Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Ik geef zeker nog niet op, en haar zusje die begrijpt niet zo goed wat er allemaal aan de hand is en neemt afstand. Er is een zak ingegaan volgens mij was dat 1 liter kan dat? en ze plast wel maar niet veel (de DA had mij verteld dat na het geven van het vocht er een grote plas zou komen) straks maar even bellen om te vragen.

groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

is ze wel een beetje actief of ligt bo maar een beetje te liggen?
je zou kunnen proberen met intensief borstelen, als ze dat prettig vindt, om haar systeem wat te masseren en prikkelen om de doorstroming te bevorderen.
weet niet of ze gewend is geborsteld te worden, anders eerst met halfzachte borstel op haar koppetje en langs de snorkussentjes. dan komt haar geurtje aan de borstel. de meeste katten vinden het heerlijk en ik vind het ook heerlijk om zo met ze bezig te zijn.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Dat vind ze heerlijk........DA gebeld en vertelde mij dat het niet een beeld is wat normaal gebeurd na zo`n doorspoeling en hij denkt dat de nieren het niet meer aankunnen ivm een mogelijke tumor en adviseerde om het aan te kijken en als het niet beter gaat vanmiddag weer langskomen maar ik denk dat dat niet verstandig is ivm de stress............weet het even niet meer
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

k heb vreselijk met je te doen.. niet zo goeie vooruitzichten en inderdaad, goed in de gaten houden dat je lieve Bootje niet gaat lijden..
lekker vertroetelen, heeft je da verder nog iets gezegd waar je op zou moeten letten?
hij lijkt me eerlijk en direct en soms is dat hoe verdrietig ook, toch wel prettig.. want een situatie met valse verwachtingen of wazige verhalen is niet prettig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Nee niet echt dus ik kijk het maar even aan en anders ga ik toch maar heen om bloed af te laten nemen en kijken hoe hoog de waardes zijn, ik vraag wel me zus mee want ik klap helemaal dicht door de emotie`s

groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

k duim voor je en hoe verdrietig ook, zet even goed op een rijtje wat je wilt, stel dat je een moeilijke beslissing moet nemen en spreek dat goed met je zus en met de da door..
en t is allemaal heel begrijpelijk hoor, ik heb een paar maanden geleden ongeveer dezelfde situatie gehad en heel erg verstandig dat je dit niet in je eentje doet.. lief van je zus dat ze meegaat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Ff snel vanaf werk:
Hou haar goed in de gaten, niet plassen is niet goed, de afvalstoffen hopen zich dan op...
Ba doorspoelen horen ze juist meer te gaan plassen is mijn ervaring.. Hoop voor je dat ze snel een grote plas doet, en wens je veel sterkte!!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

ze plast wel maar niet zoals de DA voorspelde, en wat denk je ik had gisteren een stukje gelezen van Trovit voer en dat je een sample aan kon vragen en dat had ik gedaan en werd net bezorgd en ik heb het Bootje meteen gegeven en ze at er ook nog van.............pff zit er toch weer wat eten in (gelukkig maar)
Om 16:00 afspraak bij DA voor bloedonderzoek en ik heb contact gehad met Thilly Ruinen, zij gaat naar de foto van Bootje kijken, ik weet niet of jullie haar kennen maar dit is haar site http://www.thillyruinen.nl/beginpagina.htm
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Hier ook vanaf het werk: Mandy heel veel sterkte en laten we hopen dat het toch nog goed komt met Bootje :epray:
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Bella, ik was benieuwd hoe het nu met Misty gaat??
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattenbella »

Voor Bootje heel veel sterkte! Ik denk aan jullie!

Met Misty gaat het vrij goed. Ze slaapt nu wel even lekker in een bolletje. Haar nierdieet lust ze echt niet, ze eet gewoon echt niets. Ik heb haar nu carnibest diabetesvoer gegeven en heb eendmix besteld. Dat is wat versvoeding betreft te doen voor nierkatten. Ik doe hier de benakor doorheen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Bedankt voor alle lieve berichten, de ureumwaarde was voor de helft gezakt dus dat gaat goed alleen de nieren voelden wel groter aan.
Alleen dat spugen dacht de DA dat het komt door de tumor die mogelijk op de maag drukt, ze heeft een prikje gekregen tegen het spugen en pilletjes. Ze heeft ook bloedarmoede vertelde de DA, ze heeft net een beetje van Trovit hardvoer gegeten en ligt nu lekker naast me op de bank. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik het nog even aankijk en als het echt niet wil dan laat ik haar inslapen want het vind het zo zielig voor haar, ze ligt me aan te kijken alsof ze me wat wil vertellen........
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Wat naar allemaal. Nierfalen is al zo erg, maar als er dan ook nog eens allemaal andere dingen aan de hand zijn, dan sta je helemaal met je rug tegen de muur.
Ik hoop dat je nog een beetje van Bootje mag genieten, en zij van jou.
Verschrikkelijk om aan zo'n rotbeslissing te moeten denken.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Met Misty gaat het vrij goed. Ze slaapt nu wel even lekker in een bolletje. Haar nierdieet lust ze echt niet, ze eet gewoon echt niets. Ik heb haar nu carnibest diabetesvoer gegeven en heb eendmix besteld. Dat is wat versvoeding betreft te doen voor nierkatten. Ik doe hier de benakor doorheen.
Bella, natuurlijk respecteer ik je besluit maar ik vind het wel jammer dat je Misty geen nierdieet meer geeft. Er zijn zoveel merken en smaken!
Noa eet het ook niet uit zichzelf maar wel wanneer ik spuitjesvoer. Is dat toch niet te overwegen?
Carnibest is echt heel slecht voor nierpatiënten, het ureum schiet omhoog, ze worden misselijk en zieker en zieker.
:cry:
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Mandy fijn dat het ureum in ieder geval gezakt is, zal ze zich iets minder misselijk voelen... Geniet nog van haar zo lang het nog kan, en ik hoop en duim voor je dat je voorlopig nog even niets hoeft te beslissen... Sterkte!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie