Oplossing gezocht voor 5 katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door pearlsofpassion »

Das goed, dan breng ik dat mee! ;-)

Ik krijg al van zoveel mensen spullen, ben dan al blij dat ik ook iets kan geven (al is het dan aan iemand anders :-P )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Nou, ik vind het heel lief van je :grin:

Weet je wat het ook is...dat voer is niet het grootste probleem. Ja, voor 5 katten wordt het wel teveel, maar stel, ze zou er 2 houden. Desnoods bestel ik af en toe een traytje blikjes ofzo, misschien dat mijn tantes dat ook wel willen doen.
Maar wat als ze naar de DA moeten??
Ik heb gegoogled, maar vind alleen de Minimax in regio Rijnmond, en daar vallen wij net buiten...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door pearlsofpassion »

Kan je geen contact opnemen met die van Rijnmondt en je verhaal daar doen? Waarschijnlijk kunnen ze je daar wel wat meer info geven, of zeggen waar je wel terechtkan?
Ik kan me voorstellen dat het op het internet allemaal wat moeilijker te vinden is.
Daar kunnen ze je waarschijnlijk wel een telefoonnummer of email geven van wat wel van toepassing is op jou?

Ik hoop het voor je!


En ik besef wel dat voer niet het grootste probleem is, maar alle beetjes kunnen maar helpen...
Kunnen ze toch ook weeral een paar weken van leven... En ik wil het hier niet graag meer geven (Kleintje eet trouwens maar met lange tanden als ik het onder haar gewoon voer wat meng, verwend dametje :lol: ).

Hoe zit het met Audrey haar plannen? Is er geen kat die goed bij Muira zou passen?
Weet je de leeftijden van de katten eigenlijk?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Nou, ik heb Audrey ook al gemaild, alleen nog geen reactie gehad. Maar later bedacht ik me, Audrey woont in België. Is zowiezo al niet makkelijk om de kat daar te krijgen, maar stel ook dat het niet gaat?
Je brengt de kat niet 123 terug ;) dus ik heb gemaild, zodat ze daar even over na kan denken :-)

Dat zou wel kunnen, zal wel eens contact zoeken met Minimax Rijnmond. Je weet maar nooit.

Maar ik bedoel het niet zo hoor Valerie :grin: Ik vind het hartstikke fijn dat je dat voer mee wilt nemen! Ik bedoelde juist dat dat geen probleem zou zijn mbt dat wij als familie heus wel eens wat voer toe kunnen schuiven en dat dat niet de reden is dat de katten weg moeten ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, Audrey woont in België, zelf nog een stukje verder dan ik.
Voor het terugbrengen als het niet zou werken is dat natuurlijk wel een probleem...

Ik denk dat het wel minstens 2 uur rijden is voor haar, tot bij jou.

En de kat dit weekend twee uur mee nemen op de trein en bus (tot bij mij thuis dan), is ook niet zo'n strak plan lijkt me... Al zou het Audrey wel 2 uur tijd uitsparen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Ik weet niet hoe fijn dat is voor de kat, zo'n lange reis.
Maar ik wacht even Audrey'sreactie af :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Cari »

Ik kan me nog herinneren dat het voor Audreys moeder een hele overwinning was om naar het asiel even verderop te rijden om Angel weg te brengen :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Miura »

@Cari ja dat is waar,
maar mijn vriend heeft nu een eigen wagen...

Maar bij nader inzien heb ik besloten dat zoveel stress van het reizen niet echt gezond is voor een poes en ik laat dan liever iemand dichter het diertje adopteren.
Ik ga wel naar het asiel hier voor een maatje voor Miura ^^
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Cerna

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Cerna »

Natuurlijk respecteer ik je besluit maar onze Cochi komt uit Les Coches, Franse Alpen en heeft 14 uur moeten reizen toen wij hem meenamen. Heeft 'ie niets aan over gehouden.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door MarjanR »

Er was ooit een heel lief klein kittentje bij Helmie.
Ik was echt verliefd, maar ik heb het niet doorgezet ivm de lange reis.
Misschien niet nodig om je zorgen te maken, maar ik snap Audrey haar keuze wel.
Maar misschien heeft het ook wel met je houding te maken (en zie ik meer beren op de weg dan jij ;) )

Oepsie, dit is natuurlijk heel erg off topic :oops:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Even een kleine update...

Zoeken naar de oplossingen was even op de lange baan gekomen door e.e.a...
Maar nu heeft mijn tante dus van de week haar ontslag gekregen ( :edoh: ) dus werk aan de winkel betreft de katten.

Een van de 5 katten poepte toendetijd wat bloed, maar dat is gelukkig over.
Die andere, met de opgezette nek (Blacky), heeft nog steeds een opgezette nek. En nu dus ook een wond....ik denk aan een abces, door vechten. Want wat blijkt, hij is nog niet gecastreerd..... :eshifty: Dat wist ik niet. Blijken nu dus 3 ongeholpen katers te lopen, waarvan 1 van mijn nicht is. Die komt ze binnenkort halen. Ik hoop snel, want hij kan dus niet overweg met Blacky, die valt die van mn nicht steeds aan. En dat is ook weer niet goed, want die van mn nicht blijkt ook een hartruis te hebben....*zucht*....
Maar goed.
Besproken met mijn tante welke katten ze wilt houden, voor de anderen gaan we wat zoeken.
Met familie onderling leggen we geld bij elkaar voor in ieder geval het asiel, waar 1 of 2 katten naar toe gaan. Voor Blacky ga ik maandag even langs mijn eigen DA met een foto van zijn wond om te overleggen, maar ik denk dat hij hem wilt zien. Maar die opgezette nek en wond is niet alles, hij heeft overal wonden (vanhet vechten waarschijnlijk), daarnaast sluipt hij door het huis en braakt hij bruinige vloeistof volgens mijn tante. Ook nog is zijn buik dik..lijkt wel zwanger.
Iemand misschien al een idee?

Valerie nog bedankt voor de brokken, zak is al half leeg ;)
Heb vanavond ook nog een zak brokken meegenomen en wat kuipjes en blikjes natvoer, kan ze weer even vooruit. Én de kuikens die Marjan voor mijn tijgers had meegenomen ;) Hier heb ik schijnbaar echte huismussen :-P die kijken niet om naar zo'n kuiken. Maar bij mijn tante was het wel anders! Het kuikentje wat al ontdooid was, vloog door de tuin! En werd geheel opgesmikkeld :-) Dus namens mijn tante, bedankt voor de kuikens Marjan ;)



To be continued....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door castratenkoor »

Opgeblazen buik kan FIP betekenen. Door al het knokken kan hij dat maar zo oplopen.
Zou natuurlijk ook gewoon wormen kunnen zijn en dan is het op te lossen met een paar wormenkuurtjes.

Jeetje, Ilone, dat die mensen het zover hebben laten komen, dieptreurig.
Lief dat je je ervoor inzet!!!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door pearlsofpassion »

Blij dat ik kon helpen met die brokken.
Maar 3 ongeholpen katers bij elkaar, dat is wel vragen om wonden natuurlijk... Dat gaat waarschijnlijk meer kosten dan de castratie zelf :???:

Ik hoop maar dat er snel oplossingen kunnen gevonden worden! Want zo kan het duidelijk ook niet verder... :-(
Ik weet verder ook niets, tenzij eens informeren of je geen korting kan krijgen op castratie's ergens op een bepaald tijdstip (tenzij je deze katten naar het asiel wil brengen, maar niet alle asielen staan open voor katten onder de wonden, kost natuurlijk handenvol geld).
Deze tijd van het jaar heb je daar het meeste kans toe.

Veel succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door Ilone »

Nou Dinie, weet je wat het is...mijn tante is wat ze noemen een simpel mens.
Ze is eigenlijk zelfs licht zwakbegaafd. Ze snapt de dingen niet zoals wij het snappen, en de dierenartskosten zijn niet de eerste dingen die bij haar op komen. Daarnaast heeft ze een ontzettend groot dierenhart, vandaar dat ze nu dus al 5 katten heeft ;)
Verder is geld bij hun gewoon een groot probleem. En ze begrijpt dan niet dat een huisdier dan eigenlijk teveel kost.

1 van de 3 ongeholpen katten is nog jong, geloof eenruim jaar. Die wil ze geloof ik houden, dus moeten we zorgen dat die in ieder geval geholpen wordt.
Over Blacky heb ik mijn twijfels...betreft gezondheid...
Maar goed, morgen even advies vragen aan mijn eigen DA. Mja, beest is niet gecastreerd, heeft een zwerende abces in de nek, wondjes over zijn hele lichaam en een dikke buik...nooit ingeënt of ontwormd...Darnaast redelijk agressief dus over eventuele plaatsingskansen schat ik die ook laag in.
De overige katten zijn ook al op leeftijd.

Maar ze heeft voorlopig weer wat voer.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oplossing gezocht voor 5 katten

Bericht door castratenkoor »

Snap ik Ilone, maar is het geen geval van dweilen met de kraan open? Jij helpt een oplossing te vinden voor 3 en zij neemt in de loop van het jaar nieuwe kittens en de ellende begint weer van voor af aan.

Kijk je wel uit voor je eigen katten? Dat je geen enge ziektes en ongedierte mee naar huis neemt?
Vlooien kun je zo meenemen in je sokken en zo......
Ik zie misschien spoken, maar ik zou er niet gerust op zijn.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie