Kitten ophalen met de trein

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door pearlsofpassion »

De stations zijn waarschijnlijk het ergst.
Een trein beweegt gemakkelijker en vlotter dan een auto, en dat gewiebel is ook wel beangstigend voor de kat, dus dat is wel een voordeel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door Adriana »

trein reist vele malen rustiger dan een auto met bochten, remmen en optrekken..
en als je de transportmand met twee handen vast hebt voor je buik, dan stoot je nergens tegen aan,
voorzover ik kan inschatten hebben degenen met bezwaren zelf nog nooit met een kat in de trein gereisd..
ze reist op zaterdag en dan is de vraag op welk traject, sommige trajecten zijn heel druk en dan zou je 1e klas kunnen reizen of 's avonds ...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door loek »

Hallo,

Ik heb zelf...alweer anderhalf jaar geleden...wat gaat de tijd toch snel :-), mijn kittens opgehaald in Belgie (woon zelf in NL), stuk met de auto toen nog een uur in de trein, toen nog een stuk in de bus. Dat ging eigenlijk heel goed. Maar ze hadden wel elkaar ook en ik denk dat dit wel erg scheelde.
In het begin 'miauwde' (meer piepen ;-)) ze wel wat maar op een gegeven moment zaten ze lekker tegen elkaar aan te soezen of slapen.

Ik heb ze bewust niet te veel aandacht gegeven onderweg. Ik zal ook eigenlijk vooral niet te veel 'klooien' met eten mee enzo. En ook niet de tas of reismand (een beetje) open maken. Je moet er niet aan denken als er 1 uitfloept in de trein....en dan angstig ergens wegkruipt.

Verder was mijn theorie: 'ze kennen mij nog niet, dus ik geloof dat ik op geen enkel wijze rustgevend zou kunnen zijn. Ik kan alleen maar bijdragen aan evt. (meer) angst en onrust. Bovendien, mochten ze het geen leuke ervaring vinden dat is het eerste contact met mij meteen negatief geweest.

Als je kat net bij je in huis is dan ga je ook niet meteen boven op hem zitten. En als hij wegschiet onder een kast dan laat je hem ook even met rust. In zo'n reismand is hij 'gedwongen om dichtbij je te zijn'...da's al 'erg genoeg' ik zou hem niet ook nog belasten met je woorden of aanrakingen op dat moment.
Jij hebt misschien al iets met je kat maar je kat nog niets met jou...ja sorry laten we eerlijk zijn ;-)

Maar goed dat ik mijn persoonlijke theorietje erover....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door MarjanR »

Ja, logisch!
Ik ben het helemaal met je eens Loek :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door nellebel »

denk het ook loek. alles is nieuw en eng voor zo'n katje. en op zich zitten ze veilig in een klein mandje en als ze dan wat kunnen wegkruipen onder een dekentje zal er weinig aan de hand zijn.
Toen ik met sjefke naar de DA ging had ik een grote handdoek bij me. die heb ik buiten en in de wachtruimte (het was vrij druk) eroverheen gehangen (klein stukje opengelaten). iei kroop hij helemaal weg in een hoekje en na 5 minuutjes kwam hij stiekum een klein beetje kijken. maar hij kon veilig wegkruipen. hij vind het mandje nog steeds verschrikkelijk maar zo is het ook te doen voor hem.

oh ja, misschien kedeng kedenged hij wel lekker in slaap in de trein.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hang ook altijd een handdoek over het mandje.
Ik ga meestal 's avonds en ik wil niet dat hij/ in de wind zit of kou heeft... Bovendien moeten ze van mij niet wennen aan auto's dus ik ga ze ook niet laten zien hoe dicht ik daar wel langs loop...
(al gaan ze waarschijnlijk niet meer de kans krijgen om een auto tegen te komen, je weet maar nooit wat er gebeurt...)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door MarjanR »

Oh wow, Valerie. Wat liggen wij soms qua denken lijnrecht tegenover elkaar.
Grappig om te merken. ;)
Ik wil juist dat mijn katten zien hoe eng auto's zijn.
Ik merk dat Teun al bang is voor het lawaai wat auto's maken, en ik vind dat juist goed.
Als hij dan los komt ooit, hopenlijk nooit, dat hij dan juist weg van de auto's gaat.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door sofadiva7 »

Komt vast helemaal goed! Leuk dat ze straks samen zullen zijn!
Veel geluk.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door pearlsofpassion »

MarjanR schreef:Oh wow, Valerie. Wat liggen wij soms qua denken lijnrecht tegenover elkaar.
Grappig om te merken. ;)
Ik wil juist dat mijn katten zien hoe eng auto's zijn.
Ik merk dat Teun al bang is voor het lawaai wat auto's maken, en ik vind dat juist goed.
Als hij dan los komt ooit, hopenlijk nooit, dat hij dan juist weg van de auto's gaat.
Tja, het lawaai horen ze ook in het mandje hoor! En dan zijn ze ook niet zo ontspannen...
Ik denk gewoon dat als je ze op straat meeneemt en ze zien de auto's maar er gebeurt niets, dat ze dan er vertrouwen in krijgen... Zeker als ze ontspannen zijn...
En dat wil ik liever niet...
Aangezien ik ze wel ontspannen wil krijgen denk ik dat het beter gaat als ze niets zien (minder bang), en dan hoop ik dat ze als ze in de toekomst ooit een auto zien, ze er bang van hebben...
Op lawaai kan ik toch niet werken want ons huis staat veeel te dicht aan straat en dat lawaai horen ze dus constant als ze op de bank liggen... :???:

Maar inderdaad, de omgekeerde redenatie kan ook werken....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door sofadiva7 »

Ben erg benieuwd hoe het gegaan is met de trein en hoe het nu gaat?
Gefeliciteerd met de nieuwkomer en veel geluk ervan.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten ophalen met de trein

Bericht door JLC »

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met de trein is gegaan. Ik stond er vrij sceptisch tegenover. Zelf heb ik tot nu toe goede ervaringen met de auto. Jaap en Lizzie zitten dan vaak ook samen in de reismand en dat werkt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie