Kat heeft rood geirriteerde huid op z'n buikje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Fera
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2011 23:29

Kat heeft rood geirriteerde huid op z'n buikje

Bericht door Fera »

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ik zit met een vraag

Mijn kat is afgelopen vrijdag van het balkon gevallen van 4hoog en heeft het godzijdank overleefd! Maar de val was niet zonder gevolgen.. hij had ze bekken gebroken.
Deze is afgelopen maandag geopereerd en de operatie was geslaagd!
Nu is hij weer thuis en zit hij in een bench.

Maar nu viel me vandaag op dat hij een nogal rode geirriteerde huid heeft op zn buikje bij ze onderste 2 tepels, die zien er onprettig uit.

Nu vraag ik me af, is dit resultaat van het scheren geweest van afgelopen vrijdag toen ze gingen kijken of hij geen vocht in ze buikje had, of is dit resultaad van de operatie? of iets hee landers?

Ik ben van plan de DA morgen te bellen.. maar misschien weten jullie wat meer om me gerust te stellen.

Bvd.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat heeft rood geirriteerde huid op z'n buikje

Bericht door Nyncke »

Wat het is kunnen wij natuurlijk vanhieruit niet zien.
Maar aloë-gel kan nooit kwaad, maakt de huid zacht en helpt irritatie tegengaan en helpt teherstellen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat heeft rood geirriteerde huid op z'n buikje

Bericht door Anne »

het zou heel goed van het scheren kunnen komen of misschien een allergische reactie van de gel die ze op zijn buik hebben gewreven, voor de echo? Bij twijfel zou ik de dierenarts bellen.
Wat fijn dat hij het heeft overleefd!! Je zult wel een harverzakking hebben gehad :shock:
Veel beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Kat heeft rood geirriteerde huid op z'n buikje

Bericht door sofadiva7 »

Mijn eerste gedachte is ook een allergische reactie.
Ik hoop dat hij weer gauw beter is. Jeetje wat een val. Dat was schrikken.....
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Plaats reactie