oplossing een tweede kitten zodat die kleine met elkaar kunnen spelen. Maar ik weet niet of dat bij jou een oplossing is.

Dus het is wel een cruciale vraag: spelen Pepper en Gucci wel met elkaar? En willen ze enkel niet met de nieuwe spelen?
Als dat zo is, zal het wel beteren met de tijd.
Als dat niet zo is, is dat dan omdat Gucci dat nooit wou? Of hebben ze dat gewoon allebei nooit gewild? In het laatste geval, denk ik niet dat dat zal veranderen en dan heb je een probleem...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
gudje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 feb 2011 09:31

Re: Rangorde

Bericht door gudje »

hoi valerie,
toch gucci en pepper spelen samen op dit moment iets minder omdat ze chika (de nieuwe) in de gaten moeten houden en dat gaat dan niet samen met spelen. heb ook een lasermuis ,je weet wel een pointer ,en hier lopen ze met zijn drieeen achter aan en vergeten af en toe...oeps hier is iemand nieuws.
zit nu in de nachtdienst en ga ieder avond met schrik weg en ben bang wat ik morgens aantref als ik thuis kom, maar moet zeggen.......het gaat heel goed.
had de eerste morgen het gevoel dat ze met zijn tweeen achter chika aangezeten hadden omdat gucci gewoon hier liep zonder grommen en chika heel stil op de kattenboom zat. ik denk dat ze nu zeker weet waar ze staat op de ladder van rangorde.....lol
het gaat op en neer... de ene keer denk ik...komt goed, lopen naast elkaar en dan in eens hoor je het grommen en blazen wer. af en toe gaat chika ook achter pepper aan maar als pepper blijft staan en even laat zien wie de baas is...is het rust.
ik ben blij dat ze niet vechten en zich zelf verwonden.
chika zoekt vaak de gezellschap van gucci en pepper maar die zijn nog erg voorzichtig.
druppel wel nog valeriaandruppels in huis en chika krijgt nog haar druppels van de bachtherapie.
ik heb heel goede hoop en het zegt ook veel over mij , dat ik nu rustig overdag kan slapen met de schlaapkamerdeur open ,als ik uit de wacht kom. ben rustiger geworden en ben blij dat ik ze samen heb gelaten in de nacht en overdag als ik er niet ben.
ben ook met chika bij de DA geweest....erge vlooienallergie (haar nekje is kaal) en ze verliest voor een tandje en een ooginfectie.....ze ja..met liefde gekocht en niet met het verstand....

ze worden hier nog de beste maatjes, en het beste wat ik heb kunnen doen is hier op het forum komen....jullie mijnn dank
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Rangorde

Bericht door jennli »

Klinkt heel normaal die gewenning. Hier liep het in het begin ook erg voorzichtig als er weer een nieuwe bij kwam. Nu zijn het (meestal) elkaars beste maatjes.

Hoop dat Chica nu zonder vlooien door het leven gaat. Zou haar geen vlooienband om doen als haar nekje al kaal is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
gudje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 feb 2011 09:31

Re: Rangorde

Bericht door gudje »

hoi
een week verder, gaan week drie in en op dit moment is het rustig.pepper gaat al dichter bij alleen gucci...net een varkentje ,alleen al maar als chika langs loopt.
chika is el een leuk dametje als ze iets niet wil krijg ik een haal met haar pootje , maar ben blij dat alles goed gaat ook zonder vechten...bye the way, ze zijn doll op de valeriaandruppels...alle drie ruiken ze er nu na
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Rangorde

Bericht door jennli »

Fijn om te horen dat het goed gaat :)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
gudje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 feb 2011 09:31

Re: Rangorde

Bericht door gudje »

het ging gisteren helemaal mis.
chika heeft gucci zo in de nek gehad dat ik ertussen moest gaan, nu is gucci alleen maar bang en chika bewaakt elke stap die gucci doet en als gucci de grond raakt, dus van de kattenboom komt gaat zij meteen achteraan.
ik vind dit zo erg, weet even niet wat ik wel en niet moet doen
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Rangorde

Bericht door jennli »

Zo lang er geen gewonden vallen kun je er het beste niet tussen springen. Door te stoeien maken ze uit wie de opperkater is. Ze hebben het nog niet duidelijk kunnen maken aan elkaar, doordat ze onderbroken zijn. Probeer zelf rustig te blijven als ze met elkaar bezig zijn. Sprenkel hier en daar wat Valeriaan om voor meer rust onder de katten te zorgen. Niet meteen in paniek raken. Geef ze tijd en ruimte. Gucci heeft ook tijd nodig om te wennen aan Chika en is waarschijnlijk erg onder de indruk van de houding van Chika. Vaak trekt dat na een tijdje wel weer bij.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
gudje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 feb 2011 09:31

Re: Rangorde

Bericht door gudje »

dat zeg ik mij ook altijd jennli maar nu plast gucci ook overal en chika die legt haar drolletjes voor de bak en niet erin, op tafel heb ik er ook een gevonden.
ik geef ook niet zo snel op maar het was zo akelijk dat gekrijs en chika zat echt in haar nek et bijten. chika is zo fixeert op gucci.....pepper heeft iets van laat jij mij met rust dan doe ik het ook met jou, af en toe kan ze aan zijn neus komen maar wil meestal met zijn staart spelen..dus pepper blaast even en dan is goed.
heb hier ook gelezen dat het een hele tijd kan duren dat ze elkaar accepteren of het kan gebeuren dat het niet lukt. ik weet dat ik niet de enigste ben maar voel mij erg egoistisch tegenover mijn twee..gewoon iemand bij zetten ,omdat ik het wil
gudje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 feb 2011 09:31

Re: Rangorde

Bericht door gudje »

hoi hoi even een up date.
pepper en chika gaat heel goed..pepper is ook een superkater. chika speeld wel erg hard maar pepper kan het hebben anders blaast hij een keer en dan is rust.
gucci...ja is een ander verhaal...gaat nog steeds niet zo goed...denk dat chika wil spelen en gucci loopt ieder keer superhard weg en chika achteraan...gucci krijst dan als een varken als chika langs haar loopt maar chika doet gewoon niets...ik denk dat chika ook goed voelt dat gucci bang is maar heb hoop dat het goed komt.
ben nu van mening dat ze geen supermaaten moeten worden maar als ze elkaar maar tolereren vindt ik het al goed.
zoals pepper en chika spelen is gewoon een genoeg om naar te kijken.
tot nu toe heeft niemand gebloed of heeft littekens , haar vind ik als chika met pepper speeld maar dat is normaal.
ben in ieder geval superblij
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Rangorde

Bericht door Ilone »

Fijn dat het goed gaat :-)
Hier af en toe ook gekrijs hoor ;) en dan zijn ze toch al bijna 6 jaar bij elkaar :-P
Speedy en Muka (broer en zus) kunnen wel aardig spelen, alleen Muka wil nog weleens duidelijk maken dat ze éven geen zin heeft om te spelen ;)
Met Pluis (halfzus, anderhalf jaar ouder) is het een ander verhaal, die weet volgens mij niet dat de andere, m.n. Speedy, willen spelen en duikt meteen in de verdediging door te blazen, grommen en gillen. Soms zelfs klein beetje plassen!
Dus ik denk dat dat bij Gucci ook zo is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Rangorde

Bericht door pearlsofpassion »

Dat komt wel goed.
Gucci moet wat meer zelfvertrouwen krijgen en goede ervaringen opdoen bij Chica in de buurt. Maar daar zal je wel mee bezig zijn.
Voor de rest vraagt dat gewoon tijd.
En iets lekkers kan ook altijd helpen. Gewoon even op de grond gaan zitten en elk om beurten een snoepje geven. Dan zal ze haar angst wel even aan de kant schuiven. ;-)

Mijn Kleintje was veel erger, maar na een half jaartje is aanvaarding en tolleratie er wel. Ze moet alleen voor zichzelf durven opkomen en haar lijn durven trekken. Dat is alles.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
gudje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 feb 2011 09:31

Re: Rangorde

Bericht door gudje »

goede middag, is een tijd geleden, ben heel erg ziek en had daarom geen tijd om online te gaan wil alleen even vermelden dat ik aan jullie advisen veel gehad heb. mijn drien katten tolereren zich en kunnen heel goed nu met elkaar overweg .
af en toe krijst gucci nog maar blijt van zich af als chikka komt. ze liggen lekker samen op het bed te slapen.
uiteindelijk is het toch goed gekomen allee drie zijn ze superlief
heel erg bedankt voor jullie steun.
alleen het plassen van pepper op mijn matten is niet minder geworden. de doctor denkt dat het een aanwensel van hem is. ik doe nu avonds plastik over de matten en dat werkt, tot nu toe dan..lol...goed
gr gudje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rangorde

Bericht door nellebel »

dat plassen op de mat deed mijn nellie ook. aleen die haalde de folie en plastic ervanaf, of ze plaste er bovenop. mat weghalen en dan deed ze het netjes opde bak.
fijn dat het beter gaat met je schatjes. hopelijk ook snel wat beter met jou.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie