Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Overgeven

Bericht door pearlsofpassion »

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn he.
Ik zie haar niet ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Overgeven

Bericht door metalmeisje »

Pff, onze baby's blijven maar overgeven, vooral Eddie.. We hebben ze al op ander eten gehad, voor gevoelige maagjes, maar vandaag heeft hij al twee keer overgegeven dus maar weeeer naar de dierenarts... Arm beestje.
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Overgeven

Bericht door metalmeisje »

Nou, eerst gedragsprobleem uitsluiten, want hij lijkt inderdaad nogal te schrokken soms. Kleine beetjes zo'n 4/6 keer per dag, en dan eens kijken hoe het gaat. Anders gaan ze met z'n castratie ook misschien een bioptie doen en bloedprikken enzo, zodat hij daar niet apart voor onder narcose hoeft. Duimen maar dat ons scheetje gewoon te hebberig is!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Overgeven

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb ook een schrokker. Ik heb een topic aangemaakt om tips te krijgen om het schrokken te verminderen.
Je mag namelijk niet het eten weghalen terwijl hij het ziet, want dan gaat hij zeker schrokken. Dat heb ik hier toch gemerkt...

Hier is het topic :http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=22905
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Overgeven

Bericht door metalmeisje »

Dankjewel! Het stomme is dat hij echt niet zo heeeel erg schrokt, en hij laat heel vaak nog eten over in het bakje. Maar goed, we proberen dit even, en anders zoeken we verder... Hij is gelukkig nog levendig genoeg en maakt ook op de dierenarts prima indruk, dus hij krijgt zn voedingsstoffen toch wel binnen. Ik zit er bovenop in ieder geval :)
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Overgeven

Bericht door metalmeisje »

Nou, het eten met een voerbal en zo dus het schrokken voorkomen lijkt te helpen: geen kotsjes meer!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

gelukkig dat het over is. onze eerste kat nellie was er ook zo een. die vloog ook niet zo op de etensbak dat ze het eten uit je hand sloeg, maar die kende geen maat. Die at maar door en door.
flippie daarentegen springt me wel bijna het eten uit de hand, maar die stopt als ze genoeg heeft gehad.
wat een zorgen om onze kinders he. fijn dat het nu weer goed gaat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
obum
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 13:15

Spugen

Bericht door obum »

zorro mijn 3 jarige kater heeft de laatste tijd een kwartier na zijn eten gaat hij heel hard mauwen en dan spuugd hij zijn eten uit.
soms ook later op de dag gaat hij weer spugen weer hard mauwen en dan komt er allen vocht uit.

kan iemand mij misschien advies of tips geven????
gr.sandra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overgeven

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
kun je ons iets meer informatie geven?
wat eet hij en hoeveel en is er onlangs van voer gewisseld?
hoe is zijn ontlasting?
hoe lang is dit al aan de gang en is hij intussen al door een dierenarts gezien?
eet hij rustig of schrokt hij zijn eten naar binnen?
gebeurt het met natvoer of met droogvoer of beide?
valt hij af? is hij verder wel rustig en gewoon zichzelf gebleven? of gedragsverandering?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
obum
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 13:15

Re: Overgeven

Bericht door obum »

droog voer eet hij niet zo veel en blik voer iedere ochtend een klein beetje.
heb de laatste 3 mnd gewisseld met verschill. voer en het blijft hetzelfde.
ontlasting is prima.
nog niet naar dierenarts geweest hij is heel moeilijk te vangen is een echte boerderij kat, ook wel panter genoemd is super snel en kan hem niet oppakken.
hij eet heel rustig en meestal is het met blikvoer.
hij is wel slanker geworden maar nog niet mager.
hij is wel wat aanhankelijker geworden maar kan hem nog steeds niet oppakken.
hoop dat dit genoeg info is...
gr.sandra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

misschien heeft hij iets aan zijn maagje, waardoor het eten er zo snel weer uit komt. MIsschien eens met je DA overleggen telefonisch. dan hoef je ook niet meteen met de kat te gaan slepen. vooral als het zo lastig is voor je kat. Ik overleg ook vaak tel met mijn DA, als hij het niet weet, kun je nog altijd langs gaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
obum
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 13:15

Re: Overgeven

Bericht door obum »

bedankt voor de tip .
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Overgeven

Bericht door Gootje87 »

Ik vind af en toe een witte spuugvlek op het kleed of op mijn kleding (ook een keer op mijn suede schoenen :O), ik heb geen idee wie het is, en het is ook maar heel weinig. Ik denk dat het Puma is, aangezien ik hem wel een keer zag kokhalzen, maar toen kwam er niks uit.
Is dit normaal? Er zitten geen haren o.i.d. in, en verder is alles goed, ook ontlasting en gedrag.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
obum
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 13:15

Re: Overgeven

Bericht door obum »

dat heeft mijn kat zorro ook wel eens de laatste tijd minder. als ze kokhalzen dan kan er ook wat dwars zitten. dan kokken ze ook wel eens. en mijn kat heeft het ook wel eens allen maar een soort water of slijm dat hij spuugd. hij is nog steeds actief en het gaat nu heel goed met hem.
hoop dat je hier wat aan hebt.
gr.sandra en zorro
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Overgeven

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou wat haarbalpasta kunnen halen om zeker te zijn dat de haren goed door de darmen kunnen. Het zijn toch langhaartjes, en het is de tijd van de rui, misschien heeft hij daar wel last van...
Ik weet het niet hoor. Maar zolang hij niet dagelijk zijn eten eruit gooit, zou ik me niet te veel zorgen maken... Een witte spuugplek klink ook niet als eten eruit gooien..

Verder hoort overgeven wel een beetje bij katten hoor...
Ben je trouwens zeker dat ze niet van het hooi eten? Dat doen ze hier en dan komt er ook altijd hooi in speeksel terug uit. Of enkel speeksel...
Heb je wat gras staan? Dat vinden katten ook vaak erg leuk en helpt ook als ze wat last hebben van de rui. Als je het gewoon aanbied, zullen ze zelf wel zien of ze het lusten of niet. Als ze het nie eten, hebben ze het niet nodig...
Je kan tarwekorrels zaaien om tarwegras te krijgen. Konijnen eten het minder graag dan gewoon gras van buiten (al zijn dat ook allerlei soorten natuurlijk).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie