Kat-proof planten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Patriciavt »

Whaha, wat een reacties :)

Ik denk - na al jullie verhalen - dat ik toch ook maar voor neppers ga.. maar eens goed om me heenkijken wat ik mooi vind. We hebben wel nog één plant staan, daar blijven ze wel vanaf. En inderdaad hoop op de vitrinekast staat een vetplantje net als op de tafel, daar zitten ze niet aan.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat-proof planten?

Bericht door MarjanR »

Sorry, ben even m'n plant aan het bevrijden *krabbel krabbel*

Waaaaaaaaaaahahahaha
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Zuri »

hahahahaha!!!! ik kom niet meer bij!

Pas op; loslopende plant.
Als de plant komt: plat op de grond gaan liggen en wachten op hulp. Als er geen hulp komt, sterkte...
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Lovecat »

sanseviria's zie ik op geen enkele gifplantenlijst staan
Oeh, deze vind ik juist regelmatig op de gifplantenlijst... (officiele naam: Sansevieria trifasciata)
http://www.russischblauw.info/artikelen ... anten.html

Ik was op het begin heel erg eigenwijs en heb al mijn kamerplanten laten staan toen ik Dexter in huis haalde (toen 4 maanden oud). De vetplanten werden inderdaad met rust gelaten, maar de arecapalm (niet giftig) was natuurlijk een feest met zijn slingerende bladen ;-)
Toen Mosa er bij kwam, was het gedaan met de palm. Waar Dex alleen maar af en toe tegen de bladeren sloeg, daar sprong Mosa gewoon voluit in de plant; leek wel een scene uit Jurassic Park hier 8-)

Ik heb hem weggedaan (ja die plant he!) en nu heb ik nog wat vetplanten op tafel die ze niet aanraken en mijn andere planten heb ik op plekken staan waar de twee onmogelijk bij kunnen (en wat nepplantjes hier en daar)

Veel mensen laten cactussen staan omdat de kat die niet aanraakt; mijn vader heeft ooit hunkater aangetroffen in een keukenkastje met stekels door zijn wang; hij had een hap uit de cactus genomen... daarom durf ik nooit cactussen hier neer te zetten...

Omdat ik ECHT niet zonder hoge kamerplant kan, heb ik besloten binnenkort een krabpaal met groen aan te schaffen. Dit zijn krabpalen gemaakt van echte boomstammen waarin wat verstop/slaapplekjes ingebouwd zijn en waar als decoratie zijden, katvriendelijke, groene bladeren aan zijn bevestigd; dus zowel voor mij als de katten een plezier (hoop ik!) Je kan standaard modellen kiezen of er 1 helemaal zelf ontwerpen en laten maken...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Adriana »

oeps, geen sansevieria's en weer wat geleerd.
dat wordt dan 5 potten met overhangend slaapkamergeluk en dan hopen dat ze dat niet mollen omdat het leuk is om planten te mollen.. ..
ook de lijst buitenplanten maar eens rustig doorgenomen en het is een wonder dat er niet veel meer buitenkatten zijn met vergiftigingsverschijnselen.
ze zullen het wel weten en anders wordt het als ze ziekig thuiskomen missch niet opgemerkt.
hier zijn ze dol op munt, ook in gedroogde vorm.

het parapluplantje wordt nog wel eens gebruikt als kattengras, maar dat is ongeschikt: bladen zijn scherp en kunnen in keel/darmen vast komen te zitten.

ben benieuwd naar je toekomstige nieuwe krabpaal met kunstgroen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat-proof planten?

Bericht door pearlsofpassion »

En als je een echt grote groene kamerplant wil, kan je ook het hele jaar door de kerstboom laten staan. Prachtig voor de katten om in te klimmen, ze eten hem niet op, en hij kan ertegen :lol:

Alleen kans dat er dan wel zeker ballen sneuvelen op kerstmis... :eshifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Adriana »

dennen/kerstbomen overleven niet binnenshuis, hoe groot de wortelkluit ook is.
dat droogt uit en de naaldjes vallen uit en droge naaldjes kunnen heel erg prikken.
bovendien, je hele huis ligt vol met naaldjes en dat is met blote voeten ook geen lekkere combi en je blijft aanvegen en stofzuigen..
nee, slaapkamergeluk - het woord alleen al - en nep als je niet zonder kan en anders bloem-plantloos.
enne katzels maken heel erg veel goed en moeten dan ook maar extra hun best doen om het gebrek aan kamerplanten in te vullen.. hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat-proof planten?

Bericht door pearlsofpassion »

Het was ook niet echt serieus bedoeld ;-)
Sorry, misschien was ik er een beetje te veel mee aan het lachen :oops:

Blijft wel een punt dat katten een kerstboom vaak erg leuk vinden. Maar het is inderdaad niet binnenhuis te houden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Adriana »

owjah, ze vinden alles waar ze in kunnen klimmen en wat een beetje volume heeft geweldig!
wist niet dat je het niet serieus bedoelde, sorry hi :lol: hi kzie nog steeds een huis met daarin rondsluipende planten voor me, waar dan ineens groene armpjes uitkomen.. en vleesetende zuignapjes. er is een film 'bodysnatchers' en die heeft kennelijk destijds te veel indruk op mij gemaakt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kat-proof planten?

Bericht door Lovecat »

Ohja, slaapkamergeluk heb ik ook gehad, want veilig, maar Dex heeft die plant alle hoeken van de kamer laten zien en ging er uiteindelijk in liggen en met kluiten aarde en bladersliertjes gooien haha.
Ik koop die plant nu nooit meer voor mezelf, maar wel af en toe voor Dex zodat hij lekker kan tuinieren ;)
Plaats reactie